معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله نمهیل قطب گردشگری روستایی استان
نمهیل قطب گردشگری روستایی استان فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 20 اردیبهشت 1389 ساعت 11:33

سرپرست معاونت استانداري اردبيل گفت: نمهيل به عنوان روستاي زيبا و پرجاذبه واقع در شهرستان خلخال قطب گردشگري روستايي در استان اردبيل به شمار مي‌رود

 

 

به نقل از روابط عمومي فرمانداري خلخال، خداوردي رحماني در بازديد از پروژه‌هاي عمراني شهر هشجين اظهار داشت: اين روستا كه در 22 كيلومتري هشجين قرار دارد از مناطق بكر و زيباي گردشگري است كه در صورت توسعه امكانات و برخي زيرساخت‌هاي ديگر زمينه رشد و توسعه آن فراهم خواهد شد.
وي با بيان اينكه تاكنون براي اجرايي شدن برخي زيرساخت‌ها در اين منطقه نظير آسفالت جاده هشجين به نمهيل 25 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، افزود: در اين زمينه امسال نيز تصميم داريم تا بخش عمده‌اي از اعتبارات حوزه گردشگري و عمراني را براي تكميل زيرساخت‌هاي اين منطقه اختصاص دهيم.
رحماني با بيان اين‌كه در صورت مساعد بودن شرايط جوي آسفالت دو كيلومتر باقي‌مانده به اين روستا تكميل مي‌شود، تصريح كرد: از ماه‌هاي آينده گردشگران داخلي و خارجي استان مي‌توانند از اين روستاي زيبا و پرجاذبه كه داراي مناطق بكر گردشگري است، استفاده كنند.
سرپرست معاونت استانداري اردبيل خاطر نشان كرد: 50 درصد روستاهاي هدف گردشگري استان اردبيل در شهرستان خلخال واقع شده است.
رحماني ادامه داد:‌ در دو سال گذشته براي توسعه صنعت گردشگري با توجه به روستاي نمهيل براي تجهيز و مهيا شدن ديگر روستاهاي هدف گردشگري نيز سرمايه‌گذاري‌هاي لازم انجام شده است.
وي در ادامه سخنان خود به تأمين اعتبار لازم براي اجراي طرح هادي اين روستا اشاره كرد و گفت: براي تكميل پروژه طرح هادي اين روستا به همراه طرح اصلاح و توسعه پمپاژ آب زراعي به باغات و مزارع اين روستا از رود قزل‌اوزن دو ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار نياز داريم.
رحماني در ادامه يادآور شد: آب پمپاژ شده از اين رودخانه به باغات و مزارع بيش از 20 ليتر در ثانيه افزايش يافته است.
سرپرست معاونت استانداري اردبيل اضافه كرد: 150 هكتار از اراضي كشاورزي و باغي نمهيل از آب زراعي كافي بهره‌مند خواهند شد.
در اين جلسه فرماندار خلخال نيز با بيان اين‌كه اقدامات زيربنايي خوبي در اين روستا با هدف جذب گردشگر انجام شده است، افزود: براي سهولت در رفت و آمد مردم و به ويژه گردشگران به اين منطقه آسفالت راه روستايي نمهيل در حال تكميل است كه قبل از اين تردد با خودروهاي كمك‌دار انجام مي‌شد.
محسن عيدي تصريح كرد: اين شهرستان علاوه بر داشتن ارزش بافت تاريخي و سنتي يكي از قطب‌هاي باغي و كشاورزي خلخال نيز محسوب مي‌شود كه سالانه هزاران تن محصولات متنوع سردرختي از اين روستا استحصال مي‌شود.
وي در پايان سخنان خود به يكي از ظرفيت‌هاي ممتاز اين روستا در بخش صنايع دستي اشاره كرد و اظهار داشت: بيشتر اهالي اين روستا در توليد جاجيم به عنوان يك هنرصنعت ظريف و ممتاز مشغول فعاليت هستند.

-

-

 

" 50 در صد روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع است ولی حیف که در مورد تخصیص اعتبارات این رقم لحاظ نمی شود !!! "

 
یادداشت (5)
1 دوشنبه, 20 اردیبهشت 1389 ساعت 11:53
ــ

( میلاد )


عکسهای بهاری . طبیعت جاده خلخال به هشتجین . http://eye4c.blogfa.com

2 دوشنبه, 20 اردیبهشت 1389 ساعت 15:36
ــ

( معبودی )


نمهيل در يك نگاه
نمهيل از دهستان خورش رستم جنوبي ، بخش خورش رستم ، شهرستان خلخال
ارتفاع 700 متر
دره اي ، معتدل خشك ، در 34 كيلومتري جنوب خاور هشجين
رودخانه قزل اوزن از جنوب باختر و رودخانه دمدل چاي از باختر آبادي مي گذرند
كوه ككيلي قراخ در 2 كيلومتري شمال باختر ، كوه كله خور در 1 كيلومتري جنوب خاور و كوه تقي يا تاقي در 1 كيلومتري شمال خاور آبادي قرار گرفته است
دره جني در 2 كيلومتري جنوب خاور آبادي قرار گرفته است
غار قلعه دختر (قيز قلعه سي) در 1 كيلومتري شمال آبادي قرار گرفته است
كان هاي زاج آلومينيوم ( ساري لار) در 1 كيلومتري خاور، زغال سنگ (شهيدلر دره سي) در 1 كيلومتري باختر ، سنگ آهن (قلين دره سي) در 1 كيلومتري شمال باختر ، سنگ چيني (آق قيه) در جنوب خاور و گج (آرپا دره سي) در 1 كيلومتري شمال آبادي است
133 خانوار
زبان تركي
دين: اسلام شيعه
كارو پيشه: كشاورزي، باغداري، دامداري و جاجيم بافي
كشت: آبي و ديمي، آب كشاورزي و آشاميدني از رودخانه و چشمه (از طريق لوله كشي)
فرآورده ها: گندم، جو، يونجه، عدس، نخود، توت، زردآلو، انار، انگور، انجير و تره بار
رستني هآك درختان گز، سرو كوهي، بنه و زالزالك، گياهان آويشن،خاكشير،گل ختمي، كاسني،بوماردان، شيرين بيان، بلاغوتي،توكليجه و گون كه كاربرد داروئي و صنعتي دارند وپوشش گياهي براي چراي دام
جانواران و پرندگان: شغال، گرگ، روباه، خرگوش،بزكوهي، گراز، خرس، پلنگ كبك
داراي: دبستان، مدرسه راهنماي، 10 باب مغازه، خانه بهداشت، حمام، مسجد، شوراي ده، پايگاه بسيج و 2 آسياب است.
دوستان لطفاً تكميل نمايند.

3 چهارشنبه, 05 خرداد 1389 ساعت 10:32
ــ

( ممدوحی . کوروش )


باتشكر از زحمات شما لطفا عكس هاي مثل آبشار نره گر از اين روستا تهيه و در وب سايت ارائه فرماييد

4 شنبه, 08 خرداد 1389 ساعت 17:38
ــ

( محمد رجبی )


عشق است نمهیل

5 یکشنبه, 22 خرداد 1390 ساعت 14:14
ــ

( علی قهرمانی )


باتشکر از مسئولان کشور بخصوص از جناب آقای بشارتی که واقعاً زحمات بیشتری برای آبادی روستای نمهیل کشیدند ،آرزوی سلامتی برای خودشون و خانوادهحترمشون را داریم

یادداشت  

 
#1 محمد 1393-06-27 17:07
سلام.من يه گله از مسؤولین دارم روستای نمهیل که بعنوان قطب گردشگری معرفی شده پس چرا خیلی ازامکانات ضروری رو نداره.مثل گاز.آنتن موبایل.ضعیف بودن برق.نبودآب شیرین.مااین همه آب داریم ولی درحسرت یه سدآبیم.واقعا بااین وضعیت اسم این روستارومیشه توریستی گذاشت. به اسمی که انتخاب میکنیداول روش برنامه ریزی بکنید بعداسم بذارید.مردم امکانات میخوان نه وعده و وعید.لطفا رسیدگی کنید.ممنون
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید