معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله امضاء طومار 5 متری دفاع از حقابه قزل اوزن + عکس
امضاء طومار 5 متری دفاع از حقابه قزل اوزن + عکس فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 31 تیر 1394 ساعت 11:42

طومار 5 متری اهالی خلخال و کوثر در دفاع از حقابه این مناطق از قزل اوزن و استفاده از این آب جهت توسعه پایدار منطقه ، در روز عید فطر در مقابل مسجد جامع خلخال امضاء شد

 

 

این طومار که توسط تعدادی از همشهریان دلسوز تهیه شده بود ، با استقبال بی نظیر همشهریان اعم از اساتید دانشگاه، معلمان، کارمندان، دانشجویان، مدیران و حتی برخی مدیران ارشد کشوری، اصناف و اقشار مختلف روبرو شده و به امضاء رسید . در ادامه ، اهالی شریف بخش شاهرود خلخال این طومار را امضاء کرده و بعلت نبود جای خالی، امکان گرفتن امضاء از اهالی شریف خورش رستم فراهم نشد .

شایان ذکر است که اهالی بخش خورش رستم و شهر هشجین طی طومارهای جداگانه ای مراتب حمایت قاطع خود از حقابه قزل اوزن را اعلام نموده و به انحاء مختلف مناطق مختلف شهرستانهای خلخال و کوثر مراتب اعتراض خود نسبت به انتقال غیر قانونی و غیرشرعی آب قزل اوزن به خارج از حوضه آن در دشت اردبیل را اعلام نموده اند .

این طومار خطاب به رئیس جمهور محترم نوشته شده است .

 

متن طومار :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

سلام علیکم

 

احتراما ؛ ما اهالی حوضه آبریز رودخانه قزل اوزن در استان اردبیل شامل شهرستان خلخال با سه بخش مرکزی، خورش رستم و شاهرود و شهرستان کوثر با دو بخش مرکزی و فیروز چند وقتی است مطلع شده ایم که طرح انتقال بین حوضه ای آب رودخانه قزل اوزن به دشت اردبیل از محل حقابه و روانابهای تولیدی و مهار نشده در دو شهرستان خلخال و کوثر به شدت از طریق عده ای حتی برخی مسئولین استانی بدون توجه به عوارض شوم این طرح دنبال می شود.

 

نمایندگان محترم شهر اردبیل در مجلس شورای اسلامی با وعده های خوش انتخاباتی به مردم شریف و عدالتخواه دارالارشاد شهر اردبیل بدون اینکه آنان را از عوارض شوم این طرح ( نابودی تمام هستی و آینده منطقه خلخال و کوثر و افکندن تخم نفرت در بین اهالی دو منطقه ) آگاه سازند عملاً با استفاده از غفلت مردم دو منطقه، طرح مذکور را به شدت پیگیری می کنند، این در حالی است که این نمایندگان به شدت با طرح انتقال بین حوضه ای آب رودخانه مرزی ارس به دریاچه اورمیه مخالف هستند.

 

بدینوسیله ما اهالی حوضه آبریز رودخانه قزل اوزن در استان اردبیل شامل شهرستان های خلخال و کوثر، به این طرح ناحق، ظالمانه، غیرعقلانی، غیرشرعی، غیرفنی و غیر قانونی (هرچند در ظاهر در لفافه قانون هم باشد) شدیداً معترض هستیم و مخالفت و نارضایتی خودمان را که صاحبان و ذینفعان اصلی حقابه و رواناب های تولیدی منطقه خویش هستیم را اعلام می نماییم.

 

این نوشتار به عنوان سند نارضایتی اهالی حوزه آبریز قزل اوزن در شهرستانهای خلخال و کوثر به طرح انتقال آب منطقه به خارج از منطقه تولیدی آن بوده و خواستار اعلام توقف آنی طرح مزبور می باشیم.

 

مطالبی جهت روشنی بیشتر موضوع، حقانیت و مظلومیت منطقه در این خصوص را به محضر مبارک و منصف معروض می داریم:

 

1- حوضه آبریز منطقه خلخال شامل شهرستان های خلخال و کوثر در حوضه آبریز رودخانه قزل اوزن قرار دارد در حالی که حوضه آبریز دشت اردبیل در حوضه رودخانه ارس قرار دارد لذا هیچکدام حقی طبیعی، عرفی، منطقی و قانونی از آب های همدیگر نداریم.

 

2 - در حالی که شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم شهرستان خلخال و بیشتر روستاهای این بخش، فاقد آب آشامیدنی سالم هستند و آب شرب آنها با پمپاژ از رودخانه قزل اوزن تامین می شود و بسیاری از روستاهای آن در طول شبانه روز فقط چند ساعتی به آب لوله کشی و بهداشتی دسترسی دارند، خبر انتقال آب از رودخانه قزل اوزن در بالادست این منطقه که بدون شک بر آبدهی چاه های آب شرب این منطقه تاثیر خواهد گذاشت مایه تعجب و نارضایتی شدید اهالی منطقه می باشد.

 

3 - مسئولین استان اردبیل ادعا می کنند که این انتقال برای تامین آب شرب صورت می پذیرد، در صورتی که بررسی اسناد مطالعاتی این طرح مشخص می کند که حقابه منطقه خلخال و کوثر برای تغذیه آبخوان ها و امور کشاورزی و همچنین تامین آب پتروشیمی اردبیل در نظر گرفته شده است.

 

4- مشکلات زیست محیطی همچون خشک شدن دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود و ... که باعث نگرانی های جدی در سطح کشور شده، این نگرانی را نیز در بین اهالی منطقه خلخال ایجاد کرده است که عدم در نظر گرفتن موارد زیست محیطی ممکن است فجایعی مشابه با وضعیت دریاچه ارومیه و ... را در رودخانه قزل اوزن در محدوده منطقه خلخال رقم بزند.

85% جنگل های استان اردبیل در منطقه خلخال قرار دارد که حیات بخش عمده آنها در بخش خورش رستم، وابسته به رطوبت رودخانه قزل اوزن می باشد که خبر انتقال آب از بالادست این رودخانه و تخریب احتمالی جنگل ها به دلیل کاهش رطوبت منطقه و در نتیجه مشکلات امنیتی و اجتماعی احتمالی در آینده، مایه نگرانی شدید اهالی منطقه می باشد.

در حالی که هنوز مطالعات زیست محیطی این طرح انجام نگرفته است و مدير كل محيط زيست استان اردبیل هم مخالف اين طرح هستند و به عنوان يكي از كارشناسان اين حوزه با بيان اینکه «توسعه پایدار و مدیریت بهینه منابع مقدم بر انتقال است» مخالفت خود را با اين طرح اعلام كرده اند، اعلام خبر انتخاب پیمانکار برای این پروژه از سوی مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل بر نگرانی ها افزوده است.

 

5- علی رغم پتانسیل بالای منابع آبی و اراضی مستعد آبیاری، متاسفانه میزان سرمایه گذاری وزارت نیرو در بخش مهار آب های سطحی و شبکه های بهره برداری در خلخال در حد صفر می باشد، با این وجود، در موقعیت فعلی و با لحاظ مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه قزل اوزن و سرمایه گذاری های انجام شده در بالا دست و پایین دست، اندک سهمی که در این حوضه برای طرح های توسعه منابع آبی دو شهرستان خلخال و کوثر تخصیص یافته، با هر میزان انتقال به شهر اردبیل، به همان میزان منجر به حذف و تقلیل طرح های توسعه منابع آبی دو شهرستان خواهد گردید.

6 - وزارت نیرو برای انتقال بین حوضه ای آب، ملزم به رعایت پیش شرط هایی است که اگر یکی از این پیش شرط ها رعایت نشود، هیچگونه آبی، حتی برای مصرف شرب نمی تواند منتقل شود.

پیش شرط‌های اول و دوم ؛ ارزیابی اثرات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حقوقی، سیاسی و امنیتی در هر دو حوضه.

سوم ؛ مدیریت تقاضا در حوضه مصرف به طوری که تمام راهکارهای مدیریت مصرف در حوضه مصرف باید انجام شده و دیگر امکان صرفه‌جویی وجود نداشته باشد.

چهارم ؛ وجود مازاد آب در حوضه آبریز مبدأ و توجه به برنامه‌های توسعه‌ای و نیاز آینده آن.

پنجم ؛ منتفع شدن حوضه آبریز مبدأ از منافع انتقال آب.

و پیش شرط ششم ایجاد نشدن ناپایداری در هر دو حوضه.

با توجه به بررسی جمیع جهات به نظر می رسد این پیش شرط ها در طرح این پروژه مورد توجه قرار نگرفته است.

 

7- هم اکنون خلخال و کوثر به عنوان یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از مهاجر فرست ترین مناطق کشور می باشند که با انتقال حقابه خلخال و کوثر از قزل اوزن به دشت اردبیل به تعداد مهاجران افزوده خواهد شد و این امر مشکلات اجتماعی و امنیتی این منطقه را تشدید خواهد کرد.

طبق آمار ثبت احوال شهرستان خلخال، از 300 هزار شهروند متولد خلخال که هم اکنون در قید حیات هستند حدود  210 هزار نفر به دلایل مختلف مهاجرت کرده اند که بخش عمده این افراد مشتاقانه در انتظار توسعه خلخال و بازگشت به منطقه خود هستند.

 

8-    انتقال 50 میلیون متر مکعب از آب تخصیص شده دو شهرستان خلخال و کوثر به شهر اردبیل از نظر فنی و اقتصادی نیز فاقد توجیه بوده چرا که آب منطقه ای اردبیل با اقداماتی نظیر انسداد چاه های غیرمجاز و ممانعت از اضافه برداشت چاه های مجاز و اصلاح الگوی کشت و... از محل صرفه جویی در مصارف خود می تواند 50 میلیون مترمکعب را تامین و جلوی هزینه های میلیاردی این طرح را بگیرد.

با توجه به اينكه دشت اردبيل منابع زيادي درحوضه آبریز رودخانه ارس براي تامين آب (شرب، صنعت،كشاورزي) خود دارد و بنا به گفته كارشناسان از رودخانه آقچاي براحتي مي توان با هزينه هاي خیلي كمتر، آب بيشتري را انتقال داد، صرف هزينه حداقل ٤٠٠ ميليارد توماني براي اين انتقال بین حوضه ای اصلا توجيه اقتصادي ندارد.

 

9 - در پايان به استحضار جنابعالی می رسانیم که اين انتقال، زندگی مردم منطقه را با مشكلات عديده مواجه خواهد نمود و امكان زندگي در پايين دست اين رودخانه در منطقه خلخال را تقريبا غير ممكن خواهد ساخت و تبعات امنيتي، اجتماعي و سياسي بسياري خواهد داشت. لذا خواهشمند است دستور فرمایید از عملیاتی شدن این پروژه جلوگيري گردد تا در سایه تدبیر دولت «تدبیر و امید» که در عمل نشان داده است به نظرات کارشناسی بیشتر از طرح های عامه پسند اعتقاد دارد، از تضییع حقوق مردم مظلوم و محروم منطقه خلخال و کوثر جلوگیری به عمل آید.

 

رونوشت:

دفتر مقام معظم رهبری

رئیس محترم قوه قضائیه

رئیس محترم قوه مقننه

سازمان محیط زیست کشور

وزارت نیرو ، وزارت جهاد کشاورزی

دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

استانداری اردبیل

شرکت آب منطقه ای استان اردبیل

دفتر امام جمعه شهرستان خلخال

دفتر امام جمعه شهرستان کوثر

فرمانداری شهرستان خلخال

فرمانداری شهرستان کوثر

دفتر نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی

دادستان عمومی شهرستان خلخال

دادستان عمومی شهرستان کوثر

 

 

 

یادداشت  

 
#1 فرامرز-ن 1394-04-31 14:17
حرکت خوب وکارقابل قبولی است ولی بشتوانه ای قوی می خواهد که حرفمان را به کرسی بنشانیم وآن رااجرایی کنیم با این مسولان!؟

پاسخ مدیر : با سلام . پشتوانه ای قوی تر از هزاران امضائی که از تمامی اقشار مردم در آن حضور داشته اند ؟
 
 
#2 الف 1394-04-31 14:25
واقعا متشکريم از همه ى کسانى که اين برنامه را تدارک ديدند, و البته مى توان طومار بلندترى در خيابان اصلى شهر قرار داد با اطلاع رسانى قبلى, تا در سطح ملى و سايت هاى مختلف اين موضوع نشان داده شود.
 
 
#3 سهیل 1394-04-31 15:30
با سلام و ادب
چنین طرح مضحک و غرض ورزانه ای از مسئولین استان اصلا غیر قابل انتظار نیست.
مسئولین استانی که تا کنون ثابت کرده اند به جز شهر اردبیل به چیزی فکر نمی کنند. استان شدن اردبیل بزرگترین خیانتی بود که در حق مناطقی چون خلخال شد. اردبیل با تضییع حق مناطقی چون خلخال روز بروز توسعه یافته و خلخال و خلخالی باید هر روز محروم تر از دیروز شود.اردبیل شد دارالارشاد ، سرعین که کوره دهی بیش نبود تبدیل به منطقه توریستی شد، مشکین شهر گل سرسبد شد، مغان قطب کشاورزی شد، پس خلخال چی ؟؟این میان گناه خلخال و خلخالی چیست ؟؟ الله و اعلم !!!!
گویا آقایان لذت میز ریاست را چشیده و دندان برای مقامات بالاتر تیز کرده اند ، در هر حال انتخابات نزدیک است و کاری باید کرد ، چه کاری بهتر از این که آب حوضه خلخال به اردبیل منتقل شود !!؟ برگ برنده ایست برای آقایان که در انتظار انتخابات هستند . خلخال و خلخالی که مهم نیست.
زندگی مشقت بار کشاورزی که در جوار قزل اوزن در بی آبی سپری میکند که مهم نیست. محرومیت منطقه خلخال هم اصلا اهمیتی ندارد. مهم اردبیل است و مردم شمال استان که در بی آبی بسر می برند و هر لحظه ممکن است تلف شوند.
ما به این آب برای جان و نان نیاز داریم و آقایان برای نام.
امیدوارم این طومار موثر بوده و نماینده محترم و مسئولین خلخال به طور جدی این قضیه را پیگیری کنند.
 
 
#4 احمد فيضي 1394-04-31 16:01
بو ايشي باشليب باشا چاتديرانلارا درين مينت دارليغمي بيلديريرم ساغ اولون وار اولون
بيرليك ديري ليك دي ...
 
 
#5 محمد 1394-04-31 17:03
باسلام و سباس از زحمات دلسوزان شهر....اقاي استاندار با هزينه بايين ميتوانند امتياز شركت واتا را خريداري و اب شرب اردبيل.سرعين.نير هير.شام اسبي.و نمين را تامين نمايند...تنها از جشمه ابي كه به نام واتا به كل كشور و خارج صادر ميشود....اقاي مجيد خدابخش استاندار با هوش و محترم...واتا در خدمت مردم شريف اردبيل و حومه.
 
 
#6 یونسی 1394-04-31 17:15
مسئولین پیش قدم هر اقدامی علیه این طرح باشند ما مردم هم پشت سرشون هستیم. ولی مسئولی بخواهد حق مردمو معامله کنه خود مردم جلو میان حقشونو بگیرن
 
 
#7 رضا جعفری 1394-04-31 20:29
با سلام و عرض تشکر از دست اندرکاران و امضا کنندگان
خیلی دلم میخواست که من هم جزو امضاء کنندگان باشم ولی متاسفانه نتونستم بیام خلخال و فقط حسرتش برام موند.
حرکت بسیار قشنگی بود و مطمئناً حرکت های اینچنینی برای افزایش اتحاد مردم تاثیرگذار خواهد بود.
از صمبم قلب برای به نتیجه رسیدن این حرکت مردمی دعا می کنم.
 
 
#8 همشهری 1394-04-31 22:30
www.kivimiz.ir/news/28113

کاش مسیولین وقت به جای امضای طومار در سفر مهر ماه 89 هیئت دولت 10 ام جلوی تصویب این مصوبه ها را میگرفت. نوش داروی پس از مرگ سهراب

پاسخ مدیر : سلام دوست عزیز . لطفا فضای انتخاباتی را قاطی مسائلی که بسیار مهمتر است نکنیم .
اصلا منطقی نیست که با استناد به تصمیمات سطحی هیئت دولت دهم در اردبیل این آب را رفته بدانیم یا اقدامات انجام شده را نوش دارو بعد از مرگ سهراب بنامیم .
همانطور که همه ما می دانیم مسئولان اردبیل از مدتها قبل در تلاش بودند و با روشهای مختلف این درخواستهای خود مبنی بر انتقال آب را داشته اند و دارند . با این حال در آخرین سفر دکتر احمدی نژاد به استان اردبیل این انتقال را غیرقابل اجرا دانسته و اظهار کرد مقرون به صرفه نیست و بصورت ضمنی با آن مخالفت کرد ،

در بند سه و در انتهای مطلب اگر دقت لازم را داشته باشید اشاره شده است "پس از اخذ مجوزهای قانونی" ،
پس اگر تا کنون ذره‌ای آب منتقل نشده است و حتی کوچکترین اقدام عملی صورت نگرفته است ، بخاطر همین مورد بوده و با تلاشهایی که چه نماینده قبلی و چه نماینده کنونی داشته اند، موفق به اخذ مجوزهای قانونی لازم نشده اند .
پس تلاشها را نادیده نگیریم و برای احقاق حق ، بدون ارتباط دادن به تبلیغات انتخاباتی ادامه دهیم .
 
 
#9 بهرام 1394-05-01 06:34
به مطالب خوبی اشاره شده ای کاش به این مطلب هم اشاره می شد که آب شرب اردبیل از سد یامچی تامین میشود و این سد به همین جهت ایجاد شده و یک مطلب دیگه اینکه آلان سد گیوی را هم که زدن در حال حاظر لوله گذاری می شود برای انتقال اب این سد به دشت اردبیل
 
 
#10 محمدی 1394-05-01 07:52
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت جناب آقای شیرعلیپور و دیگر همکارانشان که دلسوزانه زحمت می کشند. بهترین کار ممکن اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به مردم فهیم منطقه است که بایستی جلوی این ظلم بایستند. انشاالله که زحمات این عزیزان به پشتیبانی مردم خوب و دوست داشتنی شهرستانمان خلخال نتیجه خواهد داد.

پاسخ مدیر : با سلام . از ابراز لطف و محبت شما و همچنین انرژی مثبتی که می دهید بینهایت ممنون و سپاسگزارم .
ان شاء الله در سایه توجهات حق تعالی و سقای کربلا حضرت ابوالفضل شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم .
 
 
#11 حسین طالب پور 1394-05-01 10:14
ممنون از زحمات شما دوستان عزیز که برای اینکار برنامه ریزی مناسبی داشتید و وقت گذاشتید. نباید تنها به طومار نویسی که تقریبا میشه گفت روش قدیمی شده اکتفا کرد و باید برای اطلاع رسانی و افکار عمومی مردم نسبت به این مساله و رساندن صدای این نارضایتی ها به مسئولین سیاسی کشورمان روی روشهای بروزتر دیگر نیز فکر کنیم.
 
 
#12 دکتر سلیمانی کهل 1394-05-02 00:13
با سلام و سپاس فراوان بر شما عزیزان در خلخال
ایکاش من هم این سعادت را داشتم تا در این حرکت زیبا و بیاد ماندنی در کنارتان بودم.
من از دیار غربت دست فرد فرد عزیزان همشهری خودم را که پای این طومار را امضا نموده اند میبوسم.
Dr JS Kohal
NOTTINGHA
UK
 
 
#13 ج-ا 1394-05-02 14:59
با سلام و عرض ادب خدمت همه کسایی که دلشون برای خلخال میتپه
واقعا متشکرم حیف که خبردار نشدیم وگرنه من و دوستانمون هم امضا می کردیم
از وقتی که مدرسه ناصری رو به بهانه نوسازی و ساخت مدرسه مثلا جدید بی خبر و نمیدونم به گفته بعضیا شبانه خراب کردن و مسئولای عزیز ما صداشون در نیومد و عده ای اونقدر کوته فکر بودن که مثلا خواستن تاریخ فرهنگی صدساله مارو از جلوی چشم بردارن بدون اینکه فکر کنن که چنین مکانی برای کل استان افتخار آمیزه با نامردی هر چه تمامتر خرابش کردن و ...
با اینکه می دونستن و میدیدن چندتا مدرسه دیگه وجود داره که متروکه هستن و میتونستن اونهارو مثلا نوسازی کنن
من شخصا به عنوان یک خلخالی همیشه وقتی از خیابان طالقانی رد میشم از دست خودم ناراحت میشم که نتونستم برای پابرجایی موزه فرهنگمون کاری کنم حیف ...
اما در این مورد به نظر من هر کسی هرکاری می تونه باید بکنه
اطلاع رسانی - نوشتن نامه وهر کاری که به نظر من نمیرسه
توی هرجا و هر مقامی که هست
تا این اتفاق نیفته
به نظر من یه کمپین درست کنیم و با عضو شدن و حمایت در اون نزاریم که خیال این کار واقعی به نظر برسه
به نظرمن آقای شیرعلیپور که وارده زحمت این کار رو بکشه ما هم هستیم و حمایت می کنیم
به امید خلخالی آباد

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . ما کارهایی که در حد توانمان هست انجام می دهیم و دوستانی هستند که این کار را به شدت دنبال کردند و به مرحله اجرا رساندند .
وقت بنده محدود بوده و به تنهایی از عهده همه کارها بر نمی آیم و هر شهروند دلسوزی اگر چیزی به ذهنش می رسد می تواند پیشنهاد دهد و خود در به ثمر نشستن آن تلاش کند ، ما هم در حوزه اطلاع رسانی و هماهنگیهای لازم حتما همکاری خواهیم کرد .
 
 
#14 ذلسوز خلخالی 1394-05-02 20:31
باسلام به نظر بنده بهترین روش ّ،اطلاع رسانی و تعیین یک روز خاص جهت تجمع و ایجاد زنجیره انسانی اظراف رودخانه قزل اوزن خلخال توسط مردم شریف شهرستانهای خلخال و کوثر و رسانه ای نمودن این حرکت زشت دست اندرکاران استان اردبیل میباشد .

پاسخ مدیر : اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی بیافتد باید بصورت کاملا قانونی و با کسب مجوزهای لازم باشد .
 
 
#15 نادردقیقی 1394-05-03 20:59
باسلام وعرض ارادت به همشهریان عزیز ومدیریت محترم سایت خلخالیم وهمکاران ارجمندشان .امیدوارم خلخال وخلخلالی های عزیزهمیشه به آرزوهای والای خودنائل آمده وشخصا"درباره شهر وزادگاه عزیزشان تصمیم گیری نمایند. ضمنا"ازمریریت محترم سایت استعا دارد بفرمایند که ماها که دلمان برای خلخال عزیز میطپدولی درخلخال نیستیم چگونه می توانیم این طومار را امضانمائیم با تشکر. نادردقیقی ازتهران

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . امضاء طومار در واقع یکی از مراحلی است که در راستای کمک به عمران و آبادانی خلخال میتواند صورت پذیرد . در حال حاضر در این طومار جایی برای امضاء موجود نیست و در اولین فرصت تحویل دفتر نهاد ریاست جمهوری خواهد شد .
با این حال از شما دعوت می کنم برای مشارکت در حرکتهای اینجنینی با مجمع در شرف تاسیس خلخالیهای مقیم مرکز در ارتباط بوده و در جلسات آن حضور به هم رسانید .
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره تماس سایت در ارتباط باشید .
با تشکر
 
 
#16 مهندس كشاورزي 1394-05-04 07:05
دست مريزادبه همه عزيزاني كه زحمت نوشتن اين طومار ارزشمند راكشيده اندوسپاس ودرود بركسانيكه همه جا حامي حقگويي وحق جويي واحقاق همه خلق خدايندكه خداوندياروياورت ان باد،مطمئناباانس جام ويكدلي ديرينه خود ثابت خواهيم كرد كه ماهستيم و ميتوانيم(ياعلي مدد)
 
 
#17 محمد پورعزیزی 1394-05-05 15:04
 
 
#18 جعفرپور 1394-05-06 07:51
باسلام واحترام
باتشکراز عمل شایسته همشهریان عزیز مخصوصا مسئولین محترم به نظربنده نوشتن طومار فرق زیاد چندانی دراصل موضوع ایجاد نمیکند مردم بایدبیش ازاین موضوع راجدی بگیرند ومسئولین نیز مردم رایاری نمایند اطلاع رسانی بهتربه همه مردم ضروری است

پاسخ مدیر : با سلام . خود همین طومار علاوه بر کاربردی که داره ، بعنوان یکی از بهترین ابزارهای اطلاع رسانی مفید واقع شد .
 
 
#19 ابراهیم مستجابی 1394-05-06 11:38
با سلام و عرض تشکر از گردانندگان این برنامه وبر گزارکنندکان مراسم طومار و مسجد جامع که هم در صدد حفظ حق وحقوق قانونی خلخال می باشند وهم در صدد جلوگیری از صرف هزینه های گزاف برای اجرای پروزه بی حساب از جیب بیت المال می باشند واقعا جای تحسین وتشکر دارد وامالازم دانستم به عرض برسانم که عبور رودخانه قزل اوزن از محدوده زمین های خلخال که از روستاهای نیمهیل ،منانون ،گلگلاب ،طویستان ،پشگمان ،برندق ،اهو ،سجهرود ،جعفراباد ،چنارلیق و...می گذرد هر یک از روستا های مذکور در ساحل رود قزل اوزن دارای زمین هایی می باشند که به اسم چم یا چم ها گفته می شوند که از مزایای زیادی برخوردار هستند از جمله انکه این زمین ها اولا از نظر نوع خاک از جمله خاک های مرغوب وحاصلخیز می باشند ، ثانیا مجموعه این محدوده ساحلی از نظر اب وهوا مشابه با منطقه طارم می باشد که برای کشت وزرع بهترین اب وهوا را داراست ،ثالثا به دلیل همجواری با رودخانه قزل اوزن هم از نظر استفاده از اب سطح الارضی وهم از نظر استفاده از اب تحت الارضی کاملا وضعیت مناسبی را دارا می باشند ،به درستی می توان گفت که این زمین های محدوده اشاره شده را می توان یک طارم کوچک دانست که می تواند محصولات خیلی خوبی را تولید نماید ولی متاسفانه این محدوده جغرافیایی از بدو پیدایش تا بامروز از داشتن دو امکان اولیه که حد اقل نیاز برای کارهای تولیدی می باشند محروم بوده است 1--راه ماشن رو 2--برق ، شاید حدود 15 سال قبل برای رفع این نقص به فرمانداری منعکس شد ولی نتیجه ای نداشت ،حالا هم دیر نشده اگر قصد استفاده از امکانات خدادادی را به نحو احسن داریم ضروریست در این جهات باید تلاش بشود ،وقتی از املانات خود بدرستی استفاده نه می کنبم همسایه طمعکاری پیدا می شود که چراغ واجب به خانه را نیز برای خود حق می داند
 
 
#20 رادبه پرنده 1394-05-06 16:34
این اتفاق و همدلی را به مردم خلخال تبریک گفته و امیدوارم در همه زمینه ها این کارها ادامه یابد. نکته ای که لازم می دانم و در این تصاویر هم مشخص است عرض کنم این است که این طومار به امضا مردم خلخال و به خصوص فرزندان غیور و افتخارآفرین خلخال رسیده است و جا دارد نماینده های اردبیل در سخنرانی ها و مصاحبه های خود این نکته را در ذهن خود داشته باشند و از کاربرد برخی الفاظ خودداری کنند. روز امضاء این طومار روز نمایش همدلی و وحدت مردم خلخال در مقابل اندیشه های عوام فریبانه بود.
 
 
#21 شبنم رضایی 1394-05-08 15:58
سلام . در عکس پنجم آقای دکتر حبیب الله زنجانی - افتخار علمی و فرهنگی معاصر خلخال - در حال امضا کردن طومار هستند . لطفا تصویر اثر امضای ایشان در طومار را نیز همانند اثر امضای آقایان دکتر خالقی و دکتر جعفری ، ذیل عکس ایشان به نمایش بگذارید
 
 
#22 یاشاسین آذربایجانین خلخالی 1394-05-09 20:45
با سلام
امروز امام جمعه اردبیل سخنان بسیار مهمی راجع به حق آب خلخال و حمایت از حق و حقوق مردم خلخال داشتند و حتی از شیطنت آن هایی انتقاد کردند و آنها را تهدید کردند که در صورت ادامه به شیطنت در نماز جمعه بعد طور دیگری صحبت خواهم کرد و از مردم خواستند به چنین کسانی رای ندهند و به مردم شریف اردبیل گفتند که حق خود را از دولت آنگونه که اهالی کردستان (که نسبت به قزل اوزن در سطح بالادستی قرار دارند) گرفته اند بگیرید نه با جفا در حق مردم خلخال
لطفا سخنان ایشان در این مورد را درج نمایید
یاشاسین اردبیلین امام جمعه سی
 
 
#23 حسن 1394-05-10 21:02
امام جمعه محترم با تدبیر بموقع اب سردی بر دست کسانی که میخواستند از اب گل الود ماهی بگیرند ریختند ونفاق را در نظفه خفه کردند نظام ولایت همین است
 
 
#24 علی 1394-05-14 11:38
لطفا نظرات را گزینشی انتخاب نکن این رسم امانت داری نیست

پاسخ مدیر : با سلام . لطفا اشتباه نشود . بنده در قبال نظرات مندرج در این سایت مسئولیت دارم و اصلا هم قرار نیست هر یادداشتی و از طرف هر شخص مجهول الهویتی منتشر شود .
با این حال نهایت تلاش ما در جهت انتشار مطالب است ، هر چند در پاره ای مواقع حتی اگر موافق ما هم نباشد .
تقریبا اکثریت قریب به اتفاق یادداشتهای سایت منتشر می شود و عدم انتشار برخی از یادداشتها اجتناب ناپذیر است و امیدوارم دوستان شرایط ما را نیز درک نمایند .
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید