معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله فستیوال زمستانی خلخال امسال 30 بهمن
فستیوال زمستانی خلخال امسال 30 بهمن فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 27 دی 1388 ساعت 00:37

فستیوال زمستانی بهترین فرصت برای عملی شدن نصب تله کابین. مسئولین گردشگری استان که در مورد لزوم توسعه گردشگری صحبت می کنند لا اقل یکی از بستر های اجرای آنرا نیز در خلخال فراهم کنند .

در خبری که به مناسبت برگزاری فستیوال بازیهای زمستانی خلخال در خبرگزاریها درج شده بود , مسئولین گردشگری استان اردبیل از این فستیوال بعنوان فرصت مناسب جهت جذب گردشگر در زمان غیر پیک سال یاد کرده اند و بخشی از صحبتهای ایشان به شرح زیر است :

 

فصل زمستان فصل غيرپيك گردشگري استان اردبيل است و در اين فصل تنها 20 درصد از ظرفيت هتل‌هاي استان پر شده بنابراين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل در صدد برآمده به وسيله تبليغات و با جذب سرمايه‌گذاران تعداد گردشگران ورودي به استان را در اين فصل افزايش دهد.
وي اظهار داشت: هدف ما از برگزاري اين جشنواره‌ها تبليغات براي افزايش گردشگران و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم است.
رئيس روابط‌عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل با اشاره به اينكه پيست اسكي اندبيل خلخال يك منطقه نمونه گردشگري است خاطرنشان كرد: اين منطقه از ظرفيت‌هاي لازم براي جذب گردشگر در فصول مختلف سال برخوردار است.
علامتي گفت: چشم‌انداز زيباي اين منطقه و مناظر زيبا و بي‌بديل آن گردشگران بسياري را همه ساله براي تفريحات زمستاني به اين خطه مي‌كشاند و ما نيز تصميم گرفتيم جشنواره زمستاني امسال را در اين منطقه برگزار كنيم.
وي تاكيد كرد: در اين جشنواره برنامه‌هاي متنوع تفريحي و هنري از قبيل ساخت تنديس‌هاي يخي و برفي، ايستگاه نقاشي كودكان، مسابقات مختلف اسكي، اسكيت‌سواري روي يخ و تيوب‌سواري در نظر گرفته شده است كه برگزاري آن منوط به بارش برف در منطقه خواهد بود.
علامتي در پايان اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره در يك فضاي شاد و مفرح همراه با ورزشكاران و هنرمندان كشوري و منطقه‌اي برگزار شود تا در اذهان اين شركت‌كنندگان خاطرات خوش باقي بماند...


جشنواره بازیهای زمستانی خلخال در حال تبدیل شدن به یک فستیوال دائمی است و اگر بخواهد همه ساله اجرا شود به مرور جای خود را در بین اهالی ورزش دوست کشورمان باز خواهد کرد و در صورت تداوم باید همه ساله شاهد حضور مسافران پرشماری از استانهای مختلف کشورمان باشیم که در صورت تحقق چنین امری صنعت گردشگری استان و بخصوص شهرستان خلخال را بصورت شگفت انگیزی متحول خواهد کرد .

این مسئول مربوطه در قسمتی از فرمایشاتشات هدف از برگزاری جشنواره ها را تبلیغات برای افزایش گردشگری و ایجاد زیر ساخت های لازم عنوان کرده اند که لازم به ذکر است به استحضار ایشان رسیده شود . تبلیغات گردشگری با دست خالی که نمی شود . مگر می شود اینهمه تبلیغات کرد و مردم استانهای مختلف کشور را به اسم پیست به خلخال بکشانیم در حالیکه حداقل امکانات لازم برای یک مکانی به اسم پیست  را نداشته باشیم . کجای دنیا دیده اید که یک پیست ، تله کابین یا تل اسکی نداشته باشد . یا لا اقل یک دستگاه برف کوب نداشته باشد .

ایشان از پیست اسکی اندبیل خلخال بعنوان منطقه نمونه گردشگری نام برده اند که واقعا لطف فرموده اند ولی آیا نباید این منطقه نمونه گردشگری محلی برای استراحت و اسکان شرکت کنندگان در جشنواره های مختلف داشته باشد . در سرمای سوزان زمستان جای گرم و امنی برای شرکت کنندگان در این جشنواره لازم و ضروری به نظر می رسد . ایجاد ایستگاههای مختلف خدمات رسانی به گردشگران در روزهای مختلف زمستان و نه فقط در زمان برگزاری فستیوال .

ایشان در جایی اشاره داشته اند که این منطقه ظرفیتهای لازم برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال را داراست . آیا دارا بودن شرایط طبیعی و بالقوه  ، خود به تنهایی کافی است یا هر چه زود تر باید تدابیری برای  بالفعل شدن این ظرفیتها هم اندیشیده شود ؟

سخن کوتاه اینکه بارها و بارها این مطلب گفته شده و باز هم می گوییم و تا زمان تحقق این امر هم تکرار خواهیم کرد و آن اینکه :

برای آبروداری و استقبال هر چه بهتر و باشکوهتر از میهمانان و شرکت کنندگان در این نوع جشنواره ها لازم است که تله کابین و تله اسکی نصب شود ، محل استراحت و محلی برای ارائه انواع خدمات به مراجعه کنندگان ایجاد شود ، مسیر دسترسی به این محل بهینه شود . نهاد ها و سازمانهای مختلف شهرمان با هم همکاری لازم را داشته باشند .

در صورت ایجاد چنین زیر ساختهایی نه تنها همه این سرمایه ها به زودی برخواهند گشت بلکه با رونق  این منطقه  در تمام فصول سال تحول بزرگی در صنعت گردشگری و اقتصاد کل شهرستان خلخال و استان اردبیل به وقوع خواهد پیوست . در آمد زیادی عاید شهرداری می شود که می تواند  از آن در آبادانی هر چه بهتر شهر  استفاده کرد و ....

و یک سئوال : اینکه چرا تله کابین اندبیل نصب نمی شود ؟ مگر نه اینکه جشنواره زمستانی خلخال بهترین فرصت برای جذب اعتبار برای اینکار است .

از مسئولین امر خواهش می کنیم دلیل عدم نصب تله کابین را برای همه شهروندان توضیح دهند . یادمان نرفته زمانی را که با تبلیغات فراوان از تله کابین بعنوان یک هدیه کوچک برای مردم بزرگ خلخال یاد شد . پس چه شد ؟؟؟؟؟؟؟؟

 

مسعود شیرعلی پور



 
یادداشت (2)
1 یکشنبه, 27 دی 1388 ساعت 23:34
ــ

( ر . پ )


متاسفانه برخي از مسئولين ما مخصوصا در شهرداري آنقدر دروغ گفته اند كه از ياد خودشان نيز رفته است و يا اينكه فكر مي كنند آن بنري كه در ميدان آزادي زده بودند نيز از ياد مردم رفته است.اي كاش در پشت ميز شما انسانهاي عاشقي مي نشست...اي كاش

2 دوشنبه, 28 دی 1388 ساعت 23:20
ــ

( آذرخش )


مطالبی که اقای خدمتی و سایر همشهریان عزیز در مورد وظائف مرتبط با متولیان برنامه ریزیهای شهری در خلخال ارسال نموده اند کاملا مبین این ادعاست که در شهر ما دانش پزشکی مریض از پزشک بالای سر او بیشتر است دانشگاه ازاد واحد خلخال اگر از حالت به اصطلاح احتضار خارج شده کاملا این اصل بدیهی را اثبات می نماید که کار را باید به کاردان سپرد بنابراین لازم است علاوه بر معلول علت را هم نباید از نظر دور داشت امید وارم مثالی را که برای بیان موضوع انتخاب کردم باعث رنجش کسی نشود


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید