معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله درد دل یکی دیگر از همشهریان دلسوز
درد دل یکی دیگر از همشهریان دلسوز فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 20 دی 1388 ساعت 21:13

این روزها با کمال خوشوقتی و مسرت کم نیستند جوانان خلخال که حرف زدن و نوشتن را به سکوت و حسرت ترجیح داده اند و در وبلاگها و سایتهای مختلف درد دلهایشان را بدون واسطه با مسئولین شهرشان در میان می گذارند .

 

در قسمت نظرات سایت آقای جاوید خدمتی نظری را ارسال کرده بودند که حاوی مطالب بسیار جالب و در خود توجهی بود و اما متن نظر ایشان :

باسلام خدمت دوست عزیزم آقا مسعود
من هر وقت خواستم نظر بنویسم به مقاله تبدیل می شود نمی دانم چرا شاید ازدرد زیاد باشد
وقتی شهروندی از سر دلسوزی اقدام به نوشتن درد دل در قالب طرحی سازنده می کند ناچار به ذهن هر کسی مطلبی و یا راه حلی برای برون رفت از وضع موجود می رسد که به نظر می رسد در حال حاضر سایت خالخالیم مناسب ترین فضا برای انعکاس آنهاست یکی از بزرگترین دغدغه های بحق شهروندان خلخالی مسکوت ماندن بیشتر طرح های در حال اجرا و یا وعده داده شده است این دغدغه ها ناشی از آن است که وعده اجرای آن را از مسئولان بارها وبارها شنیده اند و به اجرا و اتمام آن دل خوش کرده اند
- به نتیجه رسیدن راه های مواصلاتی اعم از فومن _خلخال , اردبیل _ فیروزآباد_ میانه , هشتجین _ زنجان , سرچم .....
- بهسازی و آسفالت راه های روستایی
- سد کیوی - سدهای خاکی در بعضی روستاها و.....
- گاز رسانی به هشتجین - کلور - لمعه دشت وخیلی روستاهایی که در مسیر خط انتقالی گاز قرار دارند و با کمترین هزینه می توانند از نعمت گاز برخوردار شوند که این حق تک تک آنهاست.
- تله کابین منطقه گردشگری اندبیل
- ساماندهی منطقه گردشگری ازناو
- بهسازی کوچه ها و خیابان های سطح شهر
- مکان یابی برای دفع اصولی زباله های شهری و خروج از بحران موجود در این زمینه
- ایجاد کارخانه ها و کارگاه های صنعتی کوچک و بزرگ برای اشتغالزایی جوانان در شهرک های صنعتی شهر
- بهبود روند وضع طرح به اصطلاح مسکن مهر که خیلی از جوانان به نتیجه رسیدن آن را آرزو می کنند و به آن دل بسته اند
- بهبود وضع آب آشامیدنی سطح شهر و شهر ها و روستا های تابعه
- اجرای طرح هادی در روستاها
- بهره برداری از آبهای جاری شهرستان و منطقه بویژه رودخانه قزل اوزن در جهت بهبود وضع زراعت و کشاورزی آن منطقه
- توسعه فضاهای فرهنگی اعم از احداث سالن های سینما و نمایش –کتابخانه ها- دانشگاه ها و سایر اماکن علمی و فرهنگی
- گسترش اماکن ورزشی و تفریحی
- توسعه اماکن اقامتی فصلی و دائمی
- و ....
.....
و خیلی از طرح ها و پروژه های نیمه تمام و یا مسکوت مانده و یا به فراموشی سپرده شده که همه  انتظار به ثمر رسیدن آنرا داریم
البته زمانی از این ها به عنوان طرح یا پروژه یاد می کنیم که مسئولان امر در جایگاه های مختلف به اجرای آن اشاره کرده و یا وعده هایی را داده اند شهروندان خلخالی خیلی از این وعده ها را از زبان خیلی از مسئولان اعم از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی- فرماندار – شهردار-استاندار – وزیر وحتی رئیس جمهوربارها شنیده اند.
اگر من و شما و امثال ما که نه مسئولیتی در این شهر داریم و نه کاره ای هستیم تنها دلخوشی و دستاویزمان همین فضای گفتگویی است که گهگاه از سر درد دل و عقده گشایی انجام می گیرد البته خدا را شکرگزاریم که گاهی گوش شنوایی پیدا می شود و تذکرها و تلنگرها به نتیجه ای می رسند
از این جهت بهترین کار همین است که گوشزد کنیم به مشارکت دعوت کنیم یادآوری کنیم اطلاع رسانی کنیم پیشنهاد دهیم و کارهایی از این دست که شاید گوش شنوایی پیدا شود حتی یک از هزاران.
و اما یک پیشنهاد فنی در مورد به چالش کشیدن مسئولانی که گاهی مسئولانه وعده می دهند ولی مسئولانه عمل نمی کنند .
پیشنهاد دارم در سایت قسمتی طراحی شود که تقویم پروژه هایی که در مراحل وعده - طراحی - کلنگ زنی – اجرا - تکمیل- افتتاح و ...
هستند در آن ذکر شود و مسئولی که در تاریخ مشخص وعده داده و تاریخ تکمیل و بهره برداری آن را ذکر کرده در آن نوشته شود و برای آن طرح شماره معکوس قرار داده شود قطعا هر روز از شماره ها کم خواهد شد و به تاریخ بهره برداری نزدیک خواهد شد و این نوعی پیگیری وعده هایی است که مسئولان امر داده اند و باید جوابگو باشند و اگر شماره های معکوس به صفر برسد و از آن بگذرد یعنی اعداد منفی شود مردم مسئولان خود را بهتر خواهند شناخت حال این مسئول در هر مقامی که هست فرقی نمی کند
در این جدول و تقویم پروژه ای از قلم نخواهد افتاد و مردم روز بروز در جریان آن قرار خواهند گرفت و پیگیری خواهند کرد
مثال : فرض میکنیم آقای X مسئول فلان اداره یا ارگان در یک خبرگزاری یا فضای معتبر قول آسفالت خیابانی را داده و تاریخ تعیین کرده که پس از دو ماه این خیابان آسفالت خواهد شد این تاریخ و جزئیات طرح با ذکر راوی آن در جدول درج می شود و در مقابل شماره معکوسی درج می شود که بصورت اتوماتیک هر روز از عدد آن کم می شود و به روز بهره برداری نزدیک می شود تا زمانی که عدد به صفر برسد و زمانی که طرح پایان نیابد عدد روند منفی را پیش می گیرد و مسئول طرح و کسی که وعده آن را داده باید پاسخگو باشد لااقل او در برابر افکار عمومی باید پاسخگو باشد
نتیجه این طرح :
1- مردم مسئولان فعال و کاربلد را از غیر آن بخوبی تشخیص می دهند
2- مسئولان خود را در برابر مردم مسئول می بینند
3- تکلیف خیلی از پروژه ها و طرح ها روشن می شود
4- پروژه های دراز مدت قربانی گذشت زمان نمی شوند
5- فضایی پویا و شاداب در بین مردم و مسئولان ایجاد می شود
6- مردم پرسشگرتر می شوند
7- ایده های جدیدی تولید می شود
8- شهروندان به حقوق خود واقف می شوند و پاسخ را از توجیه بهتر تشخیص می دهند
9- اگر پاسخ مسئولی برای مردم قانع کننده باشد مردم نه تنها آنرا می پذیرند بلکه صداقت آن مسئول را تحسین می کنند
10- اگر این طرح مردم را به پرسشگری ترغیب کند اجرای پروژه ها و طرح ها سرعت بیشتری به خود می گیرد
11- از وعده های دروغین و سر خرمن بشدت کاسته می شود
12- و خیلی از این برکاتی که به ذهن من نمی رسد ولی تک تک شهروندان آن را می دانند
به هر حال مهم کاری است که برای آبادانی شهر و روستاهایمان انجام می شود و موجب می شود از قافله توسعه عقب نمانیم
من نمی دانم این کار چقدر می تواند عملی شود آیا این در سایت جای کار کردن دارد یا نه؟


ضمنا در مورد عکسهای محرمت نتوانستم به موقع نظر بدم مجموعه های زیبا و کاملی بودند که ارزش آنرا خلخالیان دور از شهر و وطن بیشتر درک می کنند . انعکاس گزارشهای تصویری مراسم محرم سایر شهرها و روستاهای اطراف هم در نوع خود بی نظیر بود.

با احترام شدید
جاوید خدمتی

 
یادداشت (3)
1 یکشنبه, 20 دی 1388 ساعت 22:57
ــ

( رادبه پرنده )


با تشكر از آقاي خدمتي.واقعاً نظر كاملي است و اميدوارم كه اين كار بتواند عملي باشد در آن صورت مردم آگاه تر مي توانند نسبت به عملكرد مسئولين نظارت داشته باشند.

2 دوشنبه, 21 دی 1388 ساعت 10:47
ــ

( نوید )


با تشکر از پیشنهاد بجای آقای خدمتی، این امر باعث میشود مردم ما زندگی کنند...!!! چرا که از بس درد و رنج در این شهر وجود دارند که در واقع شهروندان فقط ترجیحا نفس میکشند و زنده هستند، اما زندگی نمیکنند... البته خودشان باعث این هستند. چه زمانی ما شاهد همبستگی در جهت اعتراض و تحصن به مسئولان شهری بوده ایم؟ انگیزه نیست.... اگر این اجتماع حرکتی داشته باشند و تمام اقشار این شهر یک صدا بشوند امید و روحیه برگشته و مردم به این باور می رسند که می توانند در سرنوشت شهر و نسل های بعدی به نحو مثبت و احسن سهیم باشند.چرا که ما مسئولیم جواب خردسالان و کودکان را در آینده بدهیم...

3 دوشنبه, 21 دی 1388 ساعت 12:30
ــ

( میلاد )


تشکر شدید از آقای خدمتی . نظر ایشان از دقت بالایی که به مشکلات مردم شهر و روستاهای اطراف و بخشهای خلخال دارندو دلسوزیشان ناشی می شود که ما این دلسوزی و عشق به وطن را در میان عکسهایی که حتی در سایتهای فرامنطقه ای و بین المللی قرار داده اند می توانیم شاهد باشیم . سخن کاملا به جاییست و اگر عملی شود می تواند راهی برای تولید نشاط و امید در شهری مثل خلخال باشد که متاسفانه کارکردهای مسئولان و بی مهری ها در سالهای اخیر باعث افت شدید روحیه عمومی شهر شده و سابقه نشان داده مردم از چنین طرحهایی خوب استقبال می کنند و خیلی زود و راحت پذیرای طرح های نو و ثمره بخش می شوند . امید وارم این طرح عملی باشد .


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید