معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار اخبار کوتاه کتاب «ناصر دفتر روایی» چهره شاخص خلخال رونمایی می‌شود
کتاب «ناصر دفتر روایی» چهره شاخص خلخال رونمایی می‌شود مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 26 شهریور 1395 ساعت 13:16

همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، کتاب «ناصر دفتر روایی» از چهره‌های شاخص خلخال رونمایی می‌شود.

زعفر احدزاده نویسنده کتاب «ناصر دفتر روایی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از علل پیشگامی خلخال در حوزه فرهنگ و کسب علوم و فنون متعدد سابقه نزدیک به 110 ساله آموزش و پرورش ملی بوده که بانی پیشگامی «ناصر دفتر روایی» شده است.

وی بیان کرد: «ناصر دفتر روایی» از رجال موفق عرصه‌های مختلف که نقش مدبرانه‌ای را در تحولات تأثیرگذار قرن معاصر به ویژه نهضت جنگل که خلخالی نقش انکارناپذیری را در این جریان داشتند انجام داده که نیاز به بازخوانی پرونده نهضت و نقش واقع‌بینانه خلخالی‌ها بدون سوءگیری منطقه‌ای در این حوزه است.

مؤلف کتاب «ناصر دفتر روایی» افزود: تداوم حرکت‌های ارزشمند در تدوین تاریخ منطقه و شناسایی رجال تأثیرگذار نتیجه تلاش و خیز بلند اساتید مجرب همچون خاک‌نژاد و استاد سید محمد مسعود نقیب داشته است که برخی از پژوهشگران و علاقه‌مندان تایماز نظمی نیز در بیان واقعیت‌های نهضت جنگل نقش تأثیرگذاری داشته که این مجموعه نیز آماده انتشار است.

روزنامه‌نگار و نویسنده خلخالی ادامه داد: همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و همایش بزگرداشت استاد عبدالرحیم خلخالی کتاب «ناصر دفتر روایی» بانیان فرهنگی خلخال و بنیان‌گذار اولین مدرسه نوین تاریخ استان اردبیل رونمایی می‌شود.

احدزاده تصریح کرد: ناصر دفتر روایی از رجال موثر تاریخ معاصر خلخال است که نقش‌‌آفرینی ویژه‌ای در عصر پرتلاطم و پرالتهاب مشروطیت و نهضت‌های آزادی بخش داشته و حامل پیام آن دوران بوده است به طوری که در برخی از کتاب‌های تاریخی از او یاد شده است.

این نویسنده اهل خلخال اظهار کرد: ناصر دفتر روایی ادیب و سخنور تیره‌دستی بود که از بانیان انجمن آذربایجان در سال 1312 به تشویق ادیب‌السلطنه استاندار وقت آذربایجان بوده و نیز امتیاز انتشار مجله ادبی را در همان دوران به دست آورد.

احدزاده یادآور شد: مهمترین میراث مانای شخصیت همیشه ماندگار تاریخ خلخال یادمان همیشه استوار ناصر دفتر روایی که در سال 1287 در حالی که مدرسه رشدیه تبریز و آستارا علوم و فنون جدید آموزش داده می‌شد خبری از این علوم و فنون در منطقه نبود که با تلاش فراوان و عشق مفرد توانست نمونه این مدارس را در منطقه راه‌اندازی کند.

وی در خصوص تألیف این کتاب بیان کرد: با همفکری و مشاوره گرفتن از فریبا دفتر روایی تصمیم گرفته شد با توجه به کتاب خاطرات استاد ناصر دفتر روایی به نوشتن این مجموعه روی آوریم تا معرفی مجدد از بزرگ مردم تاریخ خلخال به نسل جدید در حجمی کمتر و در خور حوصله مطالعات عامه مردم تهیه شود که شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

 

 

یادداشت  

 
#1 سلیمی 1395-06-26 13:40
واقعا دست مریزاد توجه به فرهنگ غنی خلخال و کوثر در زمینه شعر و ادب و تاریخ و فرهنگ موجب پویا نگاه داشتن نام انساتهای فرهیخته خواهد بود
 
 
#2 دانیالی نجم الدین 1395-06-26 14:03
درود بر نویسنده ی محترم
ضمن عرض تبریک
امید که نویسنده عزیز زوایای فراموش شده ای را نیز برای نگاه سر زده و با تطبیق زمان های گذشته با موارد در تاریکی مانده روشنایی لازم را از پس پرده ها جلوه دهند.
 
 
#3 مهدی منافی 1395-06-26 23:10
از کی و از کجا میتونیم اقدام به تهیه این کتاب کنیم؟
 
 
#4 سید صداقت 1395-06-27 10:23
از جناب آقای احد زاده که در معرفی شخصیت های فرهنگی و علمی و ادبی و سیاسی شهرستان خلخال زحمات زیادی می کشند. تقدیر و تشکر می نمایم . لازم می دانم که آقای احد زاده به این موضوع نیز اشاره نماید، سید عبد الرحیم خلخالی همانطور که در کتاب خاطرات مرحوم ناصر دفتر روایی آمده است . با آن مرحوم، در خصوص موضوع شورش های یک عده از خوانین آذربایجان که تفکر جدایی طلبی و جدایی آذربایجان از ایران را داشتند، ملاقات و تبادل نظر و مصاحبت هایی داشته است. و راه و اندیشه و مشی خوانین آذربایجان را که جدایی طلب بودهند و با حکومت مرکزی می جنگیدند، اندیشه باطل می دانست . و نظر به نفوذی که مرحوم روایی در این گروه داشته، مرحوم خلخالی به ایشان می گوید « دیه بر عاقله است.» یعنی خطای این فرقه را باید شما جبران کنید، و اینها راه انحراف و کجی می روند . و شما باید راهنمای ایشان باشید . و انها را از کجروی بر حذر دارید . زیرا مطالعه و کنکاش افکار و اندیشه های این دانشمند فقید نشان می دهد که با جدایی طلبی آذربایجانیها مخالف بوده و باور داشته که تحقق این امر به استقلال ایران ضربه می زند، و همچنین مصالح مردم آذربایجان در این نبوده که از خاک ایران جدا شده و بطور مستقل اداره شود . همچنین دانشمند فقید بر این باور بود که جدایی خاک آذربایجان از ایران ، در واقع تحقق امری است که بیگانگان در کشور ایران دنبال می کنند . بررسی افکار و اندیشه ها و سیره زندگانی این دانشمند فقید نشان می دهد که ایشان، تعالی کشور را تعلیم و تربیت درست، و شناخت جهان پیرامون، و بهره گیری علمی از دنیای مدرن و رواج و توسعه سلامت و عزت نفس و کاربرد عملی آن در عرصه زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و اهتمام ویژه در حوزه علم و دانش می دانست . و به نوعی به دینداری عالمانه و به دور از خرافات و مهملات ، و زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی دانش و خرد محور و حکمت و معرفت گستر و اهتمام در این وادی اعتقاد داشت . روان هر دو شاد و راهشان مستدام باد .
 
 
#5 سهند 1395-06-28 17:25
سپاس فراوان از زحمات جناب احد زاده
 
 
#6 شاهین کریمیان 1395-06-31 08:31
ببخشید این کتاب از روی کتاب آقای بهزاد رزاقی و بدون رضایت ایشان کپی و تلخیص شده واین کار غیر اخلاقی است

پاسخ مدیر : سلام . بنده هنوز این کتاب را مطالعه و مقایسه نکرده ام و لذا نمیتوانم این ادعای شما را تایید کنم .
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید