معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله خلخال به راههای اصلی کشور وصل می شود
خلخال به راههای اصلی کشور وصل می شود فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 19 اسفند 1388 ساعت 10:53

 

 

"دکتربشیر خالقی" در گفت و گو با هفته نامه خبر اردبیل عمده‌ترین مشكل این شهرستان را نبود راه‌های ارتباطی می‌داند و می‌افزاید: این شهرستان از سال 1315 دارای فرمانداری بوده و از همان زمانها دارای مدارس ابتدایی بوده است اما متاسفانه از نظر امكانات راهی شهری توسعه نیافته است و هنوز یك كیلومتری راه اصلی در این شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح كرد: شهرستان خلخال از نعمات فراوانی برخوردار است و قرار گرفتن آن در میان شهرستان‌های فومن، طارم، میانه، زنجان و تالش شرایط خوبی را برای این منطقه برای گردشگری ایجاد كرده است.

خالقی اظهار داشت: خوشبختانه در سال 87 و 88 كارهای خوبی برای توسعه راه‌های شهرستان صورت گرفته است كه از جمله آن می‌توان به راه ارتباطی رضوانشهر- خلخال كه از سال 1350 به بعد پیگیری نشده بود و علیرغم اینكه از سال 1370 دارای ردیف اعتباری بود اشاره كرد كه عملیات اجرایی آن شروع شد.

وی افزود: راه ارتباطی خلخال- طارم نیز كه حد فاصل آن 50 كیلومتر است و وجود یك راه ارتباطی میان این دو سبب نزدیكی خلخال به منجیل هم می‌شود كه همزمان با سالروز آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) ردیف اعتباری آن تایید و تصویب شد و دیگر مشكل قانونی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم ظرف 3 تا 4 سال آینده این راه وصل شود.

نماینده مردم خلخال در مجلس خاطرنشان كرد: محور خلخال - فیروزآباد نیز با گرفتن بودجه اعتباری دیگر مشكلی ندارد و به صورت قانونی درآمده است و با ردیف اعتباری گرفتن این 3 محور ارتباطی شهرستان خلخال به این شهرها وصل می‌شود و از بن بست خارج می‌شود.

این نماینده مجلس مشكل بعدی در شهرستان را بحث آب می‌داند و می‌افزاید: شهرستان كوثر دارای یك سد به نام كوثر است و تاكنون اعتبارات برای احداث آن كم بود و خوشبختانه با اعتباری كه امسال به آن اختصاص یافته مطالعات بر روی آن صورت گرفت و امسال كار این سد به پایان می‌رسد و به واسطه آن 2500 هكتار باغ در زیر اراضی این سد از وجود آن بهره خواهند گرفت ضمن اینكه چند سد دیگر در این ناحیه در دست مطالعه و بررسی است.

وی افزود: سالانه بیش از 500 میلیون مترمكعب آب ازمنطقه خلخال و كوثر به رودخانه قزل اوزن می‌ریزد كه 95 كیلومتر این رودخانه در خلخال قرار دارد و با احداث سدهای كوچك استفاده بهتری از آب این رودخانه‌های خواهیم داشت.

به گفته خالقی در شهرستان خلخال حدود 60 معدن وجود دارد كه اگر مشكل راههای ارتباطی این شهرستان حل شود و كار نقل و انتقال این معادن به راحتی صورت گیرد كه با وجود این تعداد معدن در آینده می‌توان شهرستان خلخال را به قطب معدن كشور تبدیل كند.

وی اشتغال را یكی دیگر از مشكلات شهرستان با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیلكرده و جوان می‌داند و می‌افزاید: نبود امكانات در زمینه اشتغال تاكنون سبب مهاجرتهای بسیاری شده است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس سرمایه‌گذاری دولت‌ها دربخش بهداشت و سلامت را یكی از شاخص‌های توسعه‌ای می‌داند و می‌گوید: در حال حاضر برنامه چهارم به پایان رسیده اما متاسفانه بسیاری از اهداف آن محقق نشده است و به عنوان مثال می‌توان به سهم مردم در بیمه‌ها اشاره كرد كه بنا بود در پایان برنامه چهارم 30 درصد هزینه درمان را مردم و 70 درصد را دولت پرداخت كند كه متاسفانه هنوز این مساله برعكس است.

خالقی با اشاره به برنامه‌های این كمیسیون برای بهداشت و سلامت مردم تصریح كرد: بسیاری از مسائل بهداشتی بایستی با هماهنگی سایر نهادها از جمله صدا و سیما حل شود و امیدواریم این مساله در آینده نزدیك صورت گیرد و دولت سرمایه گذاری بیشتری در بخش سلامت و بهداشت داشته باشد.

 
یادداشت (2)
1 چهارشنبه, 19 اسفند 1388 ساعت 12:29
ــ

( مهدی بختیاری نوده )

خبرها خبرهای مسرت بخشی است امیداست باپیگیریهای جناب آقای خالقی بتوان درآینده ای نزدیک شاهدپیشرفت شهرستان زیبایمان باشیم

2 یکشنبه, 23 اسفند 1388 ساعت 17:17
ــ

( کورش قلی زاده )


از قدیم گفتن قدر زر زرگر شناسد.از دکتر خالقی به خاطر زحمات بی دریغش نهایت سپاس را دارم.


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید