معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله گزارش تصویری از آیین مذهبی قارقارا
گزارش تصویری از آیین مذهبی قارقارا فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 22 آذر 1388 ساعت 01:34

 

 

قارقارا

 

آخرین جمعه ماه ذیحجه و قبل از فرا رسیدن محرم اهالی هر محله (بالا وپایین)  یک اصله درخت چنار بلند و قطور را که به آن" قارقارا " میگویند ، و غالباً به صورت اهدایی است، از باغات اطراف شهر مشخص کرده و آن را با سلام و صلوات قطع نموده و بعد از بریدن شاخه های اضافی ، دستک هایی به آن بسته و با فریاد یا حسین  و شعار :

ایندی مدد وقتی دی                      حضرت عباس آقا

آنرا بدوش گرفته و با طبل و شیپور به جلوی مسجد می آورند و در حالی که به انتهایش پارچه و بیرق سبز و سیاه بسته اند در وسط میدان مقابل مسجد میکارند. در مسیر حرکت این شعار گفته میشود:

هانسی گروهین بله مولاسی وار            شیعه لرون حضرت عباسی وار

گزارش تصویر مراسم قارقارای امسال که روز جمعه 20 آذر ماه توسط دوست بسیار عزیزم مجید خالقی مقدم ثبت شده است :

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24


 
یادداشت (10)
1 یکشنبه, 22 آذر 1388 ساعت 02:28
ــ

( ع . یعقوبی )


با سلام این خبر با ذکر منبع در سایت هشجین قرار داده شد . www.Hashjin.com

2 یکشنبه, 22 آذر 1388 ساعت 21:01
ــ

( امیر اسلامی )


واقعا این مراسم روز جمعه با شکوه بر گزار شد.در ضمن دست آقا مجید هم درد نکنه عکس های قشنگی گرفتن. ان شاالله از دستجات حسینی و شاه حسینم(شاخسی) عکس های به این خوبی بگیره. موفق باشی آقا مجید.

3 دوشنبه, 23 آذر 1388 ساعت 10:19
ــ

( احسن جعفری سجهرود )


سلام جناب یعقوبی دست مریزاد خدا خیرت بدهد که تمام رسومات منطقه به صورت منظم و زیبا به کشور معرفی می کنید.

4 سه شنبه, 24 آذر 1388 ساعت 09:27
ــ

( امیر )


باسلام به نظر ميرسد كه انجام چنين كارهايي(حمل قارقارا)بردوش مردم درزماني كه وسايل نقليه موجوداست وفلسفه بريدن درخت قارقارا منتفي شده است در دوره كنوني به صلاح نباشد وموجب وهن شعايرديني شود شايسته است كه بزرگان دستجات كمي هم به نتايج وعواقب كارهايشان بيانديشند تابه ضرردين تمام نشود.

5 سه شنبه, 24 آذر 1388 ساعت 11:38
ــ

( پیام مرادپور )


با عرض سلام و خسته نباشید: از برادر عزیزم که زحمت تهیه این عکس ها را کشیدند تشکر می کنم.تماشای این عکس های زیبا،روح تازه ای در وجودم دمید و مرا بر آن داشت که همیشه بر خلخالی بودن خودم افتخار کنم. امیدوارم همیشه زیر سایه الطاف الهی و ابا عبدالله حسین(ع)، زندگی مملو از موفقیت و کامیابی داشته باشید.التماس دعا

6 چهارشنبه, 25 آذر 1388 ساعت 09:51
ــ

( قاسم )


اقامجید دستت واقعا درد نکنه عکسهای با ارزشی بودند . منتظر عکسهای دیگری از مراسم دسته و شاخسی و شب عاشورا ومراسم شمع روشن کردن و قمه عاشورا و... هستیم.

7 چهارشنبه, 25 آذر 1388 ساعت 14:19
ــ

( بهنام )


با سلام این آئین که معروف با شهر خلخال (هیرو) میباشد باید در جائی ثبت شود و اینکه میگویند در زمان حال نیاز نمیباشد درست نمی باشد چون حیف است که با خذف این رسم به گذشتگان خویش جفا کنیم و وهنی در دین ایجاد نمی کند و در سراسر گیتی آئین های وجود دارد که برای مردمان بزرگ شده در آن منطقه معنی پیدا میکند و اگر وسایل و امکاناتمان ماشینی شده است ، سعی کنیم که خودمام ماشینی نشویم و مهر و محبت به اهل بیت و خودمان با این رسم ها افزایش دهیم . آقا مجید دست مریضا.

8 چهارشنبه, 25 آذر 1388 ساعت 20:35
ــ

( حمید )


با تشکر از عکاس محترم چون خودم برای رفتن به این مراسم هیچ علاقه ای نشان ندادم با دیدن این عکسها متخیر شدم و دوست دارم در این مورد که این کار برای چیست و از کی در شهر خلخال اجرا می شود رااطلاعاتی در سایت بگذارید تا استفاده کنیم و این سوال از ذهن پاک شود که ایا این کار درستی است یا نه ...

9 شنبه, 28 آذر 1388 ساعت 16:37
ــ

( پیریکلی )


چوخ گؤزلدير چوخ.آما حئييف يوز حئييف اوزاغام وطن دن.ياخيندان گؤره بيلمه ديم آما آللاه سيزه اجر وئرسين گينه بو عكس لر ايله بيزيم روحوموزو چكيب وطنه آپاريرسيز. بيزيم ده كندين(پيريك) قارقارا مراسيمي ايسيرن ايدي اوردادا اولا بيلمه ديم

10 سه شنبه, 26 اردیبهشت 1391 ساعت 18:47
سونیا
باسلام دستت درد نکنه ما به جوون هایی مثل شماافتخارمیکنیم باعث افتخاریدواسه شهرمان یک دنیا ممنون فدای غیرتتون سونیا22ساله


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید