معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله ایده های کارآفرینی خود را به اشتراک بگذارید !
ایده های کارآفرینی خود را به اشتراک بگذارید ! فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 24 فروردین 1393 ساعت 15:56

از همه شما همشهریان عزیزان دعوت میکنیم ایده های کار آفرینی خود را در این قسمت از سایت به اشتراک بگذارید !

 

 

 

کارآفرینی ، فرصتهای اشتغال ، درآمد زایی ، بهبود شرایط اقتصادی ، همه و همه اینها واژه هایی هستند که این روزها بسیار میشنویم.

و مخصوصا امسال که از طرف مقام معظم رهبری ، اقتصاد در کنار فرهنگ دو عنصر حیاتی جامعه کنونی ما ، به وضوح و به جد مورد توجه واقع گردیده است . بر آن شدیم تا شرایط پیاده سازی این موارد را در شهر خودمان به روشی که احساس کردیم میتواند مفید واقع شود ، فراهم نماییم .

 

 

ما در این مطلب و در این پست قصد نداریم به تشریح کلمات بالا بپردازیم و به هیچ وجه قصد نداریم با محدود کردن به یک سری تعریفات پیچیده ، این کلمات را توضیح دهیم . قصد داریم به زبانی ساده از همدیگر یاد بگیریم که چگونه میتوانیم یک کسب و کار کاملا شرعی و قانونی راه بیاندازیم .

 

این صفحه به پیشنهاد یکی از دوستان و بزرگوارانی که بیننده همیشگی سایت هستند ( آقای حسن صدیقی ) ، و با هدف به اشتراک گذاشتن ایده های کارآفرینی در شهرستان خلخال ایجاد شده است و به همکاری شما عزیزان نیاز دارد .

 

تک تک شما عزیزان که در جای جای این کره خاکی هستید ، میتوانید ایده های کارآفرینی خود را در این قسمت منعکس کنید ، چه بسا یکی از جوانان این شهر پیدا شود و از این ایده شما الگو گرفته و بتواند کسب و کاری برای خود در خلخال به  راه اندازد .

 

بنده مثالی خدمت شما عرض میکنم :  نان روغنی ( نزیک ) سالهاست که در خلخال و بصورت سنتی پخت میشد ، ولی  با یک ایده کارآفرینی که اتفاقا بومی خلخال هم نبود ، پخت این نان به همراه تل تل و چای چورگی  به روشی جهت کسب و کار تبدیل شد و عملا برای تعدادی از شهروندان خلخال  ، در آمد زا شده است  و چه خانواده هایی که فقط از این طریق ارتزاق می کنند و در اقتصاد شهر تاثیر گذار هستند .

 

مطمئنا رشد و توسعه شهر بدون رشد اقتصاد در آن شهر و به زبانی دیگر بدون افزایش توان مالی افراد یک شهر عملا امکانپذیر نیست و مطمئنا تنوع بخشیدن به فرصتهای شغلی و ایجاد شرایط اشتغال پایدار در خلخال میتواند در نهایت به ماندگاری جوانان در خود خلخال و تبع آن کاهش مهاجرت و در آینده نزدیک به توسعه شهرستان بیانجامد .

 

در این راه از خلخالیهای عزیز ساکن سایر شهرها که تمکن مالی داشته و حتی نیازمند هم نیستند نیز دعوت میکنیم ، با راه اندازی حتی یک کارگاه کوچک در خلخال ، شرایط اشتغال تعدادی از جوانان منطقه و به تبع آن گام برداشتن در جهت توسعه خلخال را فراهم نمایند .

 

 

به زبان خودمانی  : با چه روشهایی میتوان در خلخال یک کسب و کار به راه انداخت ؟


از همه شما عزیزان دعوت میکنیم ایده های کار آفرینی خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید !


حتی ایده هایی که به ظاهر در ابتدا مضحک و خنده دار و سطحی به نظر برسند !!!

 

یادداشت  

 
#1 فرید.ص 1393-01-24 18:30
خیلی ممنون که این ایده را به اشتراک می گذارید
همانطور که اشاره فرمودید نان روغنی محلی (نزیک) یکی از تولیدات بومی این محل به حساب می آید بنده نظرات مشابه آن که در خلخال از خوراکیها و شیرینی های محلی است به نظرات شما می رسانم
1-شیرینی پزی محلی (قک چوری معروف خلخال ) که اتفاقا خواهان زیادی دارد و پختن آن هم توسط خانمهای خانه دار قدیمی یک هنر محسوب می شود.
2- انواع حلواهای محلی که در اعیاد توسط خانواده های بومی درست می شود که نوعی از حلوا در اردبیل به تبلیغات خاص بفروش می رسد.که مواد اصلی آن آرد و عسل طبیعی یا عسل مصنوعی می باشد.
3- تولید و فروش گاووت که مخصوص خلخال در شبهای خدر لیلیاس می باشد که نمونه از ان توسط شهرهای جنوبی تولید و بسته بندی شده در تهران بفروش میرسد
4-تولید سمنو که به روش خاص بومی خلخالیها تولید میشد که متاسفانه دارد به فراموشی سپرده می شود و اگر بدرستی انجام گیرد و بسته بندی گردد می تواند سوغات خاصی شود.
به نظرم اگر این ها هم جزو نان روغنی توسعه یابد از سوغات مهم خلخالیها به حساب آمده و می تواند برای عده ای کارآفرین باشد

پاسخ مدیر : با سلام و بینهایت ممنون از همراهی شما
 
 
#2 فرید.ص 1393-01-24 18:40
دومین نظر بنده به شرح زیر می باشد
با توجه به اینکه جمعیت خلخال رو به پیری می رود و طی چند سال آینده نزدیک به سالمندان آن افزوده خواهد شد .به کسانی که دانش آموخته رشتهای پیرا پزشکی-روانپزشکی و مدیریت پیشنهاد میکنم موسسه ای برای خدمات دهی سالمندان در منازل تاسیس و با بهره گیری و آموزش افراد استخدامی در بهیاری و پرستاری و پزشکیو خدمات رفاهی به این سالمندان که اکثرا فرزندان انها در شهرهای دور گرفتار شغلهای خود هستند . با عقد قرارداد میتوانند ضمن اجر معنوی از تعدادی از بیکاران شهر را به اشتغال در بیاورند.
 
 
#3 منافی 1393-01-24 21:40
میشه یه کارگاه زیباسازی شهری راه انداخت

به اینصورت که مثلاً تو این کارگاه افراد میان و یه سطل زباله شیک و خوشگل طراحی و تولید می کنن که دارای صفحه نمایش مخصوص نشان دادن تبلیغات رزرو شده هستش.
شهرداری شهرستان یا شهرستان ها هم میتونن به این تولیدی سفارش این سطل زباله ها رو بدن و تبلیغات سطح شهر رو به شکلی زیبا تو دید مردم قرار بدن.

از این راه هم کارگاه و هم شهرداری منفعت میکنن :-)
 
 
#4 fathollah zabihi 1393-01-25 06:08
nazar farid.s kheyli vaght hast ke to e nazaram bood.fekre besyar khoobist.ba tasise khane salmandanham kare kheyrist va ham afrade zyadi mitoonan be vaste an sahebe kar beshan.
 
 
#5 farshad 1393-01-25 07:52
با سلام
استفاده از طبیعت بکر شهرمان یکی بهترین راههای درآمد زایی است.
برگزاری تورهای 2 و 3 روزه برای گردش در کوهها و دشتهای شهرمان علاوه بر درامد زایی برای متصدیان تور باعث رونق کسب و کار شهر نیز می شود.البته اینکار الزاماتی دارد
1- ثبت شرکت گردشگری
2- تبلیغات اینترنتی و ...
3- افراد آشنا با طبیعت خلخال و بسیار صبور و مودب

پاسخ مدیر : با سلام و ممنون از همراهیتان ، در این خصوص به نظر باید اقامتگاههای مناسب را هم به موارد فوق اضافه کرد.
 
 
#6 همشهری 1393-01-25 11:23
سلام برهمگی
1-در کرمان هنری است به نام مبل قالی که روکش مبلها از قالی است. هنری است که در جای دیگری حداقل ندیده ام.اگر فنی حرفه ای یا میراث فرهنگی از مربیان کرمانی استفاده کنند تا این هنر را در به علاقمندان مبل ساز ( روی مبل چوبی کنده کاری شده ) آموزش دهند درآمد بسیار عالی دارد.
2- درکرمان که مرکز استان است یک لواش پزی وجود دارد که نانوایان اهل زنجان هستند آنهم خارج از مرکز شهر و همچنین چند بار که برای دوستان از خلخال نان تل تل و نزیک را آوردم بسیار استقبال کردند اگر کسانی در این مورد مهارت دارند می توانند در کرمان درآمد خوبی داشته باشند(یک نان فانتزی و شیرینی پزی خیلی بزرگ و شیک هست که آنها هم زنجانی هستند).
متوسط اجاره یک مغازه در مرکز شهر ،پیش 3 تا پانزده میلیون و ماهانه 200تا 900 هزار متغیر است ولی درآمد خوبی دارد.

پاسخ مدیر : با سلام و ممنون از شما بابت پیشنهاد اولتون . در مورد پیشنهاد دوم اصلا با شما موافق نیستم ، چرا که هدف از ایجاد این بخش کمک به کسب و کار خلخالیها در خود شهر خلخال است و هدف اصلی ، جلوگیری از مهاجرت خلخالیها با رونق بخشیدن به اقتصاد خود شهرستان است ، اگر قرار بر اشتغال در سایر شهرها باشد که هم اینک هم این شرایط کاملا فراهم است !
 
 
#7 حسن صدیقی 1393-01-25 11:58
با سلام.یکی از فعالیتهای اقتصادی که گردش مالی بالایی را در جهان داراست صنعت اسب می باشد.تا جایی که درآمد کشور آمریکا از بابت فروش اسب بیش از درآمد فروش نفت ایران می باشد.این فعالیتها شامل تولید وپرورش-نگهداری -اسب سواری-اسب دوانی و... می باشند.هم اکنون در بسیاری از شهرهای ایران این صنعت رواج پیدا کرده است اما در خلخال جای آن با توجه به طبیعت مناسب ،بسیار خالی است.در یک مرکز نگهداری اسب ،مالکان اسبهای خود رابرای نگهداری به امانت می سپارند و هر گاه خواستند با اسب خود در طبیعت آزاد به اسب سواری می پردازند.علاقه مندان مربیگری نیز می توانند با طی کردن دوره های مربیگری،اقدام به آموزش اسب سواری بنمایند. در مراحل بعدی هم میتوان با تولید و فروش اسب تجارت آن را رونق بخشید.همچنین میتوان با کرایه دادن اسب در محوطه های توریستی اقدام به درآمد زایی نمود.البته لازم به ذکر است که تاسیس باشگاه سوار کاری با مجوز سازمان تربیت بدنی وباارایه مدرک مربیگری انجام میگیرد.
 
 
#8 رضا - تهران 1393-01-25 12:44
با سلام
با عنایت به وجود سرمای بیش از حد در خلخال می توان با راه اندازی گلخانه و پرورش انواع سبزیجات و گل و گیاه و قارچ و .... هم تولید کرد و هم افراد زیادی مشغول به کار شوند حداقلش این می تونه باشه که قیمت محصولات تولید شده برای خود خلخالیها کاهش پیدا می کنه دیگه مجبور نیستند با توجه به بعد مسافتی حمل سبزیجات و میوه بهای گزافی برای خرید آنها بپردازند که صد البته کننده کار خیلی مهمتر از این بحث هاست که اراده پولادین می طلبد .... یا علی مدد...
 
 
#9 خالیان شال 1393-01-25 14:02
سلام یکی از راههای کسب درامد پرورش گل در باغات وزمینهایی که کشت نمی شوند است که هم گل محمدی قیمت بالایی دارد وهم گلاب وهم میشود گردشگر رابرای بازدید به منطقه اورد انچیزی که اکنون درقمصر کاشان اتفاق می افتد واز سراسر کشور تورهای بازدید از گلابگیری انجا میروند وگل محمدی در شاهرود خلخال بخصوص شال کشت میشود وعموما برای مربا استفاده میشود و از پیران روستا شنیده ام درگدشته درشال گلابگیری نیز رواج داشت ولی اکنون از بین رفته است
 
 
+1 #10 نادر 1393-01-25 15:00
با سلام به نظر این حقیر ایجاد کارخانه ی سیگار و لبنیات و احداث کارخانه ی فولاد بهترین راه حل برای اشتغال زایی این منطقه است و اگر افراد بیکار دیگری ماندند می توانند در تونل های در حال احداث خلخال مشغول کار شوند. علاوه بر همه ی این ها کارخانه ی سیمان و رب می تواند توریست های بین اللملی را برای کار به خلخال ترغیب کند.
و اگر همه ی موارد بالا اتفاق نیفتد از آقای ... در خواست می کنیم تا یه نیروگاه هسته ی جمع و جور برامون تو یک هفته بسازه اون موقع ما کیلو کیلو برق به کشورهای همسایه صادر میکنیم.
به نظر شما این شهر چه پتانسیلی دارد تا یک سرمایه گزار را ترغیب کند؟ کدام پتانسیل؟
از دوازده ماه ده ماهش برف و کولاک و یخ بندانه و با این وضعیت راه باید مسافروتوریست دیوانه باشند که بیایند و جانشان را در جاده های اسالم و پونل از دست بدهند.
میمونه دو سه ماه بهار و تابستان اون هم با تبلیغات و جاذبه های سرعین هیچ کسی حاضر نیست که بیاید و در برهوت ازناو و بلدیر وقت بگزراند.
سرمایه گزار با چه امیدی و با چه هدفی بیاید و سرمایه گزاری کند این شهر نه مواد اولیه دارد و نه بازار فروش و نه مسول حمایت کننده البته اگه نوبت به شعار برسه اصلا ایستگاه فضایی ناسا رو وسط همین شهر تو یک ساعت درست می کنند.
بدبختانه راه ترانزیستوری هم نیستیم . اگر به شهر نیر بروید یک روستا بیش نیست ولی به دلیل قرار گیری در مسیر اردبیل تبریز دایما مسافر تردد میکنه و همین عامل باعث رونق اون شهر شده.
شاید تنها سرمایه گزاری همون چیز هایی باشه که دوستان در کامنت هاشون گذاشتند مثل نان روغنی و سطل زباله و لواشک.....
حقیقت رو باید پذیرفت تو این شهر هیچ کاری نمیتوان کرد به دلایل بسیار بسیار فراوان شاید تنها راه اشتغال آفرینی به نظر بنده البته مهار آب های سطحی و هدایت اون به زمین های کشاورزی است با توجه به افزلیش قیمت محصولات لبنی و غذایی بتوان تولیدات کشاورزی را افزایش داد و به جای ان که یک جوان خلخالی برای 30000 هزار تومان روی داربست های 5 طبقه ی تهران کار کندو اخر کار بیفتد و ودر غربت جان خود را از دست بدهد بیاید و با دست خود زمین های پدری و بایر روستایشان را اباد کند
آقای شیر علی پور امیدوارم انقدر واقع بین و شجاع باشید که بتوانید این مطلب رو منتشر کنید.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . به نظر این حقیر نه نوشتن چنین نظراتی شجاعت میخواهد و نه تاییدش ، شجاعت اونیه که بتونیم به افکار محدودی که دورمون رو گرفتند و احاطه کردند غلبه کنیم و با خلق فرصتها و ابتکارات جدید جامعه رو به سمت امید و سرزندگی و ایجاد نشاط سوق دهیم نه اینکه دوباره افکاری که همواره تخم ناامیدی و یاس در جامعه میکارند و جز خمودی و سرخوردگی ارمغانی برای جامعه ندارند را مطرح کنیم .

متاسفانه به هیچ وجه با شما موافق نیستم . بدون تعارف باید عرض کنم ، نوعی طرز تفکر سالهاست خلخال را در این حالت گرفتار کرده که ماحصل افکار محدود و بسته ماست . ما بیشتر از کم کاری مسئولین استانی و نماینده و ... چوب همین طرز فکر محدود و بسته خود را میخوریم .
بر خلاف شما بنده اعتقاد ندارم که در خلخال نمیشوند کاری کرد و برعکس شما ، بسترهایی را که شما بعنوان مانع شمردید ، بنده آنها را فرصت میدانم . بسیاری از کارهایی که انجام میشود صرفا بخاطر داشتن شرایط اقلیمی و جغرافیایی نیست . این انسانها هستند که شرایط را برای خود فراهم میکنند و آنها را به نفع خود تغییر میدهند . نه اینکه بنشینیم و شعار دهیم و هر از چند گاهی هم کسانی را که در صدد انجام کاری هستند با افکار نا امید کننده خود مسموم کنیم.
مواردی که شما برشمردید که حرف تازه ای نیست ! اینها دقیقا همان محدودیتهایی هستند که ما خود را اسیر آنها کرده ایم و متاسفانه به خودمان اجازه نمی دهیم بغیر از اینها به چیز دیگری ، به ایده دیگری و یا حتی به روشهای دیگری بغیر از عرف استان و منطقه و یا حتی کشور ، به آنها فکر کنیم

متاسفانه این طرز فکر ریشه در تعلیمات کودکی اهالی شهرستان ما دارد . ما یاد میگیریم که برای پول در آوردن یا باید استخدام دولت شویم و یا اگر نشد ، مغازه ای راه بیاندازیم و اگر هم نشد یک ماشین بخریم و با آن کار کنیم و اگر این هم نشد بلافاصله بار سفر و مهاجرت را ببندیم . متاسفانه این طرز فکر اغلب جوانان خلخال است و بغیر از این چیز دیگری آموزش ندیده ایم و به آنها فکر نکرده ایم .
تازه بعد از مهاجرت است که متوجه میشویم ، چه کارهایی که در خلخال میشود انجام داد و ما حتی از وجود چنین ایده هایی بی خبر بوده ایم .

یکی از اهداف راه اندازی این سایت ، غلبه بر نا امیدی ها و ایجاد شرایطی است که بتوانیم به گونه دیگری فکر کنیم و عمل کنیم و به نوعی بتوان شهرستان را از این حالت رخوت و سسی و رکود رهانید .


در پایان لازم به ذکر است ، نظراتی که صرفا بعنوان ایده های کارآفرینی مطرح میشوند باقی خواهند ماند و بقیه نظرات بعد از مدتی حذف خواهند شد
 
 
#11 ف.فرهودی 1393-01-26 09:27
سلام و عرض ادب
به نظرم همین بحث منطقه کوهستانی بودن خلخال میتونه عامل خوب ایجاد ورزش های زمستانی بشه فقط سرمایه گذاری و تبلیغات می خواهد و البته حمایت مردم و مسئولین
 
 
#12 ف.فرهودی 1393-01-26 09:33
از دیگر کارهایی که در شهر های کوچک به آنها پرداخته نمیشه ایجاد گروه های کاری(از جمله کار در خانه و انواع خدمات دیگر) البته با تاییدیه ادارات مرتبط می باشد
دیگر این که ایجاد موسسه تبلیغاتی که دارای افرادی باشند که تبلیغات و پوستر های ترحیم و ... مردم را به صورت مطمئن در محل های از قبل تعیین شده نصب نمایند
سرویس خرید برای منازل هم که در شهر های دیگر هست اما در خلخال ندیدم خیلی هم تو این زمونه که خرید کلی از وقت رو به خودش اختصاص میده
 
 
#13 فرزاد 1393-01-26 13:19
به نظر من اگر تا زمانیکه ما راه اصلی برای عبور و مرور نداشته باشیم اگر هم تولید بکنیم رو دست خودمان خواهد ماند و منجر به شکست خواهد شد..
این موضوع متاسفانه در شهرک صنعتی خلخال به وضوح دیده شد.
مردم ما مردم کاری هستند و این پر تلاش بودن اونهاست که باعث شده در مناطق دیگر بجز خلخال موفق بشوند.
ما هرچی هم تولید بکنیم ولی اگر خروجی نداشته باشیم شکست خواهیم خورد

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . در خصوص شهرک صنعتی باید عرض کنم اگر با آقای رضوانی که رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی هستند ، صحبتی داشته باشید ، متوجه خواهید شد که ایشان بدون کوچکترین مشکلی بابت حمل و نقل و ... در حال انجام دادن کارهایشان هستند و برای هر کسی که بخواهد در شهرک صنعتی مشغول شود قول مساعدت و مشاوره داده اند .
شنیده ها حالی از آن است که بسیاری از سرمایه گذاران و حتی خود آقای رضوانی در بدو شروع بکار دچار مشکلاتی شده بودند که ناشی از نگاه نادرست ما و همشهریان ما به تولید کننده در منطقه است .
ولی در هر صورت برای داشتن راههای ارتباطی امن و ایمن باید با هم متحد و یکدل شویم .
 
 
#14 سعید 1393-01-26 14:31
با سلام. دست آقا مسعود به خاطر جواب دندان شکن به آقای نادر درد نکنه که خلخال اکنون حاصل تفکرات انسانهایی چون ایشان هستند.
 
 
+1 #15 نادر 1393-01-26 14:43
یک بار دیگر مطلب بنده را بخوان من کجای متنم گفتم باید مهاجرت کرد من که گفتم جوان برگرد و زمین های کشاورزی را آباد کند
گور از خدا چه می خواهد دو چشم بینا این شهر در اختیار شما تا بیست سال دیگه اگر تونستی یک تومن از این راهکارها درامد کنی بعد بیا به تعلمیات اولیه ما ایراد بگیر
موید باش
 
 
#16 بيژن 1393-01-26 15:28
با سلام خدمت دوستان همشهري و تشكر از آقاي شيرعلي پوراز اين اقدام ارزشمند در جهت ارتقاء سطح اقتصاد خلخال .
اكثر پيشنهادهاي ارائه شده به شكل درون سيستمي بوده يعني ارائه خدمات در خود خلخال . بهتر است دوستان طرح هايي را پيشنهاد كنند كه با فروش خدمت يا كالا به بيرون از شهر باعث وارد شدن پول از خارج خاخال به داخل شده كه خود باعث رونق همه اصناف داخل شهري خواهد شد . مثلا" كالايي متناسب با پتانسيل خلخال توليد و به استانهاي ديگر صادر گردد مشروط بر اينكه آيدات حاصله در خلخال سرمايه گذاري گردد .

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و ممنون از توضیحاتتون . با شما کاملا موافقم . در ضمن باید این نکته را مد نظر قرار داد که همین طرحهای به قول شما درون سیستمی هم میتوانند به نوبه خود بسیار تاثیر گذار باشند . این نکته را مد نظر داشته باشیم که طی 25 سال اخیر حدود 160 هزار نفر از خلخال مهاجرت کرده اند . همین تعداد از شهروندان در ایام مسافرت به خلخال ، حتما تمایل دارند که با خود سوغاتی را از شهر ببرند . از گوشت تازه گرفته تا ماست و کره و نانهای روغنی و . .. .
منظور اینکه همین جمعیت مهاجر که در جای جای این کشور زندگی می کنند با رونق دادن به بازار داخلی میتوانند سهم زیادی در اقتصاد شهر و رونق آن داشته باشند و حتی با خرید یک سری کالاها که قیمت و کیفیت آنها در همه جای کشور یکیست ، کمکی هر چند اندک به اقتصاد شهر بکنند . تاثیر همین اندک ها میتواند در درازمدت ، بسیار باشد .
 
 
#17 بختیار کرمی 1393-01-26 17:02
باسلام وتشکر ازجوان خوشفکرجناب آقای شیرعلیپور وعزیزانی که دلسوزانه ومتعصبانه-تفکرات خودرادرجهت ترقی شهرستان خلخال ارئه می دهند.اگر بخواهیم خلخال مترقی داشته باشیم باید روی نخبگان وفرهیختگان علمی وفرهنگیمان بیشتر مانور دهیم .شهرستان همجوار مارا ورزش ونخبگان ورزشی معروف کرد که امروزه سرمایه گذاریهای های کلان درشهرستان مذکور انجام میشود.باید تنگ نظریهاوزیراب زنی هاراکنار بگذاریم.همدلی واتحاد را سرلوحه حرکتمان قرار دهیم.باافتخار وغرور از فرهیختگانمان یاد و دفاع کنیم.جلسات مکرر در مرکز -استان و شهرستان باحضور آنان برگزار و خبرهای علمی و فرهنگیمان را در رسانه ها منتشر کنیم.روی خبرهای دزدی و بسته بودن راه و کولاک و معتاد پوز ندهیم. وو....اگر این پشنهادات براساس اصولی برنامه ریزی وعملیاتی شود.خلخال اردبیل دیگر می شود.موفق باشید.
 
 
#18 هم وطن 1393-01-26 17:40
مطمئناً با تکمیل جاده خلخال به فیروزآباد بسیاری از این طرح ها و طرح های دیگر کاربردی خواهد شد. دوستان، جاده خلخال به فیروزآباد 80 درصد رشد فیزیکی دارد، پس تا دیر نشده بیایین دست به دست هم بدیم و بر تکمیل این جاده پافشاری کنیم.
 
 
#19 معبود 1393-01-26 20:26
با سلام خدمت مدیریت سایت خلخالیم و تشکر از زحمات ایشان
باید عرض کنم برای طرح یه ایده باید زمینه ها و در واقع پلت فرم اون رو در نظر گرفت شهر ما در حال حاضر به نظر حقیر مشکل راه دارد که این امر بر کسی پوشیده نیست و منظور از راه راهی که در تمام فصول سال مخصوصا در زمستان ایمنی را برای وسایل نقلیه راحت نماید.
متاسفاته مشکل ما راه نیست راه خوب است با داشتن راه خوب بسیاری از ایده ها عملی می شود.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و ممنون از توضیحاتی که ارائه داید و کاملا هم صحیح است .
کدام ایده ها ؟ بی زحمت همان ایده ها را هر چند کوچک و دست نیافتنی و هر چند بسیار کودکانه ، بی زحمت معرفی کنید .
 
 
#20 جعفرعابدی 1393-01-27 07:19
باسلام خدمت همشهریان عزیز بطوری که مستحضرید اکثر زنان ومردان خلخال درحوزه صنایع دستی تبحر خاصی دارند اگر یک موسسه ای باشد که این مردم راتشویق نموده ودرخانه هاکارکنند وصنایع دستی متنوعی که بدست می اید جمع اوری کرده ودرشهرهای دیگر ویااگر بتوانند به کشورهای دیگر صادر بکنند هم اشتغال را به خانه ها بردیم هم درامد حاصله مستقیم به دست خود مردم خواهد رسیداگر این کار رابتوانیم به سانجام برسانیم خدمت بسیار بزرگی به مردم کردهایم

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و ممنون از پیشنهادات خوبتون . ما دوست داریم حتی اگه بشه در خصوص صنابع دستی و کارهایی که میشه وارد جزئیات هم بشیم .
 
 
+1 #21 میلاد شیرعلی پور 1393-01-27 10:59
باید خیلی از ماها یاد بگیریم که راه های پول در آوردن خیلی خیلی زیاده و قرار نیست همه استخدام بشن یا همه مغازه داشته باشن . با این طرز فکر که از از هر راهی و با هر صنعتی اگر کمی فکر پشتش باشه می شه در آمد خوبی به دست آورد ، میشه آینده بهتری رو برای بازار و صنعت خلخال در نظر داشت . وگر نه روز به روز داره تنوع شغلی در خلخال کم می شه و نهایتا فقط سوپر مارکت می مونه و کارمندی .
 
 
#22 تامی 1393-01-29 10:26
یکی از ایده های کارآفرینی اینه که مسئولان کمی بیشتر تلاش کنند و فکرهای نو را اجرا کنند. با آبادانی بیشتر خلخال اشتغال هم ایجاد خواهد شد. هویت دادن به شهر از اهم فعالیتهای مسئولان می باشد. به نظر بنده حداقل کاریه که می شه کرد و هزینه هم ندارد نامگذاری امکان عمومی و خیابانها بنام افتخارات آفرینات قدیمی و معاصر خلخال- شیخ عبدالرحیم خلخالی- ناصر دفتر روائی- دکتر برات زنجانی- شجاع لشگر و....
حتی می توان نام خیابان منتهی به گیلان را بنام خیابان سردار جنگل یا نهضت جنگل نامگذاری کرد تا ادآور نقش پررنگ خلخال در نهضت جنگل باشد.
خیابان منتهی به هشجین را بنام شجاع لشگر خلخالی نامگذاری کرد.
خیابان منتهی به اردبیل را به نام باباخان اردبیلی نامگذاری کرد که یادآور رشادتهای ایشان در خلخال باشد.
فلکه فعلی معلم را بنام حاج معلم که از بنیانگذاران مدرسه ناصری و اهل خوجین بود نامگذاری نمود و فلکه دیگری را بنام معلم اختصاص داد.
بازسازی آرامگاه ناصر دفتر روائی
ایجاد موزه فرهنگ و ادب در محل کنونی مدرسه ناصری و نامگذاری خیابان مجاور مدرسه بنام خیابان ناصری و....

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما و بینهایت ممنون از پیشنهادات بسیار خوبتان . ولی از شما خواهشمندم فقط ایده های کارآفرینی خود را مطرح فرمائید و این مطالب شما بسیار بجا و مناسب خواهد بود که در قسمت نظرات و پیشنهادات سایت منعکس شود .
 
 
#23 یاشار خ 1393-01-29 13:01
- برگزاری تورهای دیدار از مناطق عشایری خلخال و دیدار از مناطق دیدنی خلخال که باعث افزایش مدت اقامت گردشگران می شود.
- برگزاری نمایشگاه سوغاتی خلخال با همکاری شهرداری که هزینه آنچنانی هم ندارد. در یک زمین مناسب مثلا نزدیکی اندبیل یا آذنو چادر با داربست بزنند غرفه درست کنند و در هر غرفه یه نوع محصول ارائه شود.
عسل- لبنیات- نزیک- جاجیم و صنایع دستی- و....
 
 
#24 ساكن انزلي 1393-01-30 08:35
1- ايجاد يك شهر بازي سرپوشيده با وسايل بازي بادي كه سرمايه زيادي هم نمي خواد هم در طول سال مي شه ازش استفاده كرد هم حداقل مردم براي روزهاي تعطيل با پرداخت يك وروديه سرگرمي خواهند داشت
2-ايجاد مرغداري پرورش شتر مرغ و گاوداري كه مي تونه زمينه ساز شغل هاي ديگري مثل كار چرم توليد و بسته بندي پاي مرغ كه خيلي هم در ساير كشور ها طرفدار داره بشه
3-ايجاد يك آبشار مصنوعي در منطقه ازناو برراي جذب گردشگر مثل آبشار الماس شرق مشهد كه حتما همه ديده اند
4-تهيه و توليد محصولات غذايي آماده مثل سبزي پاك كرده پياز سرخ كرده انواع سبزي هاي آماده و بسته بندي شده
5-تاسيس توليدي لباس به خاطر ارزان بودن مكان و نيروي كار در خلخال با توليد و پخش انواع لباس هاي مرغوب زمينه درامدزايي فراهم مي شود
6- تاسيس كارگاه لباسهاي بافتني كه امروزه طرفداران زيادي هم داره
8-ايجاد كارگاه تابلو فرشبافي مثل سردرودتبريز

پاسخ مدیر : با سلام و بینهایت ممنون از همراهی شما
 
 
#25 دوست 1393-01-30 23:43
سلام.ایده هارو خوندم زیبا و جالب بودنند.اما اولین ایده اشاره شد به قاووت اون قاووتی که تو خلخال درست میشه با اون قاووت شهرهای جنوبی فرق میکنه

پاسخ مدیر : با سلام . فرق داره ، آیا برتری هم داره ؟ مهم انجام کار و تبلیغات در جهت معرفی کردن و فروش محصوله .
 
 
#26 دوست 1393-02-01 08:17
دقیقا.
 
 
#27 ساکن تهران 1393-02-22 13:53
تاسیس فرهنگ سرا که هم اشتغال زایی داره هم یه جور سرگرمی و تفریحات سالم و مفید به حساب میاد.
که شامل نمایشگاه ، کلاسهای موسیقی داستان نویسی نقد کتاب عکاسی آوازخانی و... باشه
 
 
#28 خلخالی دور از وطن 1393-02-30 16:51
پرورش بز سانن
این نوع بز مقاوم به سرما است و در مناطقی مثل خلخال آسیب نمی بیند
هر بز در دوره شیر دهی روزانه 3.5 تا 4 لیتر شیر تولید می کند
دو قلوزا است
علاوه بر شیر گوشت کرک پشم و حتی روده این بز ها قابل استفاده است
 
 
#29 مسروري 1393-03-03 16:04
با سلام و عرض احترام خدمت همشهريان محترم و تشكر و قدر داني از آقاي مسعود شير علي پور در مداومت برفعاليت هاي مثبت در سازندگي شهرمون.
در شهر كاشان يه موسسه يا شركتي بصورت قانوني ثبت شده با مجوز از كليه اماكني كه درشهر نسبت به اجاره اقدام مي كنند ساماندهي رو صورت داده و از اماكن مربوطه عكس و فيلم تهيه و تحت برنامه اي در يك محيط متمركز نسبت به راه اندازي و كار سازي هر دو طرف اقدام كرده كه نه مسافر سردرگمي داره نه كسي كه ميخواد اجاره بده و....
 
 
#30 امیر 1393-03-22 19:44
سلام:
اکثر نظرات رو خوندم ولی.تا مساله زیر ساختها حل نشود شهر ما فقط یک مسیر گذر
برای گردشگران است...
توجه به بخش دامداری و کشاورزی نوین هم تنها راه استارت برای گردش پول در خلخال هست(البته فعلا)(ما باید به فکر خودمان باشیم)


گرچه یک طرح برای گردشگری در ذهنم دارم که کمی تا قسمتی ناقص است ولی اگر مردم همیاری دهند به طرحی نمونه بدل خواهد گشت.

ادمین عزیر جناب شیر علیپور اگر در بین دوستان متخصصانی در زمینه نوشتن APPبرای اندروید و جاوا و حتی تحت وب دارید در ادامه همین بحث بنویسید تا من مشروح طرح رو خدمتتون عرض کنم البته این طرح قرار بود به صورت شرکت در مسابقات استارت آپ ویکند باشد که هزینه مادی و معنوی و زمانی به خاطر برخی مسایل نشد که بشود...


پاسخ مدیر : سلام دوست عزیز . امکان نوشتن APP تحت اندروئید و وب وجود دارد .
 
 
#31 ناشناس 1393-04-08 10:34
سلام بیایید تا یک سامانه پیامکی برای سایت درست کنیم و اوقات شرعی رو برای مردم خلخال ( اونهایی که مایل بودند و ثبت نام کردند ) ارسال کنیم . بیش تر مردم هم فکر کنم راضی باشن

پاسخ مدیر : با سلام و ممنون از پیشنهادتون . بابت چنین فعالیتهایی منابع مالی در اختیار نداریم .
 
 
#32 علی نوری 1393-05-14 02:21
چه کسی است که با نام پنیر لیقوان وروغن حیوانی کرمانشاه و...نا آشنا باشد، در حالی که با کیفیت ترین لبنیات به علت استفاده دامهااز اب وهوا وعلوفه ها وانواع گیاهان دارویی از آن خلخال می باشد.با تولیدوبسته بندی انواع لبنیات مانند پنیر، ماست،... ،با نام تجاری خلخال وتبلیغات گسترده می توان سود زیادی برای خود ومنطقه کرد وهمچنین به سوغاتی های منطقه افزود .در ضمن سرمایه گذاری چندانی نمی خواهد وبصورت خانگی نیز می توان انجام داد .
 
 
#33 سید حسن تیموری 1393-06-10 11:36
سلام به همه
وقتی بچه بودم به تبریز مهاجرت کردیم.تقریبا وقتی 6 سالم بود. تحصیلاتم کارشناسی ارشد هست. ایده ها تون خوبن ولی خلخال سرمایه گذاری با توان مالی خوب میخواد. من دارم تو تبریز روی یک سرمایه گذار کار میکنم که اگه مارا خوب پبش بره تو وطنم سرمایه گذاری کنه. // البته شاید این کار چند سال دیگه نتیجه بده.
دعا کنید کارا خوب پبش برن
 
 
#34 سید حسن تیموری 1393-06-10 18:38
من هر سال تابستان خلخال میام واقعا وضع بیکاری و اعتیاد در خلخال در وضعیت سطح هشدار قرار دارد. دلم برای وطن عزیزم میسوزد که با این همه سرمایه دار خلخالی در شهرهایی مثل تهران و تبریز ، این تکه قلب ما بدون حامی مانده. باید فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط سرمایه گذار آورد و حمایتش کرد.
لطفا نظرهاتونو به اشتراک بگذارید.
 
 
#35 حجت اسماعیل زاده 1393-06-12 19:54
سلام به مدیریت سایت خلخالیم چشمه سارهای اب معدنی زلال وسردکه ازدل کوههای سربه فلک کشیده بیشتر مناطق سرزمین مان خلخال به وفوروهمیشه درحال فووران است شایدقسمتی کم اب انهم دربهاروتابستان مصرف کشاورزان عزیزاست بقیه اب هدرمیرودایانمی شه نفراتی ازمنطقه باکمک وهمکاری مسئولان شهر سرمایه گذاری وازاین اب زلال استفاده اقتصادی دربسته بندی متفاوت وبنام اب معدنی چشمه زلال خلخال به فروش برسانند
 
 
#36 الهام 1393-07-08 17:07
باسلام.
نمیدونم تابحال کسی بوده که به این مسئله فکر کنه که شهر ما هیچ جای و چیز تفریحی برای بزرگسالان نداره حالا بچه ها به کنار.

حتما کسی بوده بفکرش باشه این ایده رو بده!!
تو کشورهای اروپایی وقتی مسافر یا گردشگر میاد به شهرشون اول اوقات فراغت اونارو پر میکنند تا مسافرتشون کسالت آور نشه.
ما میتونیم تو خلخال از فرمانداری و بخش ورزش بخوایم که چندتا دوچرخه مثلا در حد 50تا در اختیار گردشگرها بزارن تا بجای ماشین سواری تو هوای تابستونی از دوچرخه استفاده بکنندهم اینکه اوقات فراغت مهمونامون تامین میشه همین که از هوای تمیز استفاده میکنندو ورزش میکنند و همین که به ازای دوچرخه سواری بمدت زمان استفادش از طرف گردشگر پول پرداخت میشه.
اگر واقعا این اتفاق بیفته هم برای چندتا جوون کار لااقل فصلی پیدا میشه هم هر ارگان به نسبت کمکی که کرده سود خودش رو برمیداره. با رونق گرفتن این کار میشه وسیله های تفریحی زیادی مثل موتور سیکلت به مجموعه اضافه کرد.
البته میشه این برنامه رو تو مسیر اندبیل به سمت چشمه میر عادل اجرا کرد چون هم فضای سبز عالی داره و هم کوهای مرتفع و جنگلی و هم جاده طولانی و غیر تکراری داره.
مطمئن باشید که پر طرفدار خواهد بود.
که صد البته همه اینها و هر ایده دیگه مساعدت بخشهای اجرایی شهرو می طلبه.
واقعا از ته دل بخوایم که شهرمون زبان زد همه بشه. کاری کنیم وقتی بیگانه ای وارد شهر شد و از شهر رفت خلخال رو تو نظر همه بزرگ جلوه بده و دیکران رو به اومدن به خلخال تحریک کنه.
انشالله
 
 
#37 منصوری 1393-07-22 12:37
باسلام خدمت تمامی همشیهریان عزیز در هر جای ایران عزیز،به نظر بنده که در شهر کویرزندگی می کنم بدون داشتن آب آشامیدنی وحتی خاک کشاورزی مناسب فعالیت و پول درآوردن در این شهر همه فعالیت دوچندانی دارند مثال برای خلخال عزیزم که همه چیزش از آب خاک گرفته پول است همت نیست ولی با این حال باتوجه به کشاورزی منطقه میشود تمامی حبوبات از قبیل عدس ،لپه،نخود،لوبیا ،سیزیجات کوهی (عطاری)و حتی شکر و قند شکسته به صورت یسته بندی و بهداشتی ارائه نمود که دراین شهرکشاورزی انچنان رایج نیست کار کاسبی انجام میدهند ولی در شهر دوست داشتنی خلخال مراتب بهتر از یزد میشود انجام داد به شرط اینکه مسئولین کمک کنند نه مالی مثال بهداشت حمایت کنه و مغازه دارها را حتما محصولات بسته بندی عرضه کنند .باتشکر *
 
 
#38 بهرام 1393-07-27 12:44
با سلام
من كسي هستم كه تو تهران صاحب توليدي پوشاك بودم واز انجايي كه كار گر ديگه تو تهران كار توليدي نميكنه مجبور شدم كه كارگاهم را به محل برشكاري تغيرنام بدم وروزانه در آنجا برش ميزنيم وتوكارگاهاي شهر ملاير همدان -گليكش- كنبدوديگر شهرها الان دارند اين كارهاي برش زده را ميدوزند اگر حمايتي از اينجانب بشه اين طرح حداقل براي هزار نفر ميتونه كارآفرين مستقيم وبراي خيلي ها كارآفريني غير مستقيم داشته باشه مثلاً كار آفرين غير مستقيم زنان خلخالي ميتواند گلدوزي لباس عروس يك كارگاه را بعهده بگيرند ودكمه دوزي وپولك دوزي توسط گروهي ديگر ودوختن لباس برش خورده توسط توليدي هاي مدرن ودرگام بعدي انتقال پارچه به همان محل وتوليد لباس كه نمونه وفروشش توسط اينجانب ارائه ميگردد تو برنامه كاري باشدلذا در صورت تمايل ميتوانيد با اينجانب تماس بگيريد ولي به شرط حمايت مسولين -بيمه -ماليات -شهرك صنعتي در جهت اختصاص مكان مناسب توليد وغيره .منتظر شما هستم
 
 
#39 صنم 1393-07-27 13:10
دوستان وهمشهريان خلخالي
با سلام
تا زمانيكه فرهنگ سازي نشه وخودمان را اصلاح نكنيم كاري نميشه انجام داد تا زمانيكه به مسافران آدرس اشتباه ميديم وميخنديم وبه مسافران جنس آشغال وگران ميديم وتا زمانيكه افسران راهنمايي رانندگي پلاك تهران وشهرهاي ديگه را بدون دليل جريمه ميكنند ديگه از مسافر وتوريست خبري نيست پس بياييم خودمان را بسازيم بعد منتظر پيشرفت باشيم ما بايد جنسي به مسافر بفروشيم كه سال بعد با بيست نفرديگه بخاطر آن جنس هم شده دوباره به خلخال بيايند نه اينكه جنس تقلبي بندازيم كره مارگارين دار را بجاي كره حيواني اصل بفروشيم/.
 
 
#40 وحید 1393-08-18 16:50
باسلام. دانشجوی ارشد کارافرینی دانشگاه تهران هستم خوشحال میشوم که با شما در زمینه کارافرینی همکاری نمایم.روستای من ترزنق خلخال.
 
 
#41 فاطمه سادات 1393-09-28 21:32
با سلام و احترام خمت تک تک خلخالیان محترم"مختصرا باید عرض کنم"مثبت اندیشی در فکر و ذهن تک تک شما عزیزان بخصوص مدیر محترم این صفحه مملو از امید به اتیه است"البته از واقعییاتی که یکی از همشهریان اشاره کرده بود نبایستی بی تفاوت گذشت"بزرگترین ایراد شهر خلخال دوری از مرکز است که جاذبه ای باید در این شهر راه اندازی شود که بتواند این دوری راه را جبران کند"در مسیر ترانزیت نبودن مشکل دیگریست"بنا بر این بزرگترین اقدام کار آفرینانه در این منطقه"بسط و گسترش دامداری"کشاورزی"پرورش ماهی های آبسرد"و بزرگترین اقدام در جهت جذب توریست فقط آبگرم خلخال است که تبلیغات وسیعی باید در مورد خواص خاص این آب باید بشود بخصوص این تبلیغات بهتر است در سرعین انجام شود که افرادی که مسیر طولانی سرعین را پیموده اند خلخال را نیز امحانی بکنند.اقامت را خود همشهریان بایستی مدیریت کنند"با پذیرش میهمان در منازل خود"یا احداث یک متل سوییت تک اتاقی با کلیه امکانات گرمایشی"در حدود 30 الی 50 اتاق.برای زنستان وتابستان"همچنین ایجاد آلاچیق های مناسب منطقه و با شکل و فرم کلبه های عشایر و ایلات در حال کوچ در ارتفاعات بین اسالم و خلخال.
با احترام
 
 
#42 حمیدراد 1393-10-18 22:26
ک هم همه ثروتمند شویم
سلام خدمت کلیه اعضا و سایر دوستان علاقه مند Ideaیکی از وقایع مهم زندگی هر مسلمان که همیشه خاطره ان در ذهن میماند و همه دوست دارند ان را به نحو مناسب حفظ کنند سفرهای زیارتی بخصوص سفر حج میباشد در کشور ما جهت مناسبتهای خاص مانند تولد وازدواج البومهای وجود دارد که با توجه به دنیای عکسهای دیجیتالی هنوز هم افراد سعی در ثبت این لحظات شیرین در البومهای سنتی و قدیمی البته با استفاده از تکنولوژی جدید دارند حتی جوانانی که با دنیای جدید و مد روز جلو میروند با زهم با عکسهای قدیمی و سیاه و سفید کلی حال میکنند. بر همین اساس بنده طرحی جدید را اجرا نموده ام وبه مرحله تولید انبوه جهت ثبت عکسها و خاطرات حج رسیده است که با توجه به امتیاز ویژه ان در خصوص هدف قرار دادن طیف گسترده ای بالغ بر چندین میلیون نفر که به این سفر رفته و یا قصد رفتن دارند و همچنین حالت هدیه دادن ان از طرف بستگان زائر بازار بزرگی ایجاد میکند که قابلیت مانور فوق العاده ای جهت کسب در امد دارد .از ویژه گیهای این البوم ثبت خاطرات و مشخصات این سفر _ در صفحه پایانی امکان نصب سی دی _ همانطور که در عکسهای ضمیمه خواهید دید این طرح جهت بانک ملت تهیه با توجه به ثبت نام افراد در ان بانک جهت حج ارائه نموده که بنا به دلایلی به توافق نرسیدم .حال با توجه به گستردگی انجمن در سراسر ایران و انگیزه بالای دوستان از همگان جهت اجرای این طرح دعوت بعمل می اید. با توجه به فراهم بودن مقدمات کار در مشهد اعضا محترم با توجه به نیاز منطقه محل سکونت خود امادگی خود را جهت همکاری و شروع کارمیتوانند نیاز خود را طریق ایمیل اعلام نمایند که با توجه به نوسانات قیمت کاغذ وسایر خدمات مورد نیاز در زمان درخواست قیمت روز مشخص خواهد شد . با توجه به امکان پیش فروش نمودن این البوم سرمایه گذاری پایین امده و اعضا محترم میتوانند با کمترین هزینه ای کار خود را شروع نمایند . ضمنا این کار مقدمه ای جهت طرح های قابل اجرا میباشد که در صورت استقبال به اطلاع دوستان خواهد رسید. با تشکر و ارزوی موفقیت . حمید راد . مشهد مقدس . ادرس
 
 
#43 مهدی 1393-10-28 15:26
آقای حمیدراد اینی که جتابعالی فرمودین بیشتر شبیه دلالیه!!!

شهر ما یا بهتر بگم کشور ما نیاز به تولید چیزهای منحصر به فرد داره و هچنین دنبالش باید صادرات رو هم در نظر گرفت.

من و شما چیز کمی از مردای بزرگی مثل استیو جابز یا انیشتین یا دکتر مجید سمیعی (افتخار ایران) نداریم. اونا فقط مغذشون رو بکار انداختن


شعارمون باید این باشه : اقتصاد دنیا تو دستای ماست
دوستان شنیدین؟ "باید"!!! این کلمه خیلی مهمه ;)
 
 
#44 پورحمزه 1393-10-29 16:47
با سلام وعرض ادب ، ایده های دوستان هرکدام درنوبت خودبه نوعی جالب وقابل تامل هستند، آنچه مسلم است اینکه منطقه خلخال باطبعیت بکروآب وهوای منحصربه فردکوهستانی میتواند بابهره مندی ازدیدگاههاونقطه نظرات کارشناسی
کارشناسان وهمفکری علمی متخصصین امربه ویژه فرزندان غیور خطه زرخیزخلخال به قطب توریسم میهن اسلامی تبدیل شود واین ایده هاوپیشنهادهای ارائه گردیده عملیاتی وپیاده نخواهدشدمگرباعن ایت وهمت والای مسئولین دلسوز ونمایندگان محترم دولت خدمتگذاردر منطقه خلخال ؛مابدان مقصدعالی نتوانیم رسید ، هم مگرپیش نهدلطف شما گامی چند.... ایده های کارآفرینی پیشنهادی عبارتنداز: توسعه فرهنگ صنعت توریسم وگردشگری درمنطقه ازطریق برگزاری جشنواره های فرهنگی باهدف معرفی پتانسیلهای منطقه خلخال درزمینه صنایع غذایی ،دامی وکشاورزی ،صنایع دستی ، آب معدنی ، مناطق تاریخی وگردشگری، برگزاری سیمینارهای آموزشی بمنظور ارتقاء فرهنگ توریسم درمیان اقشار مختلف مردم ، استفاده ازسرمایه گذاری بخش خصوصی ازطریق پذیره نویسی وفروش سهام سرمایه گذاری درتوسعه مناطق گردشگری اندبیل وازناو" ایجادآبشاری باچشم انداز استثنایی بابهره گیری ازپمپ آب چشمه به بالای کوه ازناوونورپردازی و...." ایجادکارگاههای کوچک صنایع تبدیلی میوه جات ، میهمانپذیردراطر اف باغات جاده سنتو وآبگرم خلخال ،ایجاداستخرهای پرورش ماهی در مسیررودخانه ها، پرورش قارچ ، کرم ابریشم وزنبور، ایجادامکانات تفریحی ورزشی بویژه ورزشهای مفرح زمستانی نظیر تله کابین وپیست های اسکی... ایجادرشته های هتلداری ومیهمانداری دردانشگاههای خلخال باهدف پرورش نیروی انسانی بومی متخصص درزمینه صنعت توریسم،طراحی ونصب تابلوهای بزرگ راهنمای گرشگران بامختصات ومشخصات دقیق ومصور مناطق گردشگری خلخال درمبادی ورودی شهرهروآباد ومبادی خروجی استانهای همجوار ،برقراری تعامل وارتباط لازم با مدیران فروشگاههای مجازی عرضه محصولات صنایع دستی وغذایی درکشورباهدف عرضه اینترنتی وبلاواسطه محصولات منطقه واقدامات لازم درزمینه ارتقاء سطح بسته بندی محصولات تولید شده با استانداردهای ملی وبین المللی .
" بااحترام وآرزوی توفیق..."
 
 
#45 شهروند سرمایه گذار 1393-11-12 19:26
باسلام خدمت همشهریان عزیزو سلام ودورود به اقای شیرعلیپور خستگی ناپذیر وتشکر اززحمات ایشان.به نظر این حقیر نه سرمای خلخال مانع اشتغال ودرامد است نه راههای ما.بزرگترین مانع سرمایه گذاری در خودشهر برخورد بسیار بد عوامل شهرداری و تنگ نظری انها در اخذ موافقتها و پروانه ها در پروژه های بزرگ است که هر سرمایه گذاری را در همان ابتدا پشیمان میکنند
 
 
#46 دوست 1393-11-28 16:53
با سلام
گردشگری وجذب گردشگران در هر مکانی خود مولد هر نوع فعالیتی اعم از اقتصادی وفرهنگی خواهد بود لذا با توجه به زمینه جذب گردشگر به دلیل داشتن آب و هوای سالم وکوهستانی بودن این منطقه و دور بودن از الودگیهای صوتی وغیره شرایط را برای این امر مساعد نموده است در این بین فعالیت تک تک همشهریان عزیز است که با تبلیغ و یا عملی کردن فکرهای خود قدم اول را بردارند مطمئنا هرحرکتی هر چند برنامه ریزی شده در مرحله اول سوددهی مناسب را نخواهد داشت لذا وقتی با تلاش وصبر توانستیم قدم اول را برداریم درمرحله دوم سرمایه گذارهاخود بخود پیدا خواهند شد اما غنیمت دانستن فرصتها نیز برای این امر قابل توجه است در تابستان گذشته وقبل ازان زمان مناسب برای اجرایی کردن این ایده ها بوده است چه بسا باز شرایط بهتری بدست خواهد آمد نباید انتظار کمک از مسئولین وسرمایه داران در شرایطی که هیچ شروعی انجام نشده معقول بنظر نمیرسد هرکسی به اندازه سهمی که می تواند برای شروع این امر مهم در هر زمینه برای تابستانی که پیش رو داریم می تواند مهم باشد از محصولات و خدمات وتبلیغات گرفته تا تورهای مسافرتی وتفریحی و ورزشی ودر نهایت همدلی ونوع دوستی و گذشت ومهربانی با خودی وغیر خودی عامل موفقیت شهرو شهروندان عزیزمان خواهد بود.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . ایده های کارآفرینی را لطفا با جزئیات بیشتری مطرح نمایید .
تشکر می کنم از دست اندر کاران عزیز مخصوضا جناب آقای شیر علیپور
 
 
#47 دوست-ن 1393-11-29 00:57
پیرو نوشته قبلی
بامختصر توضیح جزئیات
هماهنگی و دعوت از اساتیدودانشجویا ن دانشگاه های تهران(بدلیل قابل تنفس نبودن هوادربرخی زمانها)ازطریق رابط با تهیه وپخش بروشورهای که منعکس کننده امنیت-رفاه -اسایش-هزینه کم-خدمات بهتر-نقاط دیدنی،کهن ومهیج با کمک افرادباتجربه -تهیه غذای سالم وسنتی (آش دوغ ،چایی هیزمی در طبیعت)ورزشهای سنتی بدون هزینه (چیلینگ آغاج - قیش وردی- ...)استفاده از حیوانات اهلی کرایه ای در روستاهای نزدیک-ایجادفضای خاطره انگیز وشناسایی زوجهای جوان برای برگزاری مراسم مناسب -گردش در روستاها بدلیل رایج شدن فروش محصولات طبیعی وصنایع روستایی -تهیه سوغاتی خاص با اسم وبرند ماندگار-هماهنگی با چایخانه ها واستراحتگاههای بین راهی - نصب آدرس وپلاکارتهای تبلیغاتی در مسیر ها -اسرار در دعوت دوباره آنها به همراه خانواده ودوستان برای زمانهای دیگر ترجیحا با پیامکهای گاه وبیگاه(یادآوری)
 
 
#48 میلاد 1394-01-05 12:54
لازم میدونم یک نکته رو ذکر کنم
اونم اینه که با اینکه جاده یک مشکل اساسی و بازدارنده در برابر سرمایه گذاریهاست ولی تنها دلیلش نیست.
اصلا اینطور نیست که خلخال بخاطر جاده هاش نمیتونه کارخونه یا هرچیز دیگه ای داشته باشه.....همین الان هم اگر کسی سرمایه گذاری نمیکنه بخاطر جاده نیست...در پست بعدی نظرات کارآفرینی رو ارائه میدم

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . جاده تنها دلیل نیست ولی از نگاه یک سرمایه گذار و از دید کلی و علمی ، بعنوان یکی از اصلی ترین دلایل آن همواره مطرح بوده و هست .
سرمایه گذار با توجه به المانها و عوامل متعدد ، اقدام به محاسبه ریسک و بازده خود مینماید و به صرفه بودن سرمایه گذاری را می سنجد و شما مطمئن باشید راههای دسترسی و مخصوصا وجود راه آهن یکی از اصلی ترین متغیرها برای این محاسبات است
 
 
#49 میلاد 1394-01-05 17:49
باید یک نکته رو به مدیر سایت یاداوری کنم اونم اینکه این مسائلی که میفرمایید در مورد سرمایه گذاریهای کلان مطرحه که در این مورد بحثی نیست اما بنده این اعتقادو دارم که بجای درجا زدن و متظر بودن برای سرمایه گذاریهای اینچنینی که شاید خیلی هم پتانسیلش موجود نباشه و معمولا تو شهرهای کوچیک خیلی استقبال نمیشه و لابی موجود تو منطقه ما خیلی نیست....حالا بازش نکنیم...درسته افراد زیادی هستن و همکاری نمیکنن...همه هم میدونن من پیشنهادات ساده تری دارم

پاسخ مدیر: با سلام مجدد . منتظر پیشنهادات شما هستیم
 
 
+1 #50 میلاد 1394-01-05 18:03
پتانسیلهای منطقه....برای نمونه...
1-گردشگری
سالانه گردشگر بسیار بسیار بسیار زیادی نسبت به امکانات موجود به منطقه میاد که بخاطر نبود امکانات فقط شاید برای گذر از مسیر خلخال مسافرت میکنن.براش چیکار کردیم
-نبود حتی یک پارک مناسب
-نبود مراکز تفریحی مناسب که مزیت حساب شه
-نبود مراکز مناسب در مناطق گردشگری مثل ازناو و میرعادل
چرا در میرعادل چند دکه و مغازه متفرقه رو با وعده قرارداد با سرمایه گذار تخریب کردند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد....یعنی چرا میخوان سرمایه گذاری کلان بشه حتما...میتونن بصورت جزئی امتیازات رو واگذار کنن تا رقابتی هم شکل بگیره
2-صنایع دستی
میشه با سرمایه کم هم در زمینه گلیم و جاجیمو فرش و ... فعالیت نمود.اما در این زمینه مشکل اصلی بازار مناسبه.کی تا حالا دنبال بازار مناسب خارجی و پتانسیل این زمینه افتاده.پیشنهاد میکنم یه تحقیقی علاقه مندان در این زمینه بکنن.مطمئن هستم تو شهرستان ما بهترین زمینه کارافرینیه.پس روش فکر کنین...اما نه تفکر سنتی تولید بدون بازار
3-نان روغنی و.. که گفته شده بود توسط دوستان
مهمترین وظیفه مربوط به صنف مربوطه هست.باید با همکاری ارگانهای شهرستان به بازار مناسب در سطح کشور گشت.چرا به فکر فروش متفرقه این محصولمون هستیم.به نظرم اگر نگاهی به بازار شهرهای بزرگ بندازیم میبینیم که میشه با همکاری با پخش کننده ها درامد مناسبی در این زمینه کسب کرد.
4-کشاورزی.
به نظرم انتظار باغدار و کشاورز خلخالی اینه که بدون سرمایه گذاری و با روش سنتی فقط گذران زندگی کنه.
-درختان باغهامون سر به فلک کشیدن و عمرشون تموم شده
-روشهای آبیاری و داشت و برداشت مناسب نداریم
اگه بهونمون کمبود آبه که هست.آیا با روشهای آبیاری قطره ای و ... حل نمیشه
کسی که برداشت گردو و سیب داره به این فکر کرده چرا جاهایی که از باغداری درامد داره باغهای جوون با درختان کوچک-مطالعه شده-و رشهای نگهداریشون رو امتحان نمیکنه
5-پرورش ماهی
ماهیان سردآبی به نظرم بتونه پتانسیل مناسبی باشه
نمیدونم کسانی که تو این زمینه سرمایه گذاری کردن به چه نتایجی رسیدن و اطلاعات ندارم.امیدوارم از افراد مطلع کسی در این زمینه نظرشون رو بفرمایند...
 
 
+1 #51 سهیل 1394-01-06 09:12
با سلام و خسته نباشید خدمت همه همشهریان محترم
من با آقای شیرعلیپور کاملا موافقم درسته که شهر جاده مناسب نداره ولی آیا واقعا 10 ماه از سال این جاده بسته است ؟؟؟ به خدا نیست . جاده اردبیل کلا چند روز در سال بسته میشه. یا جاده اسالم ؟ شهر ما بن بست نیست افکار ما بن بسته . مسئولین شهر بن بست شده تفکرشون. یا استخدام یا مغازه یا مهاجرت... این شده فکر مردم. این شهر پر از فرصته . پتانسیل هاشو بیایید مرتب بچینید کنار هم بعدا از روی پتانسیل هاش برنامه ریزی کنید.
یه زمانی تو هر خیابون یه مغازه چرم دوزی بود ، کو ؟ کجا رفت ؟ یه زمانی نون روغنی و تل تل با بهترین طعم داشتیم ولی حالا چی فقط کمیت اضافه شده کیفیت تنزل کرده . از پتانسیل پرورش زنبور عسل چه استفاده ای شده به جز یک استثنا که آقای پرنده باشند . از پتانسیل کشاورزی چطور ؟ از باغبانی چی ؟ روستای گورانسراب با اون همه تولید خیار چرا یه کارخونه تولید خیارشور نداره. حتما باید محصولات اون روستا تو خیابان به کمترین قیمت فروخته شه و اضافیش دور ریز شه؟ گردوی خلخال چرا نباید صادر شه ؟ کی رفته دنبال کشت و کار ؟ این همه مغازه و کارگاه ارزون هست کدوم تبدیل به تولیدی شده ؟ تولید لباس و شلوار جین مگه چقدر سخته ؟ چندتا کارگاه تولیدی مبل و مصنوعات چوبی داریم ؟ کدوم یکی به جای مهاجرت رفتیم هنر استاد جمال نجار ومنبرساز رو یاد بگیریم؟ آقایون سرمایه دار خلخالی کدومشون تو همین شهر سرمایه گزاری میکنن؟ ترجیح میدن بزارن برن تا بمونن و شهر رو آباد کنن. پس ایراد از خود ماست نه از راه و .... صنایع دستی ما رو چه کسی ازش کار ایجاد کرد؟ گلیم و جاجیم ما ازش چه درآمدی کسب میشه ؟ به نظر من کارآفرینی این نیست که فکر بکر داشته باشی ، کارآفرینی یعنی طرز صحیح استفاده از حداقل امکانات و منابع . عزیز من پنیر خلخال رو تو همین رشت دارن به اسم پنیر لیقوان میفروشن . واسه داشته هامون بیایید برنامه ریزی کنیم . کارآفرین های سایر استان ها رو و شهرهارو بگردین ببینید از چه چیزهایی پول درمیارن ایده بگیرید. این همه باغات میوه داریم آیا یه کارخونه تولید آبمیوه یا کمپوت هم داریم ؟ کشت گندم داریم آیا کارخونه آرد داریم ؟ جاده به سمت آبگرم خلخال گل سرشوی هست تا حالا کی به فکر استفاده از این پتانسیل افتاده ؟
 
 
#52 سهیل 1394-01-06 09:22
یه پیشنهاد برای آقای مدیر !!!!!!!!!!!!!!!
یه همایش بزار از خلخالی های خارج از شهر که صاحب نظر هستند دعوت کن. از کسانی که بیرون از خالخال فعالیت اقتصادی دارن دعوت کن که به کمک هم شهر رو راه بندازیم نه اینکه بیاییم اینجا و به جای راهکار گلایه کنیم و بریم تا 3 ماه دیگه. راستی دوستان کوهنورد ما که خیلی هم فعالیت دارن و معروف هم هستن چرا به فکر استفاده از کوه از ازناو به عنوان پتانسیل سنگ نوردی و صخره نوردی استفاده نمی کنن؟
 
 
#53 هادي مشعوفي 1394-02-29 16:02
با سلام. در شهرستان خلخال با وجود مسئوليني كه هيچ تعصبي نسبت به شهر خودشون و مردمش ندارن كارهاي توليدي فاييده اي جز وقت تلف كردن نداره. چون من اين شرايط رو در طول ٣ سالي كه به كار توليد مشغولم درك كردم.
 
 
#54 کامران 1394-03-11 02:19
سلام خدمت شما همشریان عزیز. اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت کارافرینی دانشگاه تهران هستم. خوشحال میشوم که اگر کاری در این رابطه اگر دستم بر آید انجام دهم.خصوصا در زمینه مشاوره و علمی.
 
 
#55 نوربخش 1394-03-22 23:58
به نام خدا
ان االله لایغیر ما بقوم حتی و یغیر بانفسهم
با سلام و تشکر از توجه شما و همکاران محترم به آبادانی شهر زیبای خلخال
سال 93 طرج کارآفرینی و اشتغال را به شورای شهر خلخال ارائه نمودم پاس دادن به فرمانداری فرمانداری هم پاس داد به کار و امور اجتمایی ریاست محترم//
هم ضمن حمایت لفظی شوت کردن به کار و امور اجتمایی اردبیل و قرار شد که کسب تکلیف کنند جواب بدهند.اما گویا.شوتشون خیلی محکم بود که بعد از 8 ماه هنوز جوابی نداده اند. آقا بگذریم.
طرح اینحانب طرح ملی مشارکتهای فکری با هدف تشکیل کارگروههای تخصصی کارآفریتی
طرح ،ایده ، خلاقیت ، نواوری
بنده کارشناسی ارشد کارافرینی هستم
طرح فوق را به نماینده محترم آقای جعفری ارئه نمودم (اردیبهشت 94) انشال..چراغ سبزی نشان بدهند به یاری خداوند متعال با توجه به پتانسیل بالای شهرستان زیبای خلخال فعالیتهای بسیاری را میتوان انجام داد.


09122854705
 
 
#56 مهدی منافی 1394-04-07 22:28
نقل قول از کامران:
سلام خدمت شما همشریان عزیز. اینجانب دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت کارافرینی دانشگاه تهران هستم. خوشحال میشوم که اگر کاری در این رابطه اگر دستم بر آید انجام دهم.خصوصا در زمینه مشاوره و علمی.


سلام دوست عزیز کامران
چطوری میتونیم از نظرات جنابعالی استفاده کنیم؟
ممنون میشم آدرس ایمیلی یا شماره تلفنی بدین
 
 
#57 mostafa 1394-04-08 09:20
با سلام خدمت بردران.
من مثل شما دنبال ی ایده مناسب هستم ولی می خوام ایده بدم نظراتتون وببینم .
من بفکر خرید دستگاه تولیدفیلتر هوای ماشین هستم که طبق تعریفی که شنیدم وخوندم باکمترین سرمایه در کوتاهترین زمان 30%سودحاصل از سرمایه ت و داری
بنظرتون صحت دارد

پاسخ مدیر : با سلام .
دستگاهی که برای تولید مورد استفاده قرار میگیرد ، چقدر هزینه بر میدارد ؟
فضای لازم برای راه اندازی این کار چقدر است ؟
چند نفر کارگر آموزش دیده برای این کار لازم است و چقدر باید به آنها حقوق پرداخت شود ؟
هزینه های جانبی را چقدر برآورد کرده اید ؟
سرمایه اولیه این کار در کل چقدر است ؟
با همه این تفاسیر ، پیدا کردن بازار فروش مناسب محصول و هزینه های حمل و نقل مواد اولیه و محصولات تولید شده نیز باید مد نظر قرار گیرد .

آیا موارد بالا را بصورت ریز محاسبه نموده اید ؟
 
 
#58 کامران 1394-04-23 20:47
پاسخ به اقای منافی:
سلام دوست عزیز شما می تونید
با این ایمیل با من در ارتباط باشید:

با من در ارتباط باشین .ممنون.
 
 
#59 کامران 1394-04-25 22:58
سلام.دوست عزیز اقای منافی.
ایمیل من:
 
 
#60 کامران 1394-04-29 00:05
سلام خدمت دوستان عزیز:
کارافرینی:فراین د ایجاد ارزش از طریق مجموعه ارزشمندی از منابع همراه با پذیرفتن ریسک های مربوطه.
کارافرین شخصی است که تعهد می کند که کاری را با پذیرفتن ریسکهای مربوط به آن انجام دهد.
همان طور که از تعریف کارافرینی بر می آید کارافرینی یک فرایند است و از تشخیص فرصت اغاز شده و پس از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف این فرایند به مرحله بازار یا ایجاد ارزش می رسد. باز میشود گفت که ایده پردازی یکی از مراحل این فرایند مهم می باشد.تاکید میشود فقط یکی از مراحل .فرصت شناسی یکی از مهمترین مراحل فرایند کارافرینی است.بنابراین عزیزان توجه داشته باشند که بجای دادن ایده های متفاوت که این کار از دست همه هم برمی آیدفرصتهای موجود در این منطقه را شناسایی کنند بعد به فکر ایده باشند.
فرصت یعنی: نیاز پاسخ داده نشد ه یا کمتر پاسخ داده شده یا به تعبیری دیگر نیاز ارضا نشده یا کمتر ارضا شده.
برای شناخت یک فرصت بهترین روش اینکه در زمینه تخصصی خودمان دنبال فرصت باشیم نه در هر زمینه ای چون ما همه پیچ وخم های شغلمونو بهتر از هرکسی می دانیم.
 
 
#61 آیت اله غایبی 1394-09-02 20:23
بنام یزدان پاک خداوند بخشنده وکریم
به نظر بنده ابتدا باید پتانسیل موجود در شهرمان رایافته بازار یابی نماییم ابتدا با بالا بردن کیفیت محصول انرا در شهر خود مشهور سازیم که این امر به خودی خود باعث مشهور شدن محصول در شهرهای مجاور خواهد شد واما قیمت نیز مهم است امروزه عادت براین شده که محصول مرغوب باشد قیمت مسئله نیست برای ثبات هر کدام از ما هنگام خرید این امر را در نظر میگیریم
دوم ریسک پذیری . مثال محصول تولید شده برای اینکه هنگام بازاریابی موفق شود باید قیمت تولید را مد نظر نگیرد ومحصول را به قیمت تولیدوحتی زیرقیمت تولید به بازار عرضه نماید این امر تا زمانی برای تولید کننده ضرر در پی خواهد داشت
که بین مشتریان جا افتاده وبه علت مرغوبیت محبوبیت پیدا کند ودرست همین زمان تولید کننده باید عرضه را کاهش دهد تا به علت کمبود محصول تقاضا بالا رود واین دقیقا زمانی است که محصول قیمت اصلی خود رایافته وسوددهی اغاز میشود
اما مشاغل
در زمینه محصولات کشاورزی اعم از حبوبات و جو وگندم وسنجد و... که با بسته بندی شیکتر ومرغوبیت بالاتر قابل رقابت با مشابه موجود دربازارکه این روش باعث جلوگیری ازواردات محصولات مشابه از شهرهای دیگر به خلخال خواهدشد
اقلام دیگر همچون.انواع دارو های گیاهی مثل شیرین بیان و...
محصولات لبنی شیر وماست وپنیروکره و... باروش تولید طبیعی درظروف یکبار مصرف
ونیز برای کسانی که خانه شان دارای فضایی برای ایجاد گلخانه باابعاد کوچک میباشد نیز بنده ایدهای دارم که با احداث ان بزرگترین مشکل (هزینه سوخت ) مشکلی نبوده بر عکس هم درمصرف بهینه سوخت وهم در جلوگیری از الودگی محیط زیست توسط خانوارها موثرباشدومهمتر اینکه فضای داخل منزل گرمای مطبوع داشته باشد قابل ذکر است این ایده مستلزم به هزینه گذاری بوده ودرمنازل وحتی ادارات دردست احداث بهتر قابل اجرا می باشد
باسپاس از همه عزیزان علی الخصوص جناب اقای شیرعلی پور بخاطر خدمات ارزنده شان
 
 
#62 مهدی منافی 1394-09-20 22:42
نقل قول از آیت اله غایبی:
بنام یزدان پاک خداوند بخشنده وکریم
به نظر بنده ابتدا باید پتانسیل موجود در شهرمان رایافته بازار یابی نماییم ابتدا با بالا بردن کیفیت محصول انرا در شهر خود مشهور سازیم که این امر به خودی خود باعث مشهور شدن محصول در شهرهای مجاور خواهد شد واما قیمت نیز مهم است امروزه عادت براین شده که محصول مرغوب باشد قیمت مسئله نیست برای ثبات هر کدام از ما هنگام خرید این امر را در نظر میگیریم
دوم ریسک پذیری . مثال محصول تولید شده برای اینکه هنگام بازاریابی موفق شود باید قیمت تولید را مد نظر نگیرد ومحصول را به قیمت تولیدوحتی زیرقیمت تولید به بازار عرضه نماید این امر تا زمانی برای تولید کننده ضرر در پی خواهد داشت
که بین مشتریان جا افتاده وبه علت مرغوبیت محبوبیت پیدا کند ودرست همین زمان تولید کننده باید عرضه را کاهش دهد تا به علت کمبود محصول تقاضا بالا رود واین دقیقا زمانی است که محصول قیمت اصلی خود رایافته وسوددهی اغاز میشود
اما مشاغل
در زمینه محصولات کشاورزی اعم از حبوبات و جو وگندم وسنجد و... که با بسته بندی شیکتر ومرغوبیت بالاتر قابل رقابت با مشابه موجود دربازارکه این روش باعث جلوگیری ازواردات محصولات مشابه از شهرهای دیگر به خلخال خواهدشد
اقلام دیگر همچون.انواع دارو های گیاهی مثل شیرین بیان و...
محصولات لبنی شیر وماست وپنیروکره و... باروش تولید طبیعی درظروف یکبار مصرف
ونیز برای کسانی که خانه شان دارای فضایی برای ایجاد گلخانه باابعاد کوچک میباشد نیز بنده ایدهای دارم که با احداث ان بزرگترین مشکل (هزینه سوخت ) مشکلی نبوده بر عکس هم درمصرف بهینه سوخت وهم در جلوگیری از الودگی محیط زیست توسط خانوارها موثرباشدومهمتر اینکه فضای داخل منزل گرمای مطبوع داشته باشد قابل ذکر است این ایده مستلزم به هزینه گذاری بوده ودرمنازل وحتی ادارات دردست احداث بهتر قابل اجرا می باشد
باسپاس از همه عزیزان علی الخصوص جناب اقای شیرعلی پور بخاطر خدمات ارزنده شان


راهکارهایی که دادین خیلی خوب بود. ولی جوونای خلخال قبل اینا باید انگیزه درونشون ایجاد بشه. اگه انگیزه نباشه همینطور جمعیت رو به کاهش خواهد بود.
 
 
#63 ایت غایبی 1394-09-26 00:39
باسلام جناب اقای منافی فرمایشات حضرتعالی کاملا درست وبجاست ببخشید که من حرفم رورک میزنم ایجاد انگیزه میسر نیست جز اولا حمایت وتشویق توسط مسئولین که متاسفانه امکان پذیر نیست دوم ومهمتر تشویق اطرافیان وهمت شخص چون به نظر من هیچ کاری غیر ممکن نیست جزباپشت کار وهمت جدی ونه تنها با حرف.وامااینکه جنابعالی نسبت به نظرات علی الخصوص پیشنهاداین حقیر لطف داشتید ازایده های زیادی که میتوان باان درامد فوق الاده کسب نمود وشهرهای زیادی رامحتاج خلخال ساخت یکی را به عرض می رسانم امیدوارم بابیان ان مشتاقان به کاروکاسبی از این حقیر جویای چگونگی عملی نمودن این ایده باهزینه پایین بوده باشند تولید پاکت یکبار مصرف ودائمی برای جارو برقی که نیاز روزمره همگان بوده وفروش ان در همه جای ایران بدون بازار یابی قبلی تضمین شده است. بانهایت تشکر از مدیر محترم سایت ودست اندر کاران
 
 
#64 ایت غایبی 1394-09-26 01:10
قابل توجه کسانی که به خاطر سرمایه اولیه نا چیزی قادر به راه اندازی شغل مورد نظرشان نیستند وازسوی دیگر به خاطر مشکلاتی چون گردش حساب وضامن وغیره نمیتوانند ازبانکها وام بگیرندنیزعارضم بااین همه مشکلاتی که سر راه موجود است راههایی نیز برای رسیدن به هدف وجودداردوبهترین موقعیت نیزپیش رو.تنهاباید خجالت وعاررا کنار گذاشته ازکاندیداهای مجلس که باکیسه های پرازپول وارد این رقابت میشوندنیزمیتوان بهره بردوجای هیچ ناراحتی وعذاب وجدان وجود نداردچون خود کرده را تدبیر نیست چراکه انها نیز بادادن وعده ووعید باما همان کار راانجام میدهند.
 
 
#65 مهدی منافی 1394-10-06 00:18
سلام خدمت دوستان و همشهریان و همچنین مدیریت محترم وبسایت خلخالیم
لطفاً تا اینجای نظرات رو یه جمع بندی و خلاصه نویسی بکنین و از بینشون ایده هایی رو به رای گیری بذارین تا کاربرا انتخابشون رو با ریسک کمتری انتخاب کنن!
 
 
#66 حسین 1394-10-11 01:20
با سلام
اگه اشتباه نکنم خلخال اولین منطقه ای هست که برف میاد هر سال !

اگه یه جشنواره که هر سال برگزار بشه راه بندازیم که از یه کوه مشخص با وسیله های دست ساز ( قیافه بامزه داشته باشه این وسیله ها ) هر کی زودتر سر بخوره بیاد پایین ( موانعی هم مشخص بشه ) و توی چند روز برگذار بشه . مطمعنا رسانه ای میشه و کم کم باعث رونق گردشگری و ... میشه

تا این طرحو شهرای دیگه ندزدیدن عجله کنین

;-)
 
 
#67 نوربخش 1394-10-13 07:54
با سلام خدمت همه همشهریان عزیزم. مژده
انشالله به زودی دفتر کارآفرینی تعاونی فرهنگیان شهرستان خلخال با هدف فعالیت در همه زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، هنری ، اموزشی ، سیاحتی و تفریحی ،
کشاورزی و سایر فعالیتها با توجه به ضرورت و نیاز روز جامعه راه اندازی خواهد شد. انشالله با مشارکت و همفکری خلخال را به شهر کارآفرین تبدیل خواهیم کرد. 09122854705
 
 
+1 #68 عباس 1394-12-10 14:54
سلام هموطنان عزیز ترک کشور...
بنده اهل کاشانم تو مناطق ما خلخال رو بیشتر به خاطر طبیعت زیباش میشناسن...به نظر بنده اگه بتونید صنعت گردشگری و صنایع دستی تونو گسترش بدید عالی میشه...یه کار گروهی و عزم راسخ میخاد...یامثلا غذا تهیه کنید خونگی بین مسافران بفروشید استخر درست کنید و داخلش ماهی بریزید و مسافر که میاد ماهی زنده خودش صید کنه و استفاده کنه از طرفی آب خروجی از استخر بسیار مفیده و ...فقط کافیه بخواید و چندتا شهر گردشگری برید تحقیق کنید
موفق باشید
 
 
#69 مهندس تاجیک 1394-12-11 17:38
با عرض سلام و تبریک خدمت مسئولین محترم سایت در جهت ایده و کارآفرینی شهر زیبای خلخال.
بنده هم به نوبه خودم یک پیشنهاد در راستای طبیعت زیبا و گردشگری خلخال دارم آن هم دایر نمودن موسسات و کمپین های کوهنوردی و همچنین اموزش کوهنوردی و نصب تله کابین ایجاد تبلیغات گسترده برای مردم ایران که سالانه حداقل نیمی از سال را به آذربایجان مخصوصا خلخال و اردبیل و سرعین می روند.
 
 
#70 کاظمی 1395-04-03 01:14
با سلام وعرض ادب خدمت تمام اعضای سایت نظراتتون خوب بود من کاظمی هستم مسئول دفتر کار افرینی فرهنگ وهنر ارومیه از اسفند سال 94 دفتر رو افتتاح کردیم و میخوایم کار افرینی رو کاربردیتر به اجرا دربیاریم تا الان خیلی خوب پیش رفتیم و داریم مراحل کارهای عملیاتیش رو برنامه ریزی میکنیم دوستانی که مایلند در جریان کارهامون قرارا بگیرند در تلگرام به این شماره پیام بدن البته با اجازه از مدیر محترم سایت تا به گروه تلگرامیمون اضافه بشن تا از نظرات و همفکری همه دوستان استفاده و بتونیم با هم همکاری بکنیم ممنون 09217696454
 
 
#71 بهمن 1395-04-25 12:07
با سلام خدمت دوستان اردبیلی اینجانب متاهل هستم و ۲۹ سال سن دارم
پیشنهاد من برای کارافرینی این است که یک سایت افتتاح بشه که مردم نیازهای خودشونو بنویسن تا کسانی که توانایی کمک یا راهنمایی و نیاز های خودشونو چه از نظر نیروی انسانی یا اشیاع یا خرید و فروش در ان سایت به اشتراک بزارن تا به اهداف خود برسند
 
 
#72 بهمن 1395-04-25 12:23
من یک کارجو هستم وضعیت متاهل با‌ ۲۸ سال سن در استان اردبیل.
با یک ماشین وانت پیکان و کارهایی از قبیل لوله کشی و الکترونیک صنعتی و خانگی و تفکرات خلاقانه و ابتکاراتی که در مغز خودم پروش داده ام به علت به فروش نرفتن اپتکارات و نبود کار با در امد جزعی که بتوانم زندگی سه نفره ام را باارامش و بی دغدغه بگذرانم و وضعیت اقتصاد در استان اردبیل دست به هر شغلی زدم متاسفانه با مشکلات مالی و نبود بازار مواجه شدم از افرادی که پیشنهاد عالی برایم دارند خواهشمندم من را راهنمایی کنند فعلا بیکار و سرگردان از هر شغلی که قبلا داشتم به قول ما صنعتگران گیرپاچ کردم و اماده شنیدن نظرات و اماده همکاری و هر پیشنهاد دیگری هستم شماره تماسم ۰۹۱۴۷۸۰۴۷۷۵ هست از کسانی که میتونن دستمو بگیرن تشکر میکنم و امیدوارم عجرشان با خدا باشه
 
 
#73 علی 1395-04-29 14:24
:-| ایده سبزی میتونید از شهر زنجان و از‌طریق ما روزانه مقدار زیادی سبزی با کیفیت و معروف زنجان تهیه کنید که به صورت دسته ای میباشد به صورت دست فروشی بفروشید ویا به مغازه داران پخش کنید این شماره منه با این شماره تماس‌بگیرید و هماهنگ کنید و ما هم سرزی رو صحیح و سالم به دستتون میفرستیم
 
 
#74 گلناز 1395-05-17 13:25
من دنبال يك مطلبي بودم كه اتفاقي به اينجا رسيدم البته قبلا براي سفر به خلخال جستجو كرده بودم و مهمان خانه تان شده بودم.

من در مسافرت خردادماه خلخال رو شناختم.در هتل فلور بوديم و بسيار خوش گذشت و از پرسنل مهربان اين هتل همه جا تعريف كرده ام.

من با نان مخصوصي كه در خلخال خريديم زندگي كردم دو روز.بسيار خوشمزه بود و البته فكر كنم كار در اين زمينه رقيب زياد داشته باشد.

چيزي كه در خلخال كمبودش احساس ميشد هتل و سوئيت و نيروي انساني آموزش ديده براي كار در اين نوع مكانهاي توريستيه.مثلا هتلي كه ما بوديم اگرچه بسيار انسانهاي خوبي بودند و خاطره شان با ما هميشه مي ماند اما حرفه اي نبودند.

فكر مي كنم خلخال و جاده رويايي اسالم شناخته و شناسانده نشده است.پيشنهاد من براي افراد دلسوزي مثل شما اين است كه در سطي اينترنت خوب اطلاع رساني كنيد.در شبكه هاي اجتماعي همه جا.البته كارآفريني نيست يك جورهايي غيرانتفاعي است اما باقيات صالحات مي شود.

در وهله بعدي هتلداري و ساير مهارتهاي گردشگري در شهر تقويت بشه.
 
 
#75 شیما 1395-07-29 20:09
ممنون از مطالب خوب دوستان ولی مبحث کارآفرینی ارائه ی یک چیز به شکلی جدید ومنحصر به فرد که خلاقیت در آن به کار رفته باشد اطلاق میشود
باتشکر تیم پشتیبان سایت www.soaldoon.ir
بسته ی مرحله دوم قابلیت سازی راه آهن ایده هایی رو برای 5 هزارتومن داره که درسطح شهر قابل اجراست
 
 
#76 محمد 1395-08-17 07:32
سلام اقای ایت الله غایبی لطف کن با این شماره از طریق تلگرام تماس بگیر09155848175
 
 
#77 میلاد قجری 1395-09-02 00:25
سلام جناب اقای ایت الله غایبی
لطفا از طریق این شماره با من در تماس باشید
ممنون
09905216419
 
 
#78 مهدی قدیمی 1395-10-20 02:16
یا سلام احترام حضور ملت غیور و دلاور خلخال اولین باری که گذرم به اطراف شهر شما خورد اردیبهشت سال 95 بود با یک سرچ اینترنتی دیده بودم تصاویر جنگل ابر در جاده منتهی به گیسوم به سمت خلخال می باشد مهمان دوست عزیزی بودیم در اطراف کیسوم و جویای احوال منطقه شما شدم گفتن نزدیک است لذا راه افتادیم . باید بگم تمام نظرات این قسمت از سایت خواندم من بیش از هزار کیلومتر از مشهد آمدم تا شهر شما را ببینم ولی بنا به عدم زمانبندی دقیق و نبود پمپ بنزین در مسیر جاده و راهنمای نا وارد به جاده نشد . جا دارد از نظرات موافق ومخالف اینجا تشکر کنم و از دید تخصصی و کارشناسی مورد نقد و تشویق قرار بدم
ادامه در پست بعدی
 
 
#79 مهدی قدیمی 1395-10-20 02:26
ادامه پست قبلی
اول :
عمده ایدهای عزیزان حول محور اشتغالی میچرخد که شروع آن یا وابسته به حضور توریست است یا مشتری محلی این معنایش این است اکر کسی نیاد به محل کسب شما ورشکست میشوید
دوم :
مسئولین شهری بخصوص شهرداری در امر اشتغال زایی همکاری ندارد و سایر ادارات مربوطه که لازم به توضیح است که این موضوع مشکل فقط شهر شما نیست کل ایران با این مشکل روبرو است و علتش را در یک چیز خلاصه میکنم عدم توان فکری مسئولین در تحلیل و ارائه راهکارهای مشکلات کلان کشوری بعد از آشنا شدن با آنها که موجب نوعی نا امیدی در این افراد میشود و در نهایت به جامعه خواسته یا ناخواسته منتقل میشود . لذا این یک نوع ضعف شخصیتی در این افراد می باشد که با بهره گیری فقط و فقط از توان بیان خود توانستن به مقامی برسند .
سوم :
 
 
#80 مهدی قدیمی 1395-10-20 02:38
ادامه پست قبلی
سوم:دوستانی اشاره به عدم انگیزه در نیروی انسانی اشاره کردند که باید بگویم این موضوع را در برخوردهایی که در فروشندگان جاده ای سفر خود دیدم مشاهده کردم در سطح خورد آن و باید بگویم همه چیز از همینجا شروع میشود.
بنده کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران هستم کارشناس بازرگانی و کاردان فنی نقشه کشی صنعتی بیست سال است وارد بازار کار شدم و در هیچ کاری شکست نخوردم دانشگاه رفتم که کارآفرین تحصیل کرده بشم با یک انگیزه بتوانم برای کشورم کاری انجام دهم ولی همانطور که میدانید هرکسی در جایگاه خودش با مشکلاتی روبرو میشود که این نوع برخورد با مشکلات است که انسان را از سایرین متمایز میکند لذا من پیشنهادی برای مسئولین این سایت و همه شما افرادی که برای شهر خود برای عمر خود و برای آینده خود نگرانی دارید آورده ام و امید وارم با این جمله بتوانم لپ کلام را به شما برسانم :
مولا علی (ع) می فرمایند :
بهترین شهر شهری است که مردم آن خواهان حضور تو باشند .
تخصص من تربیت نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه است و این کار را فقط زمانی میتوان انجام داد و نتیجه لازم را گرفت که سه شرط زیر برقرار شود
ابتدا آموزش ببینند حرفه ای هاو غیر حرفه ای ها
ثانیا این آموزش باید موجب تغییر نگرش شود
ثالثا این تغییر نگرش است که زمینه تغییر رفتار را ایجاد میکند .
بنا براین دوستانی که فکر میکنن فقط با آموزش میشود جوانان را با انگیزه کرد سخت در خطای بنیادی افتاده اند .
و اما پیشنهاد بنده حقیر :
 
 
#81 مهدی قدیمی 1395-10-20 02:47
ادامه پست قبل
چنانچه جمع کثیری از شما بخواهند بنده حاضر هستم و با کمک شما که خواستید و می خواهید فعل خواستن را به توانستن تبدیل کنید طرحی نو براندازیم و اولین باشگاه اشتغال زایی خلخال را افتتاح کنیم با محوریت آموزش و جذب سرمایه که خواهم گفت چگونه ولی باید این را اضافه کنم همه طرحهای شما عزیزان قابل اجرا است ولی زمانی که جاده خلخال ترافیک توریست شود و یا مردمان شهرتان وضعیت مالی خوبی داشته باشند لذا روشهای بسیار دیگری وجود دارد که اول سرمایه را به شهر شما آورد بعد به دنبال این طرحها بروید .
من حاضرم طی یک سمینار برای سیصد نفر جوان مستعد و کوشا که روحیه کار تیمی نیز داشته باشند پایه ریزی این آموزش و به دنبال آن حمایت حضوری و غیر حضوری از راه دور را داشته باشم.تلگرام 09151258689
 
 
#82 حسین کارآفرین 1395-12-13 00:41
باسلام
خدمت همه دوستان عزیز و ادمین محترم و روشنفکر که حامی اشتغال و توسعه شهری و فعالیت هستند بسیار از نظرات دوستان بهره بردم امیدوارم دراین مسیر پویا موفق باشیدایده بنده مغازه صرفا توریستی است که محصولات سوغاتی با برند خلخال را عرضه کند تااین برند نیز با مواد اولیه باکیفیت بفروش برسند تا خاطرات شیرینی در اذهان مشتریان و گردشگران شکل گیرد .
 
 
#83 بنائی 1396-01-27 14:10
با سلام با توجه به رویش انواع گیاهان داروئی تولید عرقیجات آنها به همشهریان توانمند پیشنهاد میشود
 
 
#84 فرشید 1396-03-16 07:59
ایجاددهکده توریستی باامکانات اقامتی منحصر بفرد سازگار با محیط زیست با مشارکت جوانان
و خانواده آنان در ساخت . طرح ونظارت با من
زمین وسرمایه از اهالی.
 
 
#85 خانم اسدی 1396-03-29 13:49
باسلام خدمت دوستان و همراهان گرامی..بنده در سفری که به یزد داشتم و برایم بسیار جالب بود این است که مردمان آنجا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به تبلیغ اماکن تاریخی ، تفریحی و گردشگری میپرداختند بعنوان مثال از طریق ربات های تلگرامی به معرفی شهر زیبایشان و جاهای دیدنی و دیگر چیزهای حائز اهمیت پرداختند.همچنین به پخش بروشور باز هم برای معرفی و توضیح مختصری درباره انها و نقشه شهر ک شامل تمامی هتل ها بازارها مکان های دیدنی و تمامی مسیرها بود ک بسیار کاربردی و کمک کننده بود.البته گفتنی است که از طریق کرایه سوئیت های مجهز و تمیز کسب درآمد میکردند...بنظر بنده جذب گردشگران داخلی و خارجی یکی از راه های عالی برای درآمد زایی است که میتوان از طریق تبلیغات درست و سرویس دهی مناسب به بهترین نحو استفاده کرد.امیدوارم تمامی شهرهای زیبا که پتانسیل جذب گردشگر را دارن به این امر دست پیدا کنند.
 
 
#86 میلاد 1396-06-26 21:25
سلام من در کار پرورش پرندگانم اگه میشه منو راهنمایی کنید که پرندگان خود را در چه مکان هایی و چگونه به فروش برسانم باتشکر

پاسخ مدیر : سلام دوست عزیز، چه نوع پرنده ای ؟؟ سئوال شما کلی هستش و به نوعی پاسخ به اون غیر ممکن
 
 
#87 ابوطالب ابراهیمی 1396-09-09 12:18
با سلام از راه های ایجاد کارآفرینی در روستابه دو مورد ذیل اشاره خواهم کرد.
1-احداث کارخانه آب معدنی در روستا
2-کشت زعفران در زمین های روستایی
3-پرورش انواع پرنده های زینتی
 
 
#88 لقا قنبرزاده 1397-05-07 18:27
ایده خوب وعالی دارم برای تولیدیک محصول غذایی مفید .نیاز به سرمایه دارم بخشی از اجزای مرغ را که تقریبا غیرقابل مصرف است به یک مکمل غذایی مفید تبدیل کرده وبهینه سازی میشود.درصورت داشتن سرمایه میتواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد
 
 
#89 میلاد 1397-08-13 19:04
بدون شک راههای کسب درآمد زیادی وجود داره. پتانسیل تو زمینه های صنعتی بدلیل شرایط آب و هوا، دوری از مرکز کشور و راههای مواصلاتی نامناسب خیلی امیدوارکننده نیست اما باز هم نمیشه هیچ کاری نکرد.تو زمینه لبنیات، مواد غذایی و کشاورزی هر کاری میشه انجام داد اما یکی از پیشنهادات بنده که میتونه عملی بشه تاسیس شرکتهای گردشگری هست.ما میتونیم بصورت تعاونی شرکتی راه بندازیم که در شهرهای بزرگ دارای دفاتری باشه و خدمات گردشگری رو در خلخال ارایه بده.به این صورت که در چند دفتر در شهرهای دیگه که پتانسیل وجود داره ثبت نام و تبلیغ و معرفی جاذبه ها صورت بگیره و هفته ای یکبار از هر شهرستان توریستهایی رو برای ارایه خدمات سفر مثلا یک هفته ای به شهرستان آورد.با وجود اینکه امکانات کمی تو مراکز تفریحی شهرستان وجود داره اما زیباییهای شهرستان و اسمش که همه جا شناخته شده هست میتونه افراد زیادی رو در قالب تور به شهرستان بکشونه.به شرط اینکه برنامه مناسب و فوق العاده ای بشه برای اونها ترتیب داد.با تشکر از این فضا که فراهم کردین
 
 
#90 فتحی 1398-08-25 13:11
با سلام : برای کار کردن اول باید چیزی که داریم ولی به وسیله آن فعلا نمی توانیم ایجاد درآمد کنیم مثل مدرک تحصیلی باید کنار بگذاریم ...اگر یک روزی کسی به این نتیجه رسید آن موقع من راهنمایی می کنم که کار کنید ودر آمد داشته باشد
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید