معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله انتقاد چیست؟ انواع و شیوه درست انتقاد کردن کدامند؟
انتقاد چیست؟ انواع و شیوه درست انتقاد کردن کدامند؟ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 07 فروردین 1397 ساعت 07:33

انتقاد درست آن است که ضمن تأکید بر نقاط قوت به نقاط ضعف فرد نیز اشاره کند و با ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن سخن به میان آورد

خلخالیم؛ مسعود شیرعلی‌پور/ فضای مجازی بستری را فراهم کرده است که هر شخصی حتی با هویت‌های نامشخص این امکان را یافته‌است که بتواند در مورد هر چیزی، بدون اخذ نظر صحیح کارشناسی و درست، اظهار نظر کند و نظرات شخصی و حتی در بسیاری موارد غلط خود را تحت عنوان اطلاع رسانی به خرد مخاطبان خود بدهد و حتی قضاوت های اشتباه خود را مبنای مطالب خود قرار دهد. این در حالی است که بسیاری از اشخاصی که اقدام به راه اندازی کانال های مختلف کرده و تحت عنوان انتقاد، مطالب خود را منعکس می کنند، کوچکترین اطلاعی از معنی انتقاد و اصول صحیح نقد و انتقاد ندارند و بیشتر از اینکه بخواهند با انتقاد سازنده، باعث رشد و توسعه و آبادانی منطقه شوند، مطالب آنها را می‌توان تحت عنوان تخریب، تهمت، فحاشی، متلک‌پرانی، عقده گشایی و از این دست کلمات تقسیم بندی کرد که در نهایت منجر به بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی شده و باعث دلسردی همه دلسوزانی خواهد شد که عاشقانه برای اعتلای منطقه خود تلاش می کنند و در دراز مدت شرایطی را فراهم خواهد کرد که پای دلسوزان واقعی و افراد سالم را از تصمیم گیری‌های اصولی شهر کوتاه خواهد کرد و این اصلا به نفع منطقه نیست و هوشیاری هر چه بیشتر اهالی شریف را می طلبد.

انتقاد کردن و نقد کردن اصولی دارد که هم شخص منتقد باید به آنها واقف باشد و هم مخاطبان و خوانندگان باید به خوبی با اصول آن آشنا شوند، تا مبادا تحت عنوان انتقاد، عقده‌های شخصی و تخریب‌های ساختگی را به این راحتی از هر کسی قبول نکنند و در واقع واقف بودن به اصول انتقاد جزو مواردی است که از آن به‌عنوان سواد رسانه ای یاد می شود و لازم است مخاطبان، برای اینکه در دام جریان سازی‌های کاذب و سوء استفاده قرار نگیرند، سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و هر مطلب و انتقادی را از هر منبعی قبول نکنند.

اولین مشخصه بارز هر انتقادی، مشخص بودن شخص منتقد است. یعنی شخص انتقاد کننده باید دارای هویت مشخص باشد و همچنین در مورد موضوع مورد انتقاد تا حدودی اطلاعات و دانش کافی داشته باشد؛ در غیر اینصورت انتقاد مطرح شده، وارد نبوده و قابل اعتنا نیست؛ و مهمتر اینکه شخص منتقد باید مسئولیت انتقادات وارده را پذیرا باشد.

 

انتقاد چیست؟ انواع انتقاد کردن و شیوه درست انتقاد کردن کدامند؟

 
انتقاد درست آن است که ضمن تأکید بر نقاط قوت به نقاط ضعف فرد نیز اشاره کند و با ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن سخن به میان آورد
 

هر فرد در طول حيات خود ممكن است بارها توسط ديگران مورد ارزيابي قرار گيرد. برخي از اين ارزشيابي ها داراي جنبه هاي تشويقي و برخي ديگر منتقدانه است. انتقاد از ديگران در صورتيكه هوشمندانه انجام شود آثار بسيار مفيدي خواهد داشت، درغير اين صورت ممكن است با واكنش هاي منفي مختلف مواجه شود. اين رفتار، هنری است كه بايد آموخت و بدون آگاهي از روش كاربرد آن زيان بار خواهد بود.

انتقاد درست آن است كه ضمن تاكيد بر نقاط قوت به نقاط ضعف فرد نيز اشاره كند و با ارايه راهكارهاي مناسب براي رفع آن سخن به ميان آورد. پذيرش انتقاد از ديگران بين طبقات مختلف متفاوت است. براي مثال در بيشتر مواقع انتقاد از سوي افراد يك خانواده قابليت پذيرش بيشتري در مقايسه با سايرين دارد. به طور معمول ما در برابر قضاوت افراد بيگانه آسيب پذيري بيشتري داريم.

 

برخی از انواع انتقاد عبارتند از:

 

انتقاد سازنده:

این روش در بسیاری موارد می تواند جنبه ای سازنده و مثبت داشته باشد. اگر لحن انتقاد کننده دوستانه باشد بیشتر موثر واقع شده و شنونده بدون آنکه مورد حمله قرار گیرد از معایب خود مطلع می شود.

بی تردید برای هیچکس خوشایند نیست که بشنود" بد غذا میخورید" و یا "در لباس پوشیدن بد سلیقه هستید". برای آنکه انتقاد سازنده و موثر باشد منتقد باید مواردی را رعایت کرده و پرسشهایی را مطرح کند که هر یک از آنها در رساندن وی به هدف خود نقش مثبتی ایفا کند. این سئوالات می بایست محتوای اطلاعاتی را که لازم است مبادله شوند در برگیرد. همانگونه که گفتن و چگونه گفتن ارتباط نزدیکی با هم دارند، محتوا و شیوه انتقاد نیز بر هم تاثیر گذارند. در تعیین محتوای یک انتقاد باید ابتدا از خود پرسید که از چه رفتاری می خواهیم انتقاد کنیم؟

این روش می تواند بسیار مفید واقع شود، زیرا از به کاربردن جملات کلی و کلمات پوچ و آزاردهنده ای چون «همیشه همین کار را می کنی»، «هیچ وقت به موقع نمی آیی» و جملاتی از این قبیل جلوگیری می شود.

هنگامی که انتقاد از رفتار خاصی را با قاطعیت و به طور دقیق مطرح می کنیم برای انتقاد شونده این امکان را فراهم می سازیم که منظور ما را بدرستی درک کند. انتقادی که متوجه رفتار خاصی باشد می تواند منجر به گفتگویی دوجانبه شود تا اینکه به بحثی مبدل شود که حدود آن مشخص نیست.

 

انتقاد غيرمستقيم:

انتقاد مي تواند به صورت غيرمستقيم بيان شود. براي مثال اگر طرف مقابل شما خصوصيت بدي داشته باشد، در خلال گفتگو به او بگوييد «به نظر شما آدمهايي كه داراي اين خصوصيت اخلاقي هستند، غيرقابل تحمل نيستند؟» اين شيوه انتقاد باعث مي شود كه يك حس هوشياري در وي بيدار شود و وي متوجه شود كه داراي چنين مشكلي است. حتماً اين مثل را شنيده ايد كه مي گويد «به در مي گويند تا ديوار بشنود». اين يك مثال متداول در فرهنگ ما براي ابراز همين موضوع است.

 

انتقاد تهاجمی و صریح:

رک بودن نشانه صراحت و صداقت است ولی همیشه برای مخاطب خوش آیند نیست بخصوص اگر خیلی ناپخته بیان شود. این نوع انتقاد نه تنها هیچ نوع سازندگی در بر ندارد بلکه شنونده را هم در موضع تدافعی قرار می دهد. بهتر است که انتقاد با بکارگیری یک سیاست درست انجام شود.

 

انتقاد همراه با تعريف و تمجيد:

در اين روش ابتدا مي توان به تعريف و تمجيد ويژگي هاي ارزشمند فردي كه مورد انتقاد است پرداخت.براي مثال «تو دختر خيلي باهوشي هستي». پس از كاربرد يك مقدمه مناسب نظر انتقادي خود را بيان و سعي كنيد آن را در پوششي از سخنان خوب و دلپذير قرار دهيد. البته منظور شما اصلاً تملق نيست بلكه نخست خصوصيات خوب او را گوشزد كرده و بعد انتقاد خود را ابراز داشته ايد.

 

محکوم کردن:

گاهی بجای انتقاد همراه با راهنمایی، انتقاد کننده مخاطب را در یک دادگاه یک طرفه محاکمه و محکوم می کند. او به خود این حق را می دهد که در مورد دیگران اظهار نظر کرده و الگوی فکری خود را به وی تحمیل کند. اینگونه برخوردها نه تنها سازنده نیست، بلکه بسیار نامناسب است.

 

انتقاد ديرتر از موعد:

اين گونه انتقادات، زماني صورت مي گيرد كه هيچ كمكي به رفع مشكل نمي كند. به عبارت ديگر زمان براي جلوگيري از خطا وجود ندارد. بر هيچ كس پوشيده نيست كه انتقاد در چنين زماني براي جلوگيري از تكرار اشتباه بوده و اگر تشخيص داده شود كه تاثيري در آينده نخواهد داشت، بهتر است هيچگاه ابراز نشود.

 

منابع:

tebyan.net

mgtsolution.com

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 ایلدار 1397-01-07 10:00
مطلبی بسیار لازم و درخور توجه برای فعالان فضای مجازی . ممنون از مدیریت محترم مجموعه خلخالیم
 
 
#2 شهروند 1 1397-01-07 19:30
ضمن عرض سلام وتیریک سال نو وتشکر از تذکر بجا ودرخور توجه جناب مهندس شیر علی پور درخصوص انتقاد و...جادارد منتقدین معزز و دلسوز در سایت های مختلف مجازی موارد انتقادی را برحسب نوع وظایف ومسولیتها تفکیک نمایند وهمه چیز را به گردن یک نفر و ...نیاندازند مگر وظیفه نماینده مجلس جمع آوری آشغالهای کوچه ها و یا پرکردن چاله های جاده ها ویا عملیات فاظلاب ویا ایجاد سرویس بهداشتی پارکها و..می باشد مگر 34 نفر مسول ومدیر اداره جات مختلف چکار می کنند متاسفانه بافت مدیریتی ادارات خلخال مظلوم طوری چینش شده اند هر نماینده ای سرکار می آید ازدر ناسازگاری و کارشکنی در می آیند وبجای همکاری ایجاد فکر جهت پیشرفت منتظقه اتاق فکر تخریب و سا ستاد انتخاباتی و...تبدیل می کنند وقتی مجلس با تلاش مسولان بودجه با هزاران مصیبت برای یک پروژه شهرستانی تصویب و اخصا ص می یابد و مدیر مربوطه به عمد ویا عدم توان و... نمی خواهد جذب کند نماینده چکار کند درامور پزشکی کارهای شاسته ای مثل دستگاه ستی اسکن و سنگ شکن کلیه وتجهیز بخش ارولوژی و کلیه و...خدمات شایانی انجام شده باید قدران بود واین اقدامات ولی کافی نیست باید دستگاه ام اری و ایجاد مطب در سطح شهر ودرمانگاه خصوصی و...هم اقدامات شایسته انجام گیرد واز مسولان محترم خلخال از جمله شهردار و فرماندار معزز و نماینده مومن ودلسوز خلخال استدعا داریم پروژه های که در شش ماه دوم سال 96 وعده داده وبرنامه ریزی کردند با تشکیل یک تیم مدیریتی قوی ودلسوز در فرصت فصل کاری این شهرستان عملی نمایند مثل سر وسامان دادن قلعه باشی و رودحانه هروچای وجاده هشتجین به سرچم والحاق ازناو چهت ایجاد بستر مناسب توریستی و.تله کابیت میر عادل بلاغی و..مردم شاهد افتتاح پروژه های عمرانی باشند و از این همه دیدار ها بازدیدها ودادن وعده وعید دلزده شده اند ..واین سایت مجازی وانتقادات تخریب گرهم را که شاید توسط بعضیها برای زمینه سازی انتخابات آینده مجلس و یا اغراض شخصی باشد همان آیه شریفه مکرو ومکرالله واله خیر الماکرین قلمداد نمایند
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید