معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله بگذارید خلخال کمی نفس بکشد
بگذارید خلخال کمی نفس بکشد فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 02 دی 1397 ساعت 07:04

 

بگذارید خلخال کمی نفس بکشد

http://up.khalkhalim.com/uploads/154554587965051.jpg

خلخالیم؛ مسعود شیرعلی پور / خلخال، منطقه ایست که در چهار راه ارتباطی 4 استان واقع شده و به نوعی می‌توان گفت گلوگاه مهم و استراتژیک منطقه است، با این حال به اعتقاد بعضی‌ها داشتن طبیعتی کوهستانی و در بعضی جاها صعب العبور بودن منطقه شاید یکی از اصلی ترین دلایلی باشد که می‌تواند باعث عدم توسعه خلخال باشد، و البته شاید هم نه! و اصولا در مواقعی میتوان با داشتن یک طرز فکر درست و سازنده، تهدیدها و چالش‌های موجود در منطقه را به فرصت‌های ایده آل برای توسعه‌ی منطقه تبدیل کرد

اینکه اقلیم و کوهستانی بودن خلخال را عامل عدم توسعه خلخال بدانیم را باید با شک و تردید قبول کنیم و در عین حال می‌توان با اطمینان گفت که دلیل عقب ماندگی خلخال نه اقلیم و شرایط جغرافیایی، بلکه وجود یک سری طرز فکرهای بسته، منجمد و سنتی است که در مقابل هر پیشرفت و توسعه ای قد علم کرده و با افکار محدود خود، در مقابل هر تغییر مثبتی مقاومت می کنند.

متاسفانه ما در این شهر با یک طیفی روبرو هستیم که با هر گونه تغییری مخالفت‌ می‌کنند و به انحاء مختلف در مقابل آن ایستادگی می کنند و در واقع به شدت تمایل دارند که شرایط موجود خلخال ادامه داشته باشد.

سئوالی که اینجا مطرح می‌شود اینکه در حال حاضر چه کسانی از شرایط موجود راضی هستند؟ جوانان این شهر که بخاطر نبود امکانات و اشتغال مجبور به ترک این شهر هستند؟ کسبه شهر که بعلت مهاجرت بی رویه و نبود کسب و کار و رونق، روز به روز عرصه برایشان تنگ تر و تنگ تر میشود؟ یا خانواده هایی که با تمامی نا ملایمات باز هم خلخال را برای اقامت انتخاب کرده و منتظر بهبود اوضاع هسنند؟

از اکثریت افراد جامعه خلخال اگر سئوال کنید، از شرایط موجود ناراضی هستند و همواره با مقایسه با شهرهای اطراف، دوست دارند اتفاقاتی رقم بخورد که خلخال نیز رنگ و بوی توسعه را به خود ببیند؛ و این اتفاقات خوب منوط به ایجاد تغییرات خوب است و این نشان دهنده این است که برای برون رفت از شرایط باید از برخی تغییرات اساسی خوب و کارشناسی شده استقبال کنیم، افکار سنتی و بسته را که در طی سالیان متمادی باعث رقم زدن شرایط موجود شده اند به کناری بگذاریم و از تغییرات استقبال کنیم و این شجاعت را داشته باشیم که کمی ریسک کنیم. البته مگر چیزی برای از دست داریم که اسمش را ریسک بگذاریم و این یعنی اگر توسعه خلخال را میخواهیم، ناگزیر به قبول یک سری تغییرات عمده هستیم.

متاسفانه همین طرز فکر سنتی ماست که باعث میشود از تغییرات بترسیم و در نهایت در جا بزنیم. به نظر شما وقت آن نرسیده که از اتفاقات گذشته درس بگیریم و کمی متفاوت تر رفتار کنیم ؟ مشکلات کنونی منطقه خلخال ماحصل افکار بسته و چه بسا در برهه هایی لج و لج بازی ها و تفکرات سیاسی و تفرقه افکنانه‌ای بوده است که بعد از گذشت سالها، دودش به چشم نسل کنونی رفته است. ما باید یک اشتباه را چند بار تکرار کنیم تا از آنها درس بگیریم ؟

لازم است از بعضی‌ها بخواهیم که بیش از این برای اجرای یک سری کارهای کارشناسی شده و اصولی شهر مقاومت نکنند و بیش از این مانع تغییرات مثبت و سازنده نشوند؛ در حال حاضر جوانان شهر با داشتن یک سری تخصص و سواد کافی در بسیاری امور می‌توانند گره‌گشا باشند و متاسفانه به انحاء مختلف از آنها استفاده نمی‌شود و یا نظر آنها لحاظ نمی‌شود و متاسفانه برخی مسئولین نظرات شخصی و غیر تخصصی خود را ارجح بر نظر کارشناسی میدانند و همین باعث از دست رفتن فرصت و سرمایه در بهبود اوضاع شهر می شود.

متاسفانه این افکار بسته و سنتی، خود را صاحب خلخال می داند و یک سویه و با یک سری دلایل غیر منطقی مانع انجام تغییرات می‌شود و حتی بعضی مواقع برای اثبات حرف غیر منطقی خود، یک سری بدیهیات را هم زیر سئوال می برند؛ در برهه ای با احداث پادگان ارتش در شهر مخالفت می کنند که می‌توانست باعث رونق اقتصادی منطقه شود و در برهه‌ای دیگر با مطرح کردن یک سری افکار غلط و سنتی، مانع اجرای طرح کمربندی جنوبی خلخال می‌شوند؛ در مسیر ساماندهی منطقه قالاباشی و بازار سنتی خلخال اختلال ایجاد می کنند، روند تغییر سایت زباله خلخال را مختل میکنند، اصلاح مسیرهای تردد داخل شهری و میادین و چهارراههای خلخال را با اختلال مواجه میکنند، برای الحاق خوجین به خلخال اطلاعات غلط به مردم داده و آنها را منصرف می کنند و .... و با نفوذی که در داخل تصمیم گیران و مسئولان خلخال دارند به انحاء مختلف جلوی تغییرات مثبت را می گیرند.

یکی نیست به این عزیزان بگوید، در طول سالها با تغییرات سازنده مقابله کرده اید که به اینجا رسیده‌ایم، دوستان عزیز اجازه دهید تغییرات مثبت در این شهر رقم بخورد و اهالی طعم شیرین این تغییرات و تحولات را بچشند و درک کنند و بیش از این مانع توسعه خلخال نشوید

مخلص کلام: شما را به جان عزیزانتان، بگذارید خلخال کمی نفس بکشد!

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 علی م 1397-10-02 16:03
جناب شیرعلیپور با اینکه جان کلامتان حرف دل است و لاجرم بر دل مینشیند اما سطر به سطر مرقومه تان از منطقی دردآلود به گریه می آید . شاید اشک از دیده باید سُفت تا سهم گرایان و سهام طلبان دست از منافع شخصی و باندی خود بردارند و توسعه را به مثابه ی زیربنای هر نوع پیشرفتی چه سیاسی چه اقتصادی و چه اجتماعی و فرهنگی ، منظور نظر آمال خود قرار دهند . قسم به ذات مقدس الله که هیچ نفعی و هیچ خیری از این باندبازی ها به خلخال نرسیده و نخواهد رسید. کلمه ی طیبه ی وحدت ، گوهر شبچراغ همه ی آرزوهای ماست . همت و وحدت و تلاش مردان شاهرود را به تمامی وجود میستایم که تا پای جان بر عزم خود برای اتمام و اکمال کلور درام پای میفشارند و ایکاش این حرکتها تکرار بشود و تکرار بشود و تکرار بشود تا دیوار بلند بن بست خلخال زر یکبار برای همیشه فرو بریزد .
 
 
#2 شهروند خلخال 1397-10-09 09:22
با سلام خدمت مدیر مسول محترم ومردمی جناب آقای شیر علی پور عزیزو سایر همکاران محترم سایت وزین خلخالیم متنی که قید کردید متاسفانه اختلاف افکنی و منیتها و باند بازیهای خانه خراب کن توسط تعدادی افراد متملق و سیاست باز و ....این دیار مظلوم خلخال دارد به سرای سالمندان تبدیل می کند و صد افسوس ناسازکاری و قدرت و جاه طلبی و صندلی پرور تعدادی مسولان خلخال هم مزید برعلت شده وبا کارشکنی و سستی و دسیسه گری و ...تمام پروژه های دولتی وخصوصی را هدف قراداده وباعث فرار سرمایه گذاران وبی رغبتی آنها شده وبدبختامه کار مسولان خلخال شده گلایه و انتقادنیشدار از همدیگر و تخریب همدیگر در بین مسولان استان و کشورچرا باید بودجه جذب شده که با هزاران مشقت و رایزنی نماینده شهرستان از جمله کمربندی و ....توسط عده ای عقیم بماند وچراهای دیگر مگر یک نمایند چقدر توان وقدرت و وقت دارد ناز وکرشیمه تک تک مسولان بکشد اگر خلخال آباد می خواهیم باید تمام مردم و بلاخص مسولان همت کنند در غیر اینصورت خلخال تبدیل به روستای کوچک جند خانوارخواهد شد .
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید