معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله تصویر اسکناس ده هزار تومانی
تصویر اسکناس ده هزار تومانی فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 01 تیر 1389 ساعت 17:43

اسكناس‌ يكصد هزار ريالي ( 100000 ریال ) با حضور مقامات و مسئولين بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران امروز رونمايي ‌شد

 

اين اسكناس در ابعاد 166 ميلي‌متر در 79 ميلي‌متر دقيقاً مشابه اسكناس 5 هزار توماني چاپ شده است.
تصوير سه بعدي امام خميني (رحمت‌الله عليه) به عنوان واترمارك در خميره كاغذ كه در برابر نور به آساني قابل رويت است طراحي شده است؛ سطوح امنيتي در اسكناس 10 هزار توماني در سه سطح تعريف شده است كه سطح اول توسط عامه مردم قابل تشخيص مي‌باشد.

 


وجود نخ‌هاي امنيتي واترمارك از جمله ويژگي‌هاي امنيتي اين اسكناس‌ها تلقي مي‌شود، تشخيص توسط متصديان بانكي و كارشناسان بانك‌ها با استفاده از ابزار خاص از ديگر ويژگي‌هاي امنيتي به شمار مي‌آيد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي امنيتي اسكناس‌هاي 10 هزار توماني اين است . استفاده از دو رشته نخ امنيتي در اسكناس 10 هزار توماني ضريب امنيتي اسكناس‌هاي 10 هزار توماني را افزايش داده است.
يك قطعه نوار پنجره‌اي از نوع هولوگرام 2.5 ميلي‌متري شامل آرم بانك مركزي در طول نخ اسكناس با قابليت تغيير رنگ طراحي شده است.
نخ امنيتي پنهان از جنس پلي‌استر با عرض يك ميلي‌متر در ميان كاغذ با نوشته بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با قابليت تغيير رنگ نيز در اين اسكناس‌ها طراحي شده است.
وجود الياف پلرسنتي نامرئي در خميره كاغذ كه تحت تابش اشعه ماوراء بنفش در رنگ‌هاي سبز، زرد، آبي و قرمز قابل مشاهده است، از ديگر ويژگي‌هاي اين اسكناس‌ها به شمار مي‌آيد.

 
یادداشت (3)
1 چهارشنبه, 02 تیر 1389 ساعت 16:31
ــ

( امیر )


نه ربطی واردیر خالخالا


پاسخ مدیر : ربطین فیکیرلش , تاپ Smile

2 پنجشنبه, 03 تیر 1389 ساعت 10:25
ــ

( حامد )


دوز میگه نه ربطی داره خالخالا


پاسخ مدیر : بده مشخصات اسکناس جدید رو که از فردا پس فردا , تو کوچه بازار خلخال مورد استفاده قرار میگیره , تو سایت قرار دادیم ؟

3 چهارشنبه, 16 تیر 1389 ساعت 07:55
ــ

( عیسی سلیمانی )


ولی متاسفانه شعر معروف سعدی پشت این اسکناس اشتباه ثبت شده است! بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند نوشته شده: بنی آدم اعضای یکدیگرند!!!!!


پاسخ مدیر : جناب آقای سلیمانی با تشکر از توضیحات شما ، برای روشنتر شدن مطلب ، توضیحات روابط عمومی بانک مرکزی را که در سایت بانک هم موجود است در این قسمت درج می کنم : روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ،در پي رونمايي اسکناس 100000 ريالي که روز سه شنبه مورخ 1 / 4 / 89 در بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران انجام شد ، خبرهايي در خصوص اصالت و صحت مصرع اول بيت معروف شيخ اجل سعدی مندرج در پشت اسکناس يکصد هزار ريالي منتشر شده است .
در همین رابطه مطالبي پيرامون اين موضوع به شرح ذيل به استحضار مردم شريف ايران مي رسد:
با توجه به وجود دو نگارش متفاوت اما صحیح برای اين مصرع، از نظر بانک مرکزی چاپ هر دو نگارش بر پشت اسکناس یکصد هزار ریالی بیان کننده پيامي عمیق و انسانی نهفته درشعر مشهور اين شاعربزرگ درتاريخ ادبیات فارسی است.
با این تفکر براي استفاده از اين بيت در طراحي اسكناس جديد صلاح کار را در فصل الخطاب قرار دادن نظر کارشناسانه نهادی رسمی قرار دادیم و از همان ابتدا با فرهنگستان زبان و ادب فارسی مکاتبات لازم انجام شد که در پاسخ ، فرهنگستان قرائت بیت «بنی آدم اعضای یکدیگرند     ***     که در آفرینش ز یک گوهرند» را از نظر مرحوم دکتر غلامحسین یوسفی ارجح اعلام نمود.
مستنداتی مرتبط با بیت بکار رفته در پشت اسکناس یکصدهزار ریالی از گلستان شیخ اجل سعدی علیه رحمه:
استاد فقید مرحوم دکتر غلامحسین یوسفی در توضیحات گلستان (ص 264) در تائيد و تاکيد صحت اين مطلب چنين مي نويسند :
«اعضای یکدیگرند»: چنین است در همه نسخه ها.
استاد مجتبی مینوی در پاسخ اظهار نظری مبنی بر ترجیح ضبط «اعضای یک پیکرند» (رک: یغما 10/524)، چنین نوشته است:
«صحیح این شعر سعدی همین طور است [:اعضای یکدیگرند] ... مضمون از عبارات معروف عصر سعدی بوده و او جمله ای را که زبانزد بوده است به قلم درآورده است.
شادروان حبیب یغمایی در تأیید نظر مذکور افزوده است: «در بیست سال قبل که با مرحوم فروغی کلیات سعدی را برای تجدید چاپ آماده می کردیم نسخه های بسیار معتبر و قدیم که تاریخ کتابت آنها از 717 و 724 به بعد بود در اختیار داشتیم. در همه این نسخه ها.... قطعه معروف «بنی آدم اعضای یکدیگرند» به همین عبارت نوشته شده و تا کنون هیچ نسخه ای از قدیم و جدید، خطی و چاپی به نظر اهل ادب نرسیده که به عبارتی جز این باشد.
نکته دیگر اینکه در اینجا کلمه «یکدیگرند» معنی عام دارد و اگر بجای «یکدیگرند» فرض و تصور کنیم که «یک پیکرند» باید باشد (و چنین حقی نداریم) نه تنها مضمونی که در کمال بلندی است سقوط می کند بلکه لطف مصراع دوم که پیوستگی تمام به مصراع اول دارد از میان می رود.
بنابراین جهات بر اهل ادب و طبع فرض است که این قطعه معروف را همچنان که سعدی فرموده و از عصر او تا کنون در همه نسخه ها نقل و کتابت شده بدانند و بخوانند:
بنی آدم اعضای یکدیگرند                 که در آفرینش ز یک گوهرند


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید