معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله غیرعملی بودن انتقال آب قزل اوزن و یک پیشنهاد
غیرعملی بودن انتقال آب قزل اوزن و یک پیشنهاد فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 17:43

دلایل غیر عملی بودن انتقال آب خروشان قزل اوزن به دشت اردبیل که هدف اصلی آن در نهایت تأمین آب پتروشیمی شهر اردبیل است و یک پیشنهاد بهتر , منطقی تر و کاملاً به صرفه تر

 

.

.

 

دلایل غیر عملی بودن انتقال آب قزل اوزن :

1- طول كانال بيش از 80 كيلومتر مي باشد.که به هشت کیلومتر تونل هم نیاز دارد

2- اختلاف ارتفاع دشت اردبيل با رودخانه قزل اوزن حدود 600 متر مي باشد که برای انتقال آب , پنج ایستگاه پمپاژ مورد نیاز است

3- اجرای موارد ذکر شده در بند یک و دو بسیار بسيار پر هزينه مي باشد ( بسیار فراتر از حد تصور )

4- رضايت مردم منطقه مورد نياز است.

5- از نظر شرعي اشكال دارد.

6- از نظر حقوقي اشكال دارد.

7- از رودخانه هاي شهر اردبيل حتي يك قطره آب به قزل اوزن نمي ريزد اما میخواهند ميليونها ليتر آّب را از قزل اوزن به شهر اردبيل منتقل كنند.

8- تقريباً همه روستاهاي جوار رودخانه مشكل کمبود آب دارند.

9- در سفر دور سوم هيات محترم دولت به استان جناب آقاي رئيس جمهور مخالفت خود را در مود انتقال آب قزل اوزن اعلام فرمودند.

10- پیر و جوانان، زن  و مرد , بزرگ و کوچکی كه رودخانه قزل اوزن از آنها قرباني گرفته و باغ ها و محصولاتي كه توسط قزل اوزن ويران شده مربوط به دشت اردبيل نبوده بلكه مربوط به روستاهاي هم جوار قزل اوزن مي باشند!

.

و اما یک پيشنهاد کاملا منطقی , به صرفه و عملی :

پتروشيمي اردبيل كمتر از 5 درصد كار شده  است و به بيش از بيست ميليون متر مكعب آب نياز دارد كه با كاهش يافتن آب هاي زيرزميني اردبيل تامين اين مقدار آب براي پتروشيمي به هيج وجه مقدور نبوده و به شدت باعث كاهش منابع آب كشاورزي شهر اردبيل خواهد شد.

با توجه به توسعه راههاي خلخال از جمله سه راهي فيروز آباد ، بهتر است پتروشيمي اردبيل به جوار رودخانه قزل اورن انتقال پيدا كند.اگر رودخانه قزل اوزن در داخل استان اردبيل قرار گرفته و شهر اردبيل تمايل به استفاده از منابع استاني دارد، با قبول اين پيشنهاد ، پتروشيمي هم در داخل استان مانده و فقط به كنار قزل اوزن انتقال پيدا مي كند و طبيعي است منطقه هم حق دارد از منابع استاني استفاده نموده و التيامي براي بيكاري منطقه باشد.

 

لطفاً ضمن اصلاح موارد فوق در خصوص پيشنهاد ارائه شده نظر بدهيد تا بصورت يك طرح جامع جهت ارائه به هيات محترم دولت و مراجع  ذيربط آماده گردد. شايد مقبول افتد.

 

معبودي

 
یادداشت (36)
1 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 20:58
ــ

( میلاد . ش )


با بند های یک تا 10 موافقم اما پیشنهاد شما را قبول ندارم . پروژه پتروشیمی یک صنعت غیر بومی برای منطقه ما می باشد که بهره وری و بازده آنچنانی حتی برای اردبیل هم نخواهد داشت . دلیل ایست پروژه بعد از اجرای 5% آن یکی پیش بینی عدم بهره وری و سود دهی برای منطقه هست و دوم هم زیانهایی که احتمال دارد برای منطقه داشته باشد . دشت مورد بحث فاقد مکان برای دفع زباله های صنعتی این کارخانه بوده و احداث این کارخانه باعث از بین رفتن هزاران هکتار از مزارع سیب زمینی اردبیل و آراللو خواهد شد که که همین امر در درجه اول باعث تعطیلی پروژه تا امروز شده .حالا فرض کننید چنین کارخانه ای به طبیعت بکر قزل اوزن منتقل شود !!!!!

2 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 21:11
ــ

( علی )


با سلام، ضمن تشکر از آقای معبودی، پتروشیمی اردبیل به 20 میلیون متر مکعب آب در چه محدوده زمانی نیازمند است؟ در ماه؟ در سال؟ در مورد این پیشنهاد من یک سوال دارم، بالاخره میزان آبی که از منطقه خلخال وارد قزل اوزن می شود مازاد بر مصرف ما خلخالی ها هست یا نه؟ اگر مازاد بر مصرف باشد - البته با در نظر گرفتن توسعه آینده خلخال و نیاز آینده خلخال - به نظر من انتقال آن به اردبیل اشکالی ندارد، اما اگر خود ما خلخالی ها کمبود داشته باشیم خوب انتقال آن غیر عقلی و غیر منطقی می باشد، در مورد انتقال پتروشیمی به محدوده قزل اوزن نیز اگر قرار باشد که برداشت آب به ضرر کشاورزان و مردم منطقه خلخال باشد و باعث کمبود آب منطقه خلخال شود غیر منطقی به نظر می رسد، به نظر من مخالفت با انتقال آب به اردبیل باید به صورت علمی بررسی شود، ابتدا مقدار مورد نیاز خلخال در بهترین شرایط توسعه در نظر گرفته شود و مازاد آن به اردبیل منتقل شود، و الا اگر مقدار آبی که از خلخال وارد قزل اوزن می شود مازاد بر نیاز خلخال باشد و صرفا مورد استفاده گیلانی ها قرار بگیرد به نظر من منطقی نمی باشد چرا که در هر صورت ما جزو استان اردبیل هستیم.

3 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 21:24
ــ

( دوست )


با دلایل عدم انتقال آب به ادبیل موافقم. چرا که اصلا اردبیل حقی از قزل اوزن ندارد . در ضمن این یک سناریوی تبلیغاتی است که نمایندگان اردبیل راه انداخته اند و اگر هم بخواهند این پروژه را اجرا کنند آنقدر پر هزینه و زمانبر است که پنحاه سال بعد هم به نتیجه نخواهد رسید .پس زیاد نگران نباشید

4 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 21:54
ــ

( هادی )


با سلام پیشنهاد میشود:
1- با توجه به غیر اقتصادی بودن پمپاژ بلحاظ گرانی انرزی برق نیازی به پمپاژ اب قزل اوزن نمیباشد قزل اوزن با رسوب ومواد معلق فوق العاده زیاد واب با کیفیت نا مطلوب برای شرب وحتی کشاورزی و صنایع که به صرف هزینه تصفیه و لای روبی سدها در دوره های محدود میباشد، بنابراین پیشنهاد میشود آبهای شهرستان قبل از اینکه به قزل اوزن بریزند مهار شوند بلحاظ کیفیت قابل مقایسه با آب قزل اوزن نیستند بعنوان مثال در طول رودخانه های خلخال مکان های مناسب ذخیره اب هست : بالا دست روستای مورستان و روستای مجره و روستاهای بلوکانلو و جاهای ناشناخته مناسب دیگر برای هروچای . وهمچنین مهار آب رودخانه بزرگ شاهرود چای در طول مسیر (بالا دست روستای درو ،شال،گیلوان و سایر جاها. مهار اب رودخانه زال رود، سقزچای،کندرق چای ورودخانه های دیگر فصلی زیاد.
2- از طریق دولت مشاور دلسوز انتخاب وبا استفاده از وجود همشهریان صاحب نظرکل منطقه برای مهار ابها ومکانیابی ذخیره اب مطالعه گردد.
3-پس از مطالعه مشخص خواهذ شد که منطقه خلخال توان ذخیره تامین دهها طرح همچون پتروشیمی اردبیل را خواهد داشت (بیش از 500 میلیون متر مکعب در سال). اب بصورت ثقلی بدون صرف انرژی به محل طرح خواهد رسید ابی با کیفیت عالی چشمه سارهای ارتفاعات خلخال.
4- در این صورت پتروشیمی اردبیل را میشود به سه راهی فیروزاباد یا به سایر نقاط خلخال و کوثر وروستاهای شاهرود انتقال داد و از آب های مهار شده رودخانه ها نیاز آبی را تامین نمود .
5- حتی با ازدیاد ارتفاع سد گیوی و اضافه شدن حجم آب , آب آن را میتوان تامین کرد.
6 - علاوه برتامین اب صنایع میشود این ابها را در اینده بصورت ابمعدنی تولید و حتی صادر کرد.
7- در این صورت ما نیازی به اب قزل اوزن نخواهیم داشت چون حق خودمان را در خانه خودمان مهار خواهیم واز ان اهل خانه استفاده خواهند کرد.
8- انچه دارای اهمیت است نظر کارشناسان است که بلحاظ سوء نیت و انتقال اب به اردبیل همواره اعلام کردند که خلخال مکان مناسب و خاک مناسب برای اب ندارد با همین توجیه کاری کردند که خلخال هیچ منبع ذخیره اب نداشته باشد .
9- این گام جناب اقای معبودی قدم پر ثمر در توسعه منطقه خواهد شد قابل قدردانی و تشکر است .

5 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 22:15
ــ

( هادی )


(علی)دوست عزیز خلخال اب مازاد ندارد حتی همه ابهایمان را مهار کنیم باز برای توسعه کشاورزی ونیازهای شرب و صنعت محدودیت داریم و اب مازادی وجودندارد.یادداشتی اخیرا  توسظ عماد در سابت دکترخالقی انتشار یافته بود که از لحاظ علمی و مقایسه پر محتوا بود اگرعماد یا مدیر محترم صلاح دانستند پیشنهاد میکنم بیاورند.


پاسخ مدیر : مطلبی که شما می فرمائید , بنده همان روز با عنوان " یادداشت یکی از همشهریان در سایت دکتر خالقی " در سایت منتشر کردم , لطفا برای دیدن آن مطلب اینجا کلیک کنید . یادداشت بسیار مفید و پر محتوایی است , اگر دوستان کسی مطالعه نکرده , پیشنهاد می کنم حتما یک سری به آن مطلب بزنند .

6 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 22:36
ــ

( هادی )


میلاد -ش دوست عزیزبه نکته جالب اشاره نمودند مسئله حفاظت محیط زیست که معمولادر مناطق ذر حال توسعه اهمیت نمیدهند.نیاز به بررسی اثرات زیست محیطی میباشد اگرتاثیر منفی داشته باشد بهتر است نباشد.

7 چهارشنبه, 03 آذر 1389 ساعت 23:03
ــ

( میلاد . ش )


علی آقای عزیز . باید به این نکته توجه کرد که بحث حوضه آبریز و بالادست و پایین دست رودخانه با قضیه مرز های استانی کاملا متفاوتند .

8 پنجشنبه, 04 آذر 1389 ساعت 09:04
ــ

( علی )


با سلام، صبح همگی به خیر و شادی، ضمن تشکر از دوستان بابت یادداشت های ارائه شده، من یادداشت عماد را دوباره مطالعه کردم و به نظر می رسد با توجه به اینکه خلخال مازاد آب ندارد انتقال آب به اردبیل غیر عقلی و غیر منطقی می باشد، اما دوستان عزیز مطلب بسیار بسیار مهم در مورد صنعت پتروشیمی این است که در کل دنیا شرکت های پتروشیمی برای بقای خود نسبت به تلفیق و تجمیع کارخانجات خود اقدام می کنند و متاسفانه برنامه ریزان دولتی و صنعتی در ایران در جهت عکس این اقدام کرده اند و متاسفانه شاهد احداث کارخانجات پتروشیمی در بیشتر شهر های ایران هستیم، این مطلبی که من عرض کردم به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد است که همواره مقاله های اقتصادی-صنعتی دقیق منتشر می کند، با توجه به برنامه در پیش رو در آزادسازی قیمت انرژی از سوی دولت و عدم پرداخت یارانه متاسفانه واحدهای پتروشیمی با توجه به پراکندگی و هزینه های زیاد توان رقابت با شرکت های خارجی را نخواهند داشت و تقریبا سرنوشتی مشابه صنایع خودروسازی پیدا خواهند کرد که بدون حمایت دولت قادر به بقا نخواهند بود، کارشناسان روزنامه مذکور همواره به تجمیع و تلفیق شرکت های پتروشیمی و انتقال آنها به یک منطقه مثل عسلویه یا مناطق مشابه در راستای عدم ورشکستگی شرکت های پتروشیمی تشویق می کنند و متاسفانه باید گفت با وجود اثبات اشتباه بودن ایجاد کارخانجات متعدد برای پتروشیمی ما در ایران به ایجاد دیواری که از پایه کج است اصرار می کنیم.

9 پنجشنبه, 04 آذر 1389 ساعت 11:01
ــ

( میلاد . ش )


البته در توضیح مسائل قبلی باید این را هم اضافه کنم که امروزه سد سازی در کشور های پیشرفته ، علاوه بر مطالعات شدید ژئوتکنیکی ، عمرانی و اقتصادی و ... ، با مطالعات دقیق زیست محیطی و اجتماعی منطقه انجام می شود و گاها بهترین پروژه هااز لحاظ عمرانی و سود دهی فقط به خاطر یک روستا و یا یک گونه گیاهی و یا جانوری تعطیل می شود .

10 پنجشنبه, 04 آذر 1389 ساعت 18:04
ــ

( یدالله لطیفی )


با سلام
مدتي است كه مسئولين استاني به جاي اصلاح مديريت آب كشاورزي و صنعت استان كه كاري ساده و بدون هزينه مي باشد به فكر انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبيل افتاده بودند كه با درايت و آينده نگري رياست محترم جمهور در سفر سوم با بيان يك بعد قضيه كه غير اقتصادي بودن طرح بود منتفي شد.
اگر مديران استان آب قزل اوزن را براي كشاورزي اردبيل منتقل مي كنند:
1- محصول عمده دشت سيب زمين است كه در سالهاي گذشته شاهد دفن هزاران تن سيب زميني كه حاصل ميلياردها تومان اعتبارات استاني،آب ، خاك و نيروي زحمكت كش استان بود در حاشيه اردبيل بوديم و با هر كيسه 80 كيلوئي به قيمت 700 تومان به احتساب كرايه حمل از قرار هر كيلو 7 تومان بين مردم منطقه و استان هاي همجوار توزيع مي كردند و اگر آّب رودخانه كارون هم به اردبيل انتقال يابد با اين مديرت در بخش آب و كشاورزي كفاف نخواهد كرد.
2- اگر براي جبران آب مورد نياز در بخش صنعت از جمله پتروشيمي اردبيل كه سالانه به بيش از 20 ميليون متر مكعب آب نياز دارد منتقل مي نمايند. هزينه انتقال با صد كيلومتر خظ انتقال چند نيروگاه و ايسگاه پمپاژ هزينه بالغ بر هزينه احداث پتروشيمي نياز است و پيشنهاد مي شود براي بخش صنعت به جاي انتقال آب به هزينه نجومي - قسمتي از صنايع را به مناطق مستعد استان انتقال دهند تا شهرستان اردبيل را در آينده نزديك به تهراني ديگر كه با مشكلات عديده اي روبروست تبديل نكند.

11 پنجشنبه, 04 آذر 1389 ساعت 19:35
ــ

( معبودی )


با سلام و ضمن تشكر از نظرات ارزنده بازديد كنندگان:
1- در پاسخ سوال علي آقا بايد عرض كنم كه پتروشيمي اردبيل سالانه 20ميليون متر مكعب آب نياز دارد.
2- بند 11 از دلايل غير عملي بودن انتقال آب قزل اوزن -بيش از 80 درصد از جنگلهاي استان اردبيل در منطقه خلخال قرار دارد و يكي از عوامل حيات اين جنگلها رطوبت حاصل از آب رودخانه قزل اوزن مي باشد كه با انتقال آب قزل اوزن جنگلهاي منطقه با خطر جدي مواجه خواهد شد.بنابر اين به لحاظ زيست محيطي موافقت منابع طبيعي نيز ضروري مي باشد.
3- شايد انتقال پتروشيمي به كنار قزل اوزن با مشكلات زيادي مواجه گردد يا مشكلات زياد زيست محيطي و غيره داشته باشد،اما يكي از دلايلي كه باعث ارائه اين پيشنهاد شد اين است كه، طرح احداث پتروشيمي در جوار قزل اوزن ما را از لاك دفاعي خارج نموده در موقعيت حمله قرار مي دهد و طرف مقابل را با چالشي جديد مواجه نموده و در موقعيت دفاع قرار مي دهد. براي پيروزي فقط دفاع كافي نيست بايد حمله كرد.

12 جمعه, 05 آذر 1389 ساعت 00:24
ــ

( همشهری )


سلام عليكم به قول هادي گام پر ثمر جناب آقاي معبودي باعث مي شود كه فصل جديدي در خصوص انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبيل باز شود و به اين ترتيب ما يك چيزي هم طلب كار مي شويم.متشكرم خيلي عالي بود

13 جمعه, 05 آذر 1389 ساعت 07:56
ــ

( علی )


با سلام، جناب آقای معبودی اگر شما لطف کرده و یادداشت بنده را دقیق مطالعه کنید و یا یک سری به آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد بزنید می توانید ببینید که صنایع پتروشیمی در کل دنیا به سمت تجمیع و تلفیق می روند، اساس احداث کارخانه پتروشیمی در اردبیل اشتباه است، با توجه به آزادسازی قیمت انرژی، پتروشیمی ها فقط و فقط به شرط حمایت دولت قادر به بقا خواهند بود، آیا شما دوست دارید تجربه خودروساز ها برای ما تکرار شود که خودرو بی کیفیت با دو برابر قیمت جهانی تحویل هم وطنان بدهند و در عین حال همیشه هم مشکل مالی داشته باشند که بدون حمایت دولت قادر به بقا نباشند؟

14 جمعه, 05 آذر 1389 ساعت 13:24
ــ

( هادی )


با سلام نظرات دوستان قابل طرح ودفاع و منطقی میباشد و بقول آقای معبودی نظرات مسولین رااز لاک دفاعی بیرون خواهد برد و در مقابل مجبور به عقب نشینی خواهند شد:
انتقال پتروشیمی به سه راهی فیروز اباد به دلایل ذیل باید صورت گیرد :
1- کم شدن ارتفاع پمپاژ و طول مسیر و کاهش هزینه واقتصادی بودن
2- نوسه واشتغال زایی درمقطقه
3 -اجرای عدالت که هدف وشعار مسئولین نطام است واب وکارخانه حق این منطقه است
4- عدم تمدکز جمعیت در مرکز استان وجلو گیری از مهاجرت
5- بازگشت تعدادی ازاهای روستاهای جوارمنطقه جهت کار به خانه خود
6- جلوگیری از الودگی سفرههای اب دشت اردبیل
7- وصدها مزایای دیگر که در این مفوله نمی گنجد
نکته بسیار مهم:
تامین ب پتروشیمی از اب سد گیوی بلحاظ اینکه پس از ابگیری و تامین آب اراضی گشاورزی زیرسدسی ملیون متر مکعب اب مازاد دارد از این اب بدون پمپاژو بدون صرف هزینه انتقال ،اب پترو شیمی را تامین نمود.ضمناًیکی از دوستان تعریف میکرد که این اب را برای تامین اب شرب اردبیل در نظر گرفته اند !بایداقدامات اساسی در رابطه با اب از سوی مسئلین انجام گیرد.امیدواریم اقای معبودی با جمع بندی مطالب اقدام ماندگاربرای شهرستان انجام دهد.


پاسخ مدیر : در مورد یادداشت مربوطه که پرسیده بودید , هیچ ویرایشی در سوی مدیریت انجام نگرفته و مطلب عینا تایید شده است و در ضمن , در صورت امکان مطالب ارسالی را قبل از ارسال یک بار مطالعه فرموده و از صحت املا و نگارش آن اطمینان حاصل فرمائید .

15 جمعه, 05 آذر 1389 ساعت 22:04
ــ

( همشهری 2 )


با تشكر از مديريت سايت و همچنين نظرات خيلي جالب و نسبتا علمي بازديدكنندگان. در صورت ممكن موقعيت شغلي و ... آقاي معبودي را اعلام فرماييد چون مطالب زيادي از ايشان در سايت ديده ام از جمله گزارش كامل در باره شهرستان خلخال و مقاله هاي ترجمه شده.


پاسخ مدیر : همچنین تشکر از شما , جناب آقای معبودی معلم بازنشسته زبان هستند و اگر خودشان صلاح دانستند در همین قسمت اصلاعات تکمیلی را ذکر خواهند فرمود

16 شنبه, 06 آذر 1389 ساعت 09:06
ــ

( معبودی )


سلام - لطفاً از موضوع بحث خارج نشويم. - در جواب همشهري2 هم دريك سطر بايد عرض كنم كه دبير زبان مدارس خلخال و تهران، كارشناس روابط بين الملل و مترجم در وزارت آموزش و پرورش بودم و هم اكنون مسئول دفتر تهران جناب آقاي دكتر خالقي در مجلس هستم. - ضمن تشكر از زحمات قابل تقدير مديريت سايت، تقاضا مي شود كه امكان بازتاب اين بحث در سايت هشجين فراهم گردد تا نظرات بازديد كنندگان محترم سايت هشجين نيز انعكاس گردد. - از كوثري ها و خلخالي هاي محترمي كه در اين زمينه تخصص و تجربه دارند و يا در موقعيت هاي شغلي مرتبط قرار دارند درخواست مي شود كه ما را ياري فرمايند.

17 شنبه, 06 آذر 1389 ساعت 10:38
ــ

( صادق )


با سلام احتراما با عنایت به واقعی شدن قیمت انرژی به نظر می رسدکه اولا با صرف هزینه اولیه کمترمی توان با مهار قسمتی از 500 میلیون متر مکعب اب جاری در خلخال اب پتروشیمی راباصرف کمترین هزینه انرژی در خلخال تامین کرد ثانیا موقعیت جغرافیائی شهر خلخال نسبت به مراکز استانهای هم جوار ومرکز بهتر است ودر نقل وانتقالات انرژی کمتری صرف می شود بنابراین احداث ان در خلخال مقرون به صرفه است ضمنا از اقای دکتر خالقی واقای معبودی به منظور توجه به زیر ساختهای توسعه در خلخال وکوثر تشکر میکنم واین بیانگر عشق به خلخال وفراتر از وظیفه می باشد

18 شنبه, 06 آذر 1389 ساعت 12:11
ــ

( علی )


با سلام، پیرو مطلبی که در مورد عدم بازدهی واحدهای پتروشیمی بدون حمایت دولت عرض کردم توجه دوستان را به مطالب لینک زیر جلب می کنم: http://www.emciran.com/fa/petrochimi-fa.htm در حال حاضر با وجود پرداخت یارانه انرژی از سوی دولت قیمت تمام شده محصولات تولیدی و صنعتی ما به دلیل دخالت بی جای دولت و فساد موجود در بخش های مختلف بالاتر می باشد، حال شما فرض کنید که این یارانه در آینده پرداخت نشود، بنده کاملا مخالف انتقال پتروشیمی اردبیل به محدوده قزل اوزن هستم، دلایل کامل مشخص است و تنها و تنها آلودگی محیط زیست برای ما خواهد ماند.

19 شنبه, 06 آذر 1389 ساعت 17:23
ــ

( هادی )


جناب علی اقا کامنت 11 بند 3 اقای معبودی را دقیق مطالعه فرمایید فعلاًبحث موافقت یا مخالفت بااثرات طرح نیست ،بلکه نظر ان است اگر قرار است پتروشیمی دراردبیل احداث شود و اب ان از حقابه خلخال وکوثر با انتقال اب به اردبیل تامین شود به صرفه تر است که در سه راهی فیروزاباد احداث گردد.

20 شنبه, 06 آذر 1389 ساعت 23:26
ــ

( علی )


با سلام، آقای هادی به جای پیشنهاد طرح های بی سرانجام که خیری برای منطقه نخواهد داشت بهتر است انرژی خود را روی مواردی بگذاریم که بازدهی ماندگار برای خلخال داشته باشد، بنده نمی گویم از طرح حقابه دفاع نکنیم، بنده می گویم از یک چاه در نیاییم و در یک چاه دیگه بیفتیم، با اتمام نفت روند جامعه ما مجبور است به سمتی برود که در آن دولت مالکیت شرکت ها را واگذار کند البته به صورت درست نه مثل اکنون که شرکت ها را به سازمان های شبه دولتی واگذار می کند، در چنین وضعیتی آیا سرمایه گذار بخش خصوصی علاقه ای به ادامه کار پتروشیمی در منطقه ای مثل اردبیل خواهد بود؟ مطمئنا نه، به نظر شما چرا همین الان پروژه متوقف شده است؟ آیا می دانید که سهام پتروشیمی اردبیل متعلق به پتروشیمی اراک است که سهام آن نیز متعلق به بانک ملی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و بنابراین دولت سهامدار آن است، سیستم دولتی تا کی خواهد توانست شرکت های زیان ده را با درآمدهای کلان نفتی خود ساپورت کند؟ اتمام نفت در آینده نزدیک باعث تلفیق و تجمیع صنایع خواهد شد و مطمئنا پتروشیمی اردبیل دیگر فعالیتی نخواهد داشت، بهتر است به جای این پیشنهادات انرژی خود را روی مخالفت با انتقال آب قزل اوزن به اردبیل صرف کنیم.


پاسخ مدیر : با سلام خدمت دوستان عزیز . لطفا در مورد همان موارد که بازدهی ماندگار خواهند داشت اگر مطلب و پیشنهادی دارید خوشحال می شویم .

21 یکشنبه, 07 آذر 1389 ساعت 08:04
ــ

( علی )


با سلام، ضمن تشکر از دوستان عزیز و مدیر محترم، قبلا به اندازه کافی در مورد عدم قابلیت صنعتی شدن خلخال بحث کردیم و بیشتر دوستان موافق توسعه گردشگری در خلخال با استفاده از روشهای گوناگون و افزایش جذابیت های گردشگری خلخال و انجام جشنواره های تابستانی و زمستانی بودند، منتها در مورد بحث کنونی یکی از مواردی که به ذهن من می رسد بحث احداث نیروگاه تولید برق در حاشیه قزل اوزن است، هم اکنون گروه صنعتی مپنا متولی احداث نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی تحت لیسانس شرکت های آنسالدو ایتالیا و زیمنس آلمان در کلیه شهرهای ایران است و با توجه به توسعه روزافزون کشورمان و اینکه در حال حاضر کمبود برق داریم و همچنین توجه به این نکته که طبق قانون دولت مکلف است مجوز احداث و بهره برداری از نیروگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کند می توانیم در مورد این نیز فکر کنیم، البته باید مطمئنا این طرح کارشناسی شود.

22 یکشنبه, 07 آذر 1389 ساعت 15:37
ــ

( هادی )


علی اقا همانگونه که آقای معبودی اشاره داشتند پیشنهاد انتقال پتروشیمی در حال حاضر که مورد هجوم هستیم بهترین نوع دفاع در موقعیت کنونی از حقابه میباشد، پسشنهاد میکنم یک بار دیگر نظرات اقای معبودی را مطالعه فرمایید !

23 یکشنبه, 07 آذر 1389 ساعت 18:09
ــ

( بهروز عظیمی هشجین )


باسلام وممنون از نکته نظرات واحساس مسئولیت همشهریان درخصوص انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل. نکته ای که اینجا مطرح است همانطور که یکی از دوستان نیز مطرح نموده اند چرا ما به فکر مهار آبهای سطحی خود نیستیم واجازه می دهیم بیش از 500 متر مکعب آب وارد قزل اوزن شود ودوباره برسر گرفتن حق آبه بحث وجنگ وجدل کنیم با مطالعات کارشناسی می توان با مهار وایجاد سدهای خاکی برروی رودخانه های شیرین جاری که از کوههای منطقه سرچشمه میگیرند به راحتی درسطح وسیع تری وبا صرف هزینه کمتر نسبت به پمپاژ و آبی نمودن زمینهای منطقه اقدام نمود ودیگر نیازی به پمپاژ آب شور قزل اوزن به منطقه نیست.که تحقق این امر نیز مستلزم عزم وجدیت مسئولین منطقه وشهرستان وپیگیریهای مستمر مردم می باشد.

24 یکشنبه, 07 آذر 1389 ساعت 19:17
ــ

( م - الف )


باسلام به اطلاع همشهریان عزیز می رسانم که شرکت آب نیروی ایران توسط مهندسین مشاور طوس آب بر روی رودخانه قزل اوزن در بند مشکول مشغول مطالعه سد نیروگاهی پیر تقی می باشد که بعد از مطالعات مرحله اوی به مرحله اجرا در خواهد آمد که از سدهای بزرگ کشور بوده و برای تولید برق از آن استفاده خواهد شد شنیده ها حاکی از آن است که بر روی رودخانه قزل اوزن تا سد سفید رود 10 سد برق آبی مطالعه می شود که مشابه آن در خوزستان اجرا شده است.

25 یکشنبه, 07 آذر 1389 ساعت 21:30
ــ

( هشجین )


ياشاسين آذري اوغلان

26 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 08:29
ــ

( علی )


با سلام، آقا هادی! انتقال پتروشیمی به همین سادگی ها نیست که، علاوه بر سهامداران عمده دولتی و مسوولین استانی و کشوری سهامداران خرده نیز باید موافق این طرح باشند، لازم می دانم عرض کنم که درصدی از سهام پتروشیمی اردبیل متعلق به افراد حقیقی می باشد که در واقع این افراد تصمیم گیرنده اصلی هستند، این را هم خدمت شما عرض کنم که اطلاع دارم که این افراد حقیقی اشراف کامل بر عدم بازدهی پتروشیمی در منطقه پیدا کرده اند و به نوعی از ادامه پروژه منصرف شده اند، اگر به حافظه تاریخی رجوع کنید و در جریان اخبار چند سال پیش باشید سعی شد درصدی از سهام این پتروشیمی به مردم فروخته شود، بنابراین با همه این تفاسیر انتقال پتروشیمی به احتمال زیاد امکانپذیر نیست و اگر هم کار ساخت پتروشیمی از سر گرفته شود تولیدات آن بسیار محدود خواهد بود تا بازدهی داشته باشد، در مورد انتقال آب قزل اوزن به اردبیل هم دوستان نگران نباشند، در رودخانه کارون در چهارمحال بختیاری و خوزستان پس از بازدهی مناسب نیروگاه های آبی که در سدهای این رودخانه احداث شده اند، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران متعلق به وزارت نیرو در حال مطالعه احداث سد روی قزل اوزن است که البته یک مورد (پیرتقی) نهایی شده و در دست ساخت است و بنابراین رودخانه قزل اوزن رودخانه ای ملی است که اگر نتایج مطالعات مثبت باشد می توانیم به احداث نیروگاه های آبی روی این رودخانه امیدوار باشیم، بد نیست سری هم به وب سایت این شرکت بزنند و کارهای مطالعاتی این شرکت بر روی رودخانه قزل اوزن را ببینند: http://fa.iwpco.ir/Lists/StudyPlans/StudyPlans.aspx?Hoze=%D8%AD%D9%88%D8%B6%D9%87%20%D9%82%D8%B2%D9%84%20%D8%A7%D9%88%D8%B2%D9%86


پاسخ مدیر : با سلام و تشکر از علی آقا که تو موضع خودشان بسیار محکم ایستاده اند و تکان هم نمیخورند ، اینکه انتقال پتروشیمی به همین سادگی ها نیست کاملا حق با شماست ولی از انتقال آب قزل اوزن بسیار سهل تر و امکانپذیر تر است .

27 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 08:58
ــ

( علی )


دوستان عزیز بد نیست به لینک زیر هم مراجعه کنید تا از سرنوشت پتروشیمی اردبیل آگاه شوید: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903161119

28 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 10:36
ــ

( علی )


با سلام، خدمت آقا مسعود عرض کنم که بنده قبلا هم عرض کردم که بهتر است انرژی خود را روی مواردی بگذاریم که مناسب تر باشد، به اندازه کافی دلایلمو عرض کردم و تا جایی که به ذهنم می رسید پیشنهاد هم دادم، بنده کاملا موافق حفظ آب موجود قزل اوزن در منطقه هستم، اطلاعاتی هم که ارائه کردم از طریق دوستانم در مرکز تحقیقات صنایع پتروشیمی بوده است.

29 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 15:48
ــ

( هادی )


علی اقا دوست عزیز صورت مسئله را یکبار دیگر مرور کن! بحث امکان یا ضرر وریان پتروشیمی به منطقه نیست موضوع اصلی دفاع از حقابه در حالت تهاجمی است .( یکبار دیگر کامنت 11 بند 3 جناب آقای معبودی را مطالعه کن)چرا نگران اننتقال اب یه اردبیل نباشیم از سایتی که دوستمان(قزل اوزن)در بخش نظرات وپیششنهادات معرفی کرده اب منطقه ای اردبیل در سند جشم انداز برناامه ریزی کردند تا سال 1393مقدار 538میلیون متر مکعب مجوز تخصیص اخذ نمایند وتا سال1404میزان 538میلیون مترمکعب به اردبیل انتقال دهند و سر تصمیم شان هستند. به چه علتی است که مسایل خارج از موضوع پیشنهاد اقای معبودی را مطرح وباعث حاشیه رفتن موضوع میشوید.

30 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 18:53
ــ

( علی )


با سلام، دوست عزیز هادی جان ! موضوعات مطرح شده از طرف بنده خارج از موضوع بوده؟ وقتی می خواهیم پتروشیمی به محدوده خلخال منتقل شود نباید در مورد مضرات احتمالی آن صحبت کنیم؟ بنده عرضم این است که به جای پیشنهاد انتقال پتروشیمی به فیروزآباد راهکارهای دیگری را جستجو کنیم که آب به اردبیل منتقل نشود، خدمت شما دوست عزیز عرض کنم که وزارت نیرو از طریق شرکت آب و نیرو به دلیل رسوب بالای آب رودخانه قزل اوزن در حال مطالعه طرح هایی است که با استفاده از متدهای جدید در احداث سد فرایند رسوب گذاری در بالادست سدها را متوقف کند، این رودخانه رودخانه ای ملی است و هرگونه انتقال آب به سمت اردبیل باید با موافقت وزارت نیرو انجام شود، در عین حال که سازمان های محیط زیست و معاونت های مختلف ریاست جمهوری باید با آن موافقت کنند، اشتباه برداشت نکنید! منظور من از بابت اینکه نگران نباشید این است که انتقال آب به اردبیل باید مورد تایید ارگان های مختلف باشد و با توجه قرائن موجود این پروژه از لحاظ منطقی انجام شدنی نیست، اما با توجه به اینکه در مملکت ما احتمال انجام هر عمل غیرمنطقی وجود دارد باید کاملا حواسمان جمع باشد، به هر حال من متوجه نشدم هدف شما این است که واقعا پتروشیمی به خلخال منتقل شود یا صرفا می خواهید که با ارائه این طرح حالت تهاجمی بگیرید، بهتر است در این مورد جناب معبودی اعلام نظر فرمایند چون احساس می کنم که برداشت شما با طرح ارائه شده از طرف جناب معبودی متفاوت باشد.


پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما دوست عزیز . مطمئنا در ادامه نظرات , نظر مطرح شده توسط جناب معبودی را مطالعه نفرموده اید که اینهمه اصرار دارید . جناب معبودی با صراحت و شفافیت علت این موضع گیری را مشخص کرده اند .

31 دوشنبه, 08 آذر 1389 ساعت 21:19
ــ

( علی )


با سلام، ضمن تشکر از آقا مسعود و صبر و حوصله ایشان و عذرخواهی از دوستان عزیز، آقای معبودی گفته اند: "3 شايد انتقال پتروشيمي به كنار قزل اوزن با مشكلات زيادي مواجه گردد يا مشكلات زياد زيست محيطي و غيره داشته باشد،اما يكي از دلايلي كه باعث ارائه اين پيشنهاد شد اين است كه، طرح احداث پتروشيمي در جوار قزل اوزن ما را از لاك دفاعي خارج نموده در موقعيت حمله قرار مي دهد و طرف مقابل را با چالشي جديد مواجه نموده و در موقعيت دفاع قرار مي دهد. براي پيروزي فقط دفاع كافي نيست بايد حمله كرد." از این متن ایشان نمی توانم متوجه بشوم که این طرح صرفا طرحه که ما را در موقعیت تهاجمی قرار می دهد و یا ایشان واقعا پیشنهاد می کنند که پتروشیمی به فیروزآباد منتقل شود.


پاسخ مدیر : ؟؟؟؟!!!! بسیار بسیار ممنون میشم با خود جناب معبودی ( دفتر دکتر خالقی ) تماس بگیرید و از خودشون جویا بشید , خواهش میکنم حتما تماس بگیرید Innocent

32 جمعه, 12 آذر 1389 ساعت 20:40
ــ

( علی )


با سلام، چه زود همه چی فراموش میشه، امیدوارم آقای معبودی اقدامات آتی در مورد پیشنهاد انتقال پتروشیمی اردبیل به فیروزآباد را به استحضار دوستان برسانند.

33 چهارشنبه, 15 دی 1389 ساعت 23:22
ــ

( هادی )


اقای معبودی ایا اقدامی در این مورذ شده است یا نه ؟ یا اینکه پرسشها مثل سایت دکتر بی پاسخ خواهند ماند؟ و قصد اطلاع رسانی ندارند!


پاسخ مدیر : تمامی نظرات درج شده در وبسایت جناب دکتر خالقی به اطلاع ایشان می رسد و ایشان هم بصورت کاملا جدی پیگیر مسائل خلخال از جمله حقابه قزل اوزن هستند .

34 پنجشنبه, 23 دی 1389 ساعت 00:06
ــ

( هادی )


ما که دنبال این هستیم در این رابطه صدای معمولی از ایشان بشنویم، نشنیدم وندیدم.


پاسخ مدیر : ایشان کار خودشان را می کنند . بنده از جنابعالی خواهش میکنم یک تماس تلفنی با دفتر ایشان بگیرید و از زبان خودشان جویا شوید , مطمئنا ذهنیت شما به کل عوض خواهد شد . شماره تماسشون در سایتشون موجود است .

35 پنجشنبه, 23 دی 1389 ساعت 01:38
ــ

( هادی )


حتماً سعی میکنم تماس داشته باشم ممنون از شما دوست عزیزم

36 چهارشنبه, 10 خرداد 1391 ساعت 22:54
نوید-خلخال
تا وقتی که به جای اتحاد همه شهرهای اردبیل فقط در فکر حمله و دفاع هستیم هیچوقت یک استان صنعتی نخواهیم داشت.


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید