معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله هشدار: شیوع آفتِ پروانه دم قهوه‌ای در جنگلها و باغهای خلخال
هشدار: شیوع آفتِ پروانه دم قهوه‌ای در جنگلها و باغهای خلخال فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 24 اسفند 1396 ساعت 11:45

http://up.khalkhalim.com/uploads/152110262614531.jpgپروانه دم قهوه‌ای ابتدا شهریور امسال در جنگلهای بیله‌دیر دیده شد و سپس به سایر مناطق و باغهای خلخال نیز سرایت کرد. انتظار می رود در صورت عدم کنترل این آفت، اکثر باغهای میوه خلخال را آلوده کند و به میزان زیادی روی میوه دهی باغها تاثیر منفی بگذارد.

آفت پروانه دم قهوه ای با نام علمی Euproctis  chrysorrhoea امسال در منطقه خلخال به وفور مشاهده شده است. این آفت درختانی مانند: افرا، توس(غان)، گیلاس، سیب، آلبالو، صنوبر، زالزالک، گوجه، گلابی، بلوط، بید، نمدار و نارون را آلوده میکند.

پروانه دم قهوه‌ای ابتدا شهریور امسال در جنگلهای بیله‌دیر دیده شد و سپس به سایر مناطق و باغهای خلخال نیز سرایت کرد. انتظار می رود در صورت عدم کنترل این آفت، اکثر باغهای میوه خلخال را آلوده کند و به میزان زیادی روی میوه دهی باغها تاثیر منفی بگذارد.

راه حل: اکنون که درختان برگ ندارند و آفتها روی درختان به راحتی دیده میشوند، می توان آنها را به صورت دستی از روی درخت جمع کرد و با سوزاندن یا دفن کردن از بین برد. در بهار نیز قبل و بعد از گلدهی درختان باید سم پاشی مرتب صورت گیرد. لارو پروانه معمولا قبل از گلدهی درختان از پیله خارج می شوند و شروع به تخمگذاری بر روی درخت می نمایند، با تشخیص زمان خروج لاروها و سم پاشی می‌توان این آفت را به خوبی کنترل کرد.

مطلب : یوسف یعقوبی

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif







 

یادداشت  

 
#1 فرزاد اکبری 1396-12-27 10:41
آفت پروانه دم قهوه ای علاوه بر بلوط از میزبان های متعددی از جمله گوجه ، رز ،ازگیل ، زالزالک ،افراو غیره بعنوان میزبان درجه دوم تغذیه می کند بدین ترتیب پتانسیل بالقوه زیادی جهت انتشار و استقرار در نقاط مختلف جنگلی دارد و لازم است که تغییرات جمعیت ، عوامل کنترل کننده طبیعی و سایر عوامل موثر بر تغییرات جمعیت این آفت در مناطق جنگلی الوده بطور مستمر مورد بررسی قرار گیرد و ضرورت دارد اداره کل منابع طبیعی استان و اداره شهرستان در جهت کاهش جمعیت این افت در مناطق جنگلی اندبیل و فینارود بیش از پیش اقدام جدی بعمل آورند. فارغ التحصیل رشته جنگلداری دانشگاه ازاد خلخال
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید