معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله درد دل یکی از تاتریهای شهرمون
درد دل یکی از تاتریهای شهرمون فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 20 بهمن 1388 ساعت 14:13

 

تئاتر گم شده ی خاموش این روز شهرمان

این مطلبو تقدیم میکنم به تمام وبلاگ های خبری وبی خبری شهرمان

امروز ۱ یا ۲ و یا ۳ ساله که دیگه جشنواره تئاتر خلخال به فراموشی سپرده شده

روزهایی که وقتی که می گفتند داره جشنواره برگزار میشه یه حرکتی تو هنر شهرمون اتفاق می افتاد اما حالا چی ؟

جشنواره زمستانی و استوایی ووو  تو شهرمون برگزار میشه اما کو چیزی که تو شهرمون ریشه داره چرا با هنرمندان شهرمون این طور برخورد میشه.

بالا سر ووردی شهرمون نوشته شهر فرهنگ وادب ولی  اینی که ریشه در سالهای گذشته مان داره و میتوان حتی تو خاطرات پدر بزرگان ومادر بزرگان دنبالشون گشت چی شد و چرا برنامه ورزشی و غیر ورزشی هر هزینه داشته باشد تامین میشه اما جشنواره تئاتر خلخال که با بودجه کمی به اول و آخرش میرسه چرا باید برگزار نشه تا یک تنوعی تو شهرمون ایجاد شه چرا از هنرمندان این شهر که  توی تنهایی خودشون به فکر مردم این شهر میسوزنند و میسازنند حمایت نمیشه ؟

چرا گوشه به گوشه این شهر امکانات ورزشی روز به روز زیاد میشه ولی یه سالن تئاتر تو این شهر وجود داره که اون هم شده سالن اجتماعات ادارات

انجمن نمایش هم یادش بخیر همین ومیگم و بماند

از مسئولین محترم شهرمون به عنوان یکی از جنس تئاتر شهرمون تقاضا میکنم به تئاتر خلخال کمک کنند تاجایی شود برای پرورش تئاتر و هنر فرزندان این شهر و برای این کار از تمام بزرگان و پیشینه های تئاتر شهر دعوت به عمل آید تو تئاتر شهرمون بازنگری بکنند .

تئاتری که با حمایت شمامیتونه توجشنواره های ملی و بین المللی بدرخشه و نام شهر و دیارمان را بلند آوازه کنه .

 

نوشته : محمد تقی خسروی

وبلاگ گروه تاتر باران

www.teaterbaran.blogfa.com

 

 
یادداشت (16)
1 چهارشنبه, 21 بهمن 1388 ساعت 12:01
ــ

( مجید اکبری )


حرفای دوست عزیزم آقای خسروی کاملا درست و بجاست من توتئاتر نبودم اما به عنوان تماشاگر پای چند نمایش نشستم و لذتی بردم که فقط تو تئاتر می شد این لذت رو برد.تو این دو سال اخیر واقعا شور و شوقی تو بازیگرای شهرمون نمونده چون وقتی زحمات چندین ماه و سالشون بی ثمر می مونه و یه ذره به کارشون بها داده نمیشه و کوچکترین تقدیری هم ازشون نمیشه انتظار بیشتر از اینم نمیره،خوبه که مسئولین،امروز رو با دیروز مقایسه کنن و ببینن که وضعیت چجوریه!!!!

2 پنجشنبه, 22 بهمن 1388 ساعت 00:39
ــ

( میلاد )


من تو کار تئاتر همیشه بودم . ولی هیچ وقت نه به عنوان بازیگر و کارگردان که یک علاقمند و تماشاگر و همراه . از زمان 3 یا 4 سالگی تا به امروز . وقتی این حرف آقای خسروی رو خوندم درد دلم تازه شد . آقای خسروی عزیز ، برای یک شهر سالن ورزشی و امکانات تفریحی و ورزشی هم لازمه و سینما و آمفی تئاتر و فرهنگسرا هم همچنین . درسته ، کوتاهی مسئولان کم نیستند ، اما من از نزدیک در این سالها شاهد اتفاقات تئاتر بودم و راحت عرض می کنم که به اینجا کشیده شدن کار تئاتر خلخال بیشتر معلول کارهای تئاتری ها ( اصطلاحا ) بوده و نه کم کاری مسئولان . زمانی که در شهر خلخال اوپرای مشهدی عباد یا آرشین مال آلان اجرا شده ( دهه 1310 و 1320 ) نه اداره ارشادی بود و نه آمفی تئاتری و ما امروزه به آنها می بالیم و نام شهرمان را شهر فرهنگ و هنر می نامیم . بله آن روز ها نه اداره ارشادی بود و نه آمفی تئاتری ، اما تئاتری ها تئاتری بودند و هم دل . خود را خانواده تئاترو نمایش می دانستند تا انجمن و گروه . سالهایی را که تئاتری ها تا نصفه شب در محل هنرستان و سالن جانبازان تمرین می کردند و با اسبابی که از خانه هایشان می آوردند سن درست می کردند مردم فرهنگ دوست هیچ گاه فراموش نخواهد کرد . اما امروزه همه انتظار این دارند که بدون پرداخت هیچ هزینه و تقبل زحمتی نام بازیگر و یا کارگردان را بر پیشانی داشته باشند . دیگر از خاک صحنه و طهارت قبل از ورود به سن و حتی مطالعه و تمرین خبری نیست . تئاتری که در 2 - 3 سال اخیر در شهرمان دیده ایم نباشد بسیار آبرومندانه تر است . تا حال از خود پرسیده اید بازیگران و کارگردانان سالهای قبل خلخال ( زیاد دور نه ، دهه 60 و 70 ) چرا امروزه حتی از نزدیک شدن به آمفی تئاتر پرهیز دارند ؟ مگر کم زحمت کشیده اند ؟ یا کم هزینه کرده اند ؟ یا کم زندگیشان فدای تئاتر شده ؟ بله همه می خواهیم خلخال شهر فرهنگ باشد و اما دیگر نیست . به نظر من این مشکل اول به خود هنرمندان برمیگرده تا مسئولان و غیره . بزرگترین آثار هنری کلاسیک در عصر رنسانس و بزرگترین آثار مدرن در دوران جنگ های جهانی ساخته شده و این به خوبی نشان دهنده وظیفه هنرمند و استقلال کار هنری از هرگونه وابستگی به منابع دولتیست . حال اینکه ما منتظر احداث مکان فرهنگی یا دعوت مسئولان از هنرمندان باشیم ؟؟؟ آقای خسروی عزیز ، من ِ هنرمندِ نوعی به فکر تئاتر نیستم . مشکل ما اینه . من عکاس به فکر عکاسی نیستم . آقای خسروی عزیز ما به تئاتر تئاتری نگاه نمی کنیم . به هنر هنرمندانه نگاه نمی کنیم . حاشیه بر متن ارجحیت پیدا کرده . و ما به دوستانمون دوستانه نگاه نمی کنیم . از گفتن بعضی مسائل و بردن بعضی نامها ، آدم ... ... کاش اونهایی که در این سالها به صحنه تئاتر آمدند به قضایا تئاتری نگاه می کردند و هنرمندانه . مطمعنا وضع امروز اینگونه نبود . تاوان هنر می دهد هر آنکس که به هنر سرافراز شد . بی هنران به خون وی دلیرانند .

3 جمعه, 23 بهمن 1388 ساعت 14:06
ــ

( مجید )


خسروی عزیز مگه شما تئاتری هستید!!!!!!!!!!!

4 جمعه, 23 بهمن 1388 ساعت 16:21
ــ

( نوید )


با تشکر از مدیریت محترم سایت، که از طریق ایشان توانستم با آقای خسروی آشنا بشوم. چون بنده به اقتضای خانواده ام و اطرافیانم که همه هنرمند و تئاتری هستند،کمابیش در عرصه فعالیت تئاتری شهرمان به عنوان مخاطب حضور داشته ام ولی در این میان اسم آقای خسروی تازه به گوشم میخوره...!!!! امیدوارم این دوست تازه و عزیزمان بتوانند موفق باشند. در ضمن از نظرات مفید و موشکافانه آقا میلاد هم قدردانی میکنم که خیلی خوب ناگفته های فراموش شده را بخاطر آوردند.

5 شنبه, 24 بهمن 1388 ساعت 17:19
ــ

( جهانگیر نیکخواه )


جناب خسروی تئاتری !!!!؟ سنگ در برکه می اندازی و می پنداری با همین سنگ زدن ماهـ به هم می ریزد ، کی با انداختن سنگ پیاپی در آب ، ماهـ را می شود از حافظه آب گرفت.؟!

6 یکشنبه, 25 بهمن 1388 ساعت 12:09
ــ

( همچنان تواینجا منتظر نظراتتون هستم که انشاالله سازنده باشه )


باسلام خسروی!!!!؟ بله خسروی هستم. خسروی توهستی؟ توکه نیستی؟ریزی . من ریزم .اصلاتودور ریزی .من دور ریزم. برای کی دون میریزی.من دون نمیریزم.اومدم که ازدونه هایی که کاشتن برداشت کنم. میگم مگه میتونی ؟تو را چه به این کارا؟ اگه من امسال برداشت نکنم دیگه نمیتونم دونه یی برای کاشت سال بعد بکارم همش خرج شکمون میشه وسال بعدباید به دست همسایمون نگاه کنم. حالا که توبلد نیستی من میتونم یادت بدم .ممنون که کمکم میکنی . با این کمکت سال بعد همه ما مزرعه هامونو میکاریم و برداشت میکنیم.ممنون امامن محمدتقی خسروی هیچ وقت تو مطالبم ادعایی بر تئاتر بودن وجود نداشت. واگر هم داشته باشم مرد عمل هستم واز روزی که با آقا عدالت وارد تئاتر شدم وبا حسن سعیدی ادامه دادم و به تئاترگیلان رفتم وحالاکه به طرف تئاتر اردبیل میرم روزبه روز برای پیشرفت تئاترم تلاش کردم ومیکنم. که از آن روز6سال میگذره و من به عنوان یکی از کوچکترین عضو این جامعه تئاتری از شما خواهش میکنم که دست از این جنگ ودعوا بردارید والان هم بیایید بشنید کنارهم مشکلات تئاتر شهرمون و حل کنیم. هرچی که میخوای بگید آماده هستم بگید. به من به بگید .ولی بشینید این تئاتر وحرکت بدید. باورکنید دیگه شاید من توخلخال تئاتر کارنکنم چون اینجافقط برام یه خاطر میشه وپیشینه ایی که منو به تئاتر اردبیل برد. امسال تو جشنواره تئاتر استانی خدایی از این که جایگاه تئاتر خلخال ومیدیدم از بغض داشتم خفه میشدم . خودمون هم میدونیم اگه تئاتر ما حمایت شه واز تمام نیروها استفاده کنیم جشنواره تئاتر فجر ودیگر جشنواره ها دور از دست رس نیست. حالا خودمونیم تئاتری هم مونده که ادعامون بشه نه راستش بگیدبه عنوان یه منتقد این حرفارو میزنم. این گوی این میدان یاعلی.شروع کنید تئاتر حرف نمیخواد عمل میخواد قربون شکل ماهتون بسم الله .   محمد تقی خسروی

7 یکشنبه, 25 بهمن 1388 ساعت 22:13
ــ

( میلاد )
آقای خسروی عزیز . ممنون از نظر شما . ما هم ادعای تئاتری بودن نکردیم . من فقط خواستم به شما و سایر عزیزان نظرمو بگم که دوست هنرمند عزیز ، تئاتر با حمایت مسئول تئاتر نمیشه و همدلی و حرکت هنرمندان هست که این عمل رو موجب می شه . اگه تئاتر خوابیده دلیلش عدم حمایت نیست و عدم همدلی و همکاریه و فقط همین . من به عینه شاهد بودم افرادی که بارها و بارها بسم الله رو گفتند و با تمام انرژی اومدن ولی باز هم فراریشون دادن از صحنه .

8 چهارشنبه, 28 بهمن 1388 ساعت 22:33
ــ

( رادبه )


از همين مكان مقدس بهتر است ياد و خاطره حامد فرجي را گرامي داشته بزرگان از دست رفته صحنه تاتر را يادي از آنها بكنيم.

9 جمعه, 30 بهمن 1388 ساعت 17:02
ــ

( خسروی )


سلام آقا میلاد ممنون که مطلب منو تو سایت قراردادید . منظور من به شخص خاصی نبوده ومن فقط خواستم تو تئاتر یه تکونی ببینم خوشحالم که دوستان هرچند کم وبیش یه کم به فکر تئاتر به تئاتر فکر کنن وجای انجمن نمایش حالا حرفامون تواینترنت میگیم . شاید از نظر تایپی ونوشتاری مشکل داشته باشد ومطالب جور دیگر بیان شود. روحشان شاد آنان که ازهنر تئاتر رفتند بخصوص مرحوم فرجی منتخبی ودانیالی راستی آقای فرزانه شنبه10و30تو بیضا اردبیل اجرا دارن کاری که امسال موفق بوده کبوتران چاهی

10 چهارشنبه, 12 اسفند 1388 ساعت 13:57
ــ

( اندیشه نو )


زمانیکه مرحوم احمد منتخبی و سید فتاح علوی و آقای سیروس صدری بودند تئاتر خلخال یه رنگ و بوی داشت الان چی در دهه های 60 و 70 جوانانی مثل مجید خالقی فرخ محبی مهدی معماری مجید برجعلیزاده مرحوم حامد فرجی بودند تئاتر خلخال امیدی به شکوفایی داشت امید واریم دوباره نوای موسیقی سنتی در تالار شهرمان طنین انداز شود

11 شنبه, 15 اسفند 1388 ساعت 13:41
ــ

( دوست هنر ‌)


با سلام خدمت دوستان هنر دوست من با اندیشه نو موافقم آقایان احمد منتخبی و آقای سیدفتاح علوی و سیروس صدری و منوچهر علیزاده که یاد همه آن عزیزان بخیر وجودشان نعمتی برای هنر شهرمان بوده و در کنار آنان مرحوم حامد فرجی و دیگر جوانان شهرمان سهمی در تئاتر داشتند افسوس که با روی کار آمدن افرادی که از هنر چیزی سرشان نمی شود با ندانم کاری هایشان این مسئله فرهنگی را کمکم از بین میبرند

12 دوشنبه, 24 اسفند 1388 ساعت 02:15
ــ

( مهدي درباني )


تقي جان چطوري داداش

13 سه شنبه, 24 فروردین 1389 ساعت 18:51
ــ

( مجید برجعلیزاده )


همگی خسته نباشید طعاطر خلخال ....عجب واژه مظلومانه ای...بگذریم.

14 شنبه, 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:25
ــ

( تابناک )


سلام بر تمامی هنرمندان شهرمان دوستان بیخود سرو کله نزنید اولا بفرمائید هر کدام از شماها در چه زمینه هنری فعالیت میکنید آیا کپی از کار دیگران و اجرای آنها هنر است ؟

15 پنجشنبه, 20 خرداد 1389 ساعت 13:13
ــ

( رهگذر غیر خلخالی )
اتفاقی مطالب شما دوستان رو خوندم و یک نام منو هول داد تو 40 سال پیش به اینطرف نامی که وقتی قلمش به حرکت در میآمد حماسه میآفرید فردی که پایه گذار تئاتر آن شهر فرهنگ دوست بود و شخصی که زیبایی خطش فصاحت بیانش و زیبایی اشعارش بر هیچکس پوشیده نیست . او هیچگاه از اثارش را منتشر نکرد تا همگان او را بشناسند ولی آنان که در شهر خلخال (چه بومی و چه رهگذر ) با او برخورد داشته اند خوب او را بخاطر دارند . ولی افسوس که فقط خاطری از او در ذهنم است او کیست ؟ زنده یاد منوچهر علیزاده

16 سه شنبه, 29 تیر 1389 ساعت 12:01
ــ

( اندیشه نو )


جناب رهگذر شما که غیر خلخالی هستین کارهای ایشان را دیده اید؟ شنیدن کی بود مانند دیدن همه بچه های خلخال خصوص جوانانی که در تئاتر و موسیقی بودن ایشان را می شناسند مرحوم در سال های 40 و 50 و... با گروه آزاد هنری سپید کوه فعالیت داشتند و اعضای گروه عبارت بودن از مرحوم سید فتاح علوی احمد منتخبی سیروس صدری ناشر آقای صباحی خانم فرهودی و غیره..


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید