معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/karimi/amlakeerfan1.jpg


بیانیه شماره 4 کیم جیغاز(طنز)

بیانیه شماره 4 کیم جیغاز(طنز)

همشهریان عزیز ! یکی از...
شور و شوق دوماه قبل از انتخابات (طنز)

شور و شوق دوماه قبل از انتخابات (طنز)

خوشبختانه و یا به قولی...
سیز ساواشا من تاماشا !

سیز ساواشا من تاماشا !

سیز یاخچی بیلیر‌سیز...

شمارشگر جاده سنتو

روزهای تاخیر در افتتاح جاده خلخال _ پونل ( طبق قول معاون وزیر راه که باید اول شهریور 89 به بهره برداری می رسید ) -5009 Days

شمارشگر جاده خلخال - فیروز آباد

روزهای تاخیر در افتتاح جاده طبق قول استاندار محترم در 28 آبان 91 ( موعد خرداد 92 ) -4006 Days

شمارشگر جدید جاده خلخال - فیروز آباد

تعداد روزهای مانده به افتتاح جاده طبق وعده استاندار ، فرماندار و نماینده در تاریخ 8 دی 93 ( موعد مرداد 94 ) -3214 Days

شمارشگر آبگیری سد بفراجرد

روزهای مانده به آبگیری سد طبق قول مدیرعامل آب منطقه ای استان در 5 شهریور 93 ( موعد شهریور 94 ) -3184 Days

تبليغات نوشتاري

تبلیغات در سایت خلخالیم
وب سایت خلخالیم آماده پذیرش تبلیغات متنی شماست
--------------------------------

اوقات شرعی



هواشناسی

حضرت علی (ع) : شهرها زمانی آباد میشوند که مردم ، شهر خود را دوست داشته باشند

باز هم ادعای واهی انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل! فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 21 دی 1396 ساعت 10:05

http://up.khalkhalim.com/uploads/151566083505371.jpgایراد اساسی کار اینجاست که این طرح و نقشه بدون در نظر گرفتن کوچکترین حق و حقوق صاحبان اصلی این حقابه در حوضه آبریز مبدأ صورت می‌گیرد. چطور ممکن است که مسئولین آب منطقه استان افق 30 و یا حتی 50 ساله دشت اردبیل را رصد کرده و برای آن برنامه دارند ولی در حوضه آبریز خلخال در حال حاضر نیز با وجود اینکه وفور آب هم در منطقه وجود دارد، مجوز تخصیص هیچگونه آبی به صنایع خرد و کشاورزی ما داده نمی شود ؟؟

در خبرها خواندیم که "مدیر کل آب منطقه ای استان اردبیل در گفتگو با ایرنا گفت: بهترین راهکار برای تامین آب آشامیدنی و نیز صنعت رو به توسعه اردبیل انتقال آب از حوزه قزل اوزن در جنوب استان می باشد که خوشبختانه سهمی معادل 50 میلیون متر مکعب برای استان در وزارت نیرو تخصیص و نهایی شده و با انتقال آن آب این منطقه تا 30 سال آینده تامین و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

سلیمان زاده با اشاره به بحث هایی در باره انتقال آب قزل اوزن و سهم شهرستان خلخال از این آب افزود: مسلم است که در صورت انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل باید در طول مسیر نیازهای آب آشامیدنی و صنعت تمام مناطق موجود در مسیر از جمله شهرستان خلخال تامین شود که این امر نیز در طرح های موردنظر پیش بینی خواهد شد."

 

خلخالیم؛ مسعود شیرعلی پور / قبل تر از این مهندس نجفیان و برخی نمایندگان مرکز استان هم چنین ادعاهایی مطرح کرده و همواره با تامین منافع صرف مرکز استان، و بدون توجه به هشدارهای زیست محیطی و با پایمال کردن منافع و حقوق اصلی صاحبان اصلی حقابه قزل اوزن ( خلخال و کوثر) موضوع انتقال آب به دشت اردبیل را مطرح کرده اند و در جلسه ای که دو سال پیش در فرمانداری خلخال تشکیل شد جواب و مخالفت قاطع اهالی خلخال، با این انتقال بین حوضه‌ای را دریافت نمودند؛ ولی گویا دوستان مرکز نشین همچنان به کار غیراصولی، ناعادلانه، تفرقه افکنانه و پرهزینه‌ی خود ادامه داده و هر از چند گاهی با مطرح کردن این موضوع دل اهالی خلخال و کوثر را به درد می آوردند.

بابت روشن شدن مجدد مطلب، لازم است مواردی خدمت جناب سلیمان زاده و اهالی شریف خلخال و کوثر ارائه گردد.

نکته اول اینکه مدیر کل آب منطقه ای، مدیریت کل استان را بر عهده دارد و حق ندارد منافع سایر شهرستانهای استان را فدای منافع فقط مرکز استان نماید و لازم است جایگاه مسئولیتی که به عده دارند را بشناسد و بجای حل مساله‌ی عدم مدیریت منابع آبی در حوضه آبی دشت اردبیل، اقدام به پاک کردن اصل  صورت مسأله ننماید.

اهالی فهیم خلخال آنقدر هم بی انصاف نیستند که اگر ببینند شهرهای همسایه دچار کمبود آب شرب هستند، مانع از انتقال آب شرب شوند ولی موضوع این است که ما نمیتوانیم این نکته را باور کنیم که مرکز استان دچار کمبود آب شرب باشد، آیا ما قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟ در حالیکه دشت اردبیل به واسطه حفر هزاران چاه عمیق دچار سوء مدیریت منابع آبی بوده و با الگوی نامناسب کشت محصولات کشاورزی، سالانه مقادیر زیادی هدر رفت آب دارد و با این حال موضوع احداث کارخانه پتروشیمی را در سر می پروراند، ما چگونه باور کنیم که این دشت دچار کمبود آب شرب است ؟؟ و قطعا مطرح کردن موضوع کمبود آب شرب از نظر ما صرفا یک ادعا با هدف انتقال آب قزل اوزن و با هدف وفور حداکثری منابع آبی در این دشت صورت می گیرد و این یعنی تضییع آشکار حق و حقوق صاحبان اصلی حقابه قزل اوزن که مسئولان استانی، ارزش چندانی به آن قائل نیستند.

ایراد اساسی کار اینجاست که این طرح و نقشه بدون در نظر گرفتن کوچکترین حق و حقوق صاحبان اصلی این حقابه در حوضه آبریز مبدأ صورت می‌گیرد. چطور ممکن است که مسئولین آب منطقه استان افق 30 و یا حتی 50 ساله دشت اردبیل را رصد کرده و برای آن برنامه دارند ولی در حوضه آبریز خلخال در حال حاضر نیز با وجود اینکه وفور آب هم در منطقه وجود دارد، مجوز تخصیص هیچگونه آبی به صنایع خرد و کشاورزی ما داده نمی شود ؟؟ چرا برای احداث شهرک گلخانه ای که به لحاظ مصرف آب به صرفه ترین نوع کشاورزی محسوب می شود، ما باید ماهها و سالها دوندگی داشته باشیم، در حالیکه یک عده ای آن بالا بنشینند و برای همین سهم آب منطقه نقشه‌های آنچنانی بکشند؟

در حال حاضر در منطقه خلخال برای کوچکترین پروژه کشاورزی و صنعتی و .... و در کل برای هر توسعه‌ای، سهم آب خلخال به شدت از سوی مرکز استان محدود شده است و این در حالی است که ما باید تاوان زیاده خواهی های مرکز استان نشینان را بدهیم .

آقای سلیمان زاده صرفا به دست درازی به حقابه خلخال کفایت نکرده و به شعور اهالی خلخال نیز توهین کرده‌اند. حتی یک روستا از شهرستان خلخال هم در مسیر انتقال مورد اشاره شما قرار ندارند مگر تعدادی انگشت شمار از روستاهای شهرستان کوثر. نکند به خیال خودتان می خواهید با این ادبیات سر مردم را شیره بمالید؟ مردم خلخال برای استفاده از سهم آب خود نیازی به این خط انتقال (سد شهریار به اردبیل) ندارند، کافیست در همان محلی که مستقر هستند، تخصیص یابد و اجازه برداشت از منابع در دسترشان داده شود و مطرح کردن این موضوع از دو حال خارج نیست؛ یا شما شناخت کافی از منطقه و شرایط موجود ندارید یا مردم خلخال را طور دیگری فرض کرده اید ! ! !

بنا به گفته دکتر خالقی، متاسفانه در سال 93 ظاهرا در پشت درهای بسته و بدون اینکه اهالی خلخال و کوثر از چنین جلسه ای باخبر باشند، مسئولین استان قول مساعد انتقال 50 میلیون متر مکعب به دشت اردبیل از 130 متر مکعب حقابه استان از آب قزل اوزن را از وزارت نیرو گرفته اند و این در حالی است که دشت اردبیل در حوضه آبریز قزل اوزن قرار ندارد و سهمی از این حقابه ندارد و کل حقابه استان اردبیل از قزل اوزن فقط متعلق به خلخال و کوثر است و این انتقال شامل قوانین و ضوابط انتقال بین حوضه ای می شود .

انتقال بین حوضه‌ای آب به هیچ وجه برای مصارف کشاورزی و صنعنی نمی تواند صورت بگیرد و طی شرایط خاص! فقط برای مصارف شرب و صنعتی استراتژیک می‌تواند منتقل شود و آنهم با رعایت برخی پیش شرطها که اگر هر کدام از آن پیش شرطها رعایت نشود، قطره ای آب نباید منتقل شود. ( روزنامه ایران / دوشنبه 24 آذر 1393 / صفحه 5 )

پیش شرطهای مندرج در روزنامه ایران را اینجا برای روشن شدن موضوع درج میکنیم . امیدوارم مسئولین محترم امور آب استان برای ما توضیح دهند که کدامیک از پیش شرطها رعایت شده است که خبر از نهایی شدن انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل را می دهند ؟؟؟

"پیش شرط‌های اول ودوم؛ ارزیابی اثرات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین حقوقی، سیاسی و امنیتی در هر دو حوضه (حوضه مبدا و حوضه مقصد)،

سوم؛ مدیریت تقاضا در حوضه مصرف به طوری که تمام راهکارهای مدیریت مصرف در حوضه مصرف باید انجام شده و دیگر امکان صرفه‌جویی وجود نداشته باشد،

چهارم؛ وجود مازاد آب در حوضه آبریز مبدأ و توجه به برنامه‌های توسعه‌ای و نیاز آینده آن،

پنجم؛ منتفع شدن حوضه آبریز مبدأ از منافع انتقال آب

و پیش شرط ششم ایجاد نشدن ناپایداری در هر دو حوضه پیش شرط‌های انتقال بین حوضه‌ای آب است که ما آن‌ها را رعایت می‌کنیم."

 

بر اساس پیش شرط اول و دوم، این انتقال بین حوضه ای کدامین مجوز زیست محیطی را اخذ کرده است ؟؟ و به لحاظ حقوقی کدامین حق و حقوق اهالی مبدا بطور واضح مشخص شده است ؟؟ و چه تضمینی وجود دارد که مشکل امنیتی ایجاد نکند ؟؟؟

بر اساس پیش شرط سوم، کدامین برنامه های مدیریت مصرف در حوضه مصرف اجرا شده است؟ چاههای عمیق غیرمجاز مسدود شده؟ یا الگوی کشاورزی دشت اردبیل اصلاح شده است؟ ( سیب زمینی با مصرف آب بالا چه ارزش افزوده ای ایجاد می‌کند جز اینکه فقط آب کشاورزی را هدر می دهد ؟ )

بر اساس پیش شرط چهارم، چرا به برنامه های توسعه ای منطقه خلخال وکوثر کوچکترین بهایی داده نشده و افق های توسعه حاکی از آن است که آب تخصیص داده شده وزارت از حقابه قزل اوزن کفاف خود منطقه خلخال را هم نمی دهد چه برسد به انتقال مازاد

بر اساس پیش شرط پنجم، حتی تصمیمات این انتقال در سکوت خبری و بدون اطلاع اهالی حوضه مبدا صورت گرفته و اصولا به حساب نیامده اند که بخواهند بر سر اینکه از چیزی منتفع شوند، چانه زنی هم بکنند

و بر اساس پیش شرط ششم ، بر مبنای کدام مطالعات میتوانند متولیان امر تضمین دهند که هیچگونه ناپایداری در حوضه های مبدا و مقصد اتفاق نخواهد افتاد؟ و تجربیات کشورهای توسعه یافته حاکی از آن است که اشتباهات محاسبات در این مقوله می تواند لطمات و خسارتهای جبران ناپذیری را در هر دو حوضه به بار بیاورد.

سخن پایانی اینکه این انتقال آب بدون در نظر گرفتن حق و حقوق صاحبان اصلی حقابه قزل اوزن، ظلم آشکار و اجحاف در حق اهالی مظلوم وشریف خلخال و کوثر بوده و لازم است مسئولین محترم مرکز استان جانب انصاف و عدالت را رعایت نموده و بجای انجام کارهای غیر اصولی که در دنیا هم منسوخ شده است، به فکر مدیریت منابع آبی حوضه دشت اردبیل و اصلاح الگوی کشت کشاورزی باشند.

 

مطالب مرتبط با بحث انتقال بین حوضه ای آب قزل اوزن به دشت اردبیل و موارد مرتبط را که طی سالیان گذشته در سایت خلخالیم نوشته شده است، از طریق لینک‌های زیر پیگیری نمایید:

امضاء طومار 5 متری دفاع از حقابه قزل اوزن + عکس

پروژه انتقال آب، حوضه آبریز خلخال را نابود می‌کند

مخالفت سازمان محیط زیست با هرگونه انتقال آب بین حوضه‌‌ای

نظر یک حقوقدان در مورد انتقال بین حوضه ای آب

و باز هم ادعای طرح انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل

پیش شرط ها تامین نشود ، هیچ آبی منتقل نخواهد شد

یادداشت یکی از همشهریان در مورد قزل اوزن در سایت دکتر خالقی

تفسیر اشتباه حقابه استان اردبیل از قزل اوزن !

نماینده خلخال : حقابه قزل اوزن متعلق به خلخال و کوثر است

حقابه استان اردبیل از قزل‌اوزن تخصیص یافته است

آب قزل اوزن فقط مختص توسعه خلخال و کوثر است

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 احمد 1396-10-21 13:57
علاج واقعه باید قبل از وقوع باید کرد. در سال ۸۹ دولت احمدی نژاد مصوبه کرده که آب قزل اوزن انتقال پیدا کند و این بحث ها نتیجه همان مصوبه هست.

پاسخ مدیر : سلام. خیر این ادعای شما صحت ندارد. طی اون سفر مسئولین استان از آنجایی که بعنوان مسئولین بالادستی قدرت داشتند، برای انجام مطالعات برای این انتقال درخواست نوشتند و جزو مفاد مصوبه بود ولی این به هیچ وجه به معنی تصویب انتقال آب نبود. چرا که انجام مطالعات به معنی برآورد و امکان سنجی و سبک سنگین کردن شرایط محیطی و قانونی قضیه است و چه بسا مرکز استان حق درخواست چنین مطالعه ای را داشت و این مطالعات در نهایت میتواند منجر به این شود که آیا می تواند انتقالی صورت بگیرد یا نگیرد. و طی همان سفر هم اقای احمدی نژاد به وضوح اعلام کرد که انتقال آب قزل اوزن به اردبیل مقرون به صرفه نیست و بصورت ضمنی مخالفت کرد. ولی در سال 93 متاسفانه در بی خبری محض اهالی خلخال و کوثر بحث انتقال 50 میلیون متر مکعب آب قزل اوزن، از حق و حقوق اهالی مظلوم خلخال و کوثر بذل و بخشش شده است و این نهایت بی انصافی است و از شما هم اگر واقعا دلسوز این اب و خاک هستید التماس میکنم منافع عمومی خلخال را فدای فضاها و جوهای انتخاباتی نکنید و کمی واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنید.
 
 
#2 هیروچایی 1396-10-21 14:09
این استان به اصطلاح اردبیل اگر شهرستان خلخال را نداشته باشد آیا می تواند باز هم برای قزل اوزن ادعا داشته باشد و نقشه بکشد؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ مدیر : بله . شهرستان کوثر هم از قزل اوزن حقابه دارد.
 
 
#3 خلخالی1 1396-10-23 07:26
مسئولین اردبیل بایستی به عواقب اینکار بیاندیشند.انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل باعث ایجاد فضای امنیتی در منطقه خواهد شد و این نه به صلاح اردبیل است و نه به صلاح خلخال
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید