معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله مزیت سهمیه منطقه 3 بر منطقه 2 برای دانش آموزان خلخال
مزیت سهمیه منطقه 3 بر منطقه 2 برای دانش آموزان خلخال فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 24 تیر 1397 ساعت 23:37

http://up.khalkhalim.com/uploads/153171587900691.jpgتوضیحات در خصوص مزایای منطقه 3 کنکور برای دانش آموزان خلخالی به قلم علی محمدی اصل، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران و رتبه 12 کنکور تجربی سال 92

 

 

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/153168524324781.jpg

 

باعرض تبریک به مناسبت تغییر سهمیه خلخال از منطقه 2 به منطقه 3 در کنکور سراسری و تشکر از آقای دکتر خالقی نماینده محترم شهرستان خلخال وآقای بیرامی رئیس آموزش وپرورش که زحمات بسیاری را برای این اتفاق بزرگ متحمل شدند.

اما این تغییر سهمیه چه مزایایی برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان داوطلب کنکور سراسری در شهر خلخال دارد ؟

طبق ضوابط سازمان سنجش، دانش آموزان بر اساس تحصیل در مدارس و شهر های مختلف ایران بر اساس دسترسی به امکانات و محرومیت از امکانات به چند منطقه تقسیم می شود که شامل مناطق 3 گانه و سهمیه شاهد و ایثارگر می باشد.

طبق آمار سازمان سنجش در مورد کنکور سال 96 جمعیت کل شرکت کنندگان رشته تجربی 519000 نفر بوده است. از این تعداد 82000 نفر در منطقه 1 و 194000 نفر در منطقه 2 و 193000 نفر در منطقه 3 برای شرکت در کنکور ثبت نام کرده اند.50 هزار نفر نیز با سهمیه شاهد و ایثارگر ثبت نام کرده اند.

منطقه 1 شامل کلان شهر های ایران از جمله تهران ، تبریز ، مشهد ، شیراز و اصفهان میشود.

منطقه 2 شامل مناطق نیمه محروم می شود .اعم از مراکز استان ها مثل یزد ،رشت، کرج،ساری،اهواز،اردبیل و ارومیه و ... و سایر شهرها با امکانات مناسب مثل بسیاری از شهر های استان های گیلان و مازندران است .

منطقه 3 که تمامی روستاها و شهر های کوچک راشامل می شود.

در کارنامه کنکور هر دانش آموز 2 رتبه درج می شود: یکی رتبه کل و دیگری رتبه در سهمیه که در واقع همان رتبه در منطقه مربوطه می باشد.

نکته مهم اینجاست که گزینش بیش از ۹۰درصد رشته های دانشگاه های سراسری بر اساس رتبه ی منطقه می باشد. (به استثناء رشته هایی که گزینش کشوری دارند مثل پزشکی دانشگاه تهران و... )

تا کنکور 96 دانش آموزان ما در منطقه 2 محسوب می شدند. عیب بزرگ این مسئله این بود که دانش آموزان خلخال با دانش آموزان مناطقی مثل اردبیل و رشت و یزد و اهواز رقابت می کردند.امکانات آموزشی در این شهرها به مراتب بیشتر از خلخال است.در این شهر ها بهترین دبیران کشور به صورت پروازی برای دانش آموزان مباحث درسی را تدریس می کنند و هم چنین مدارس کیفیت بسیار بهتری نسبت به شهر خلخال دارند واین وضعیت باعث ضایع شدن حق دانش آموزان خلخال می شد.

هم اکنون که سهمیه خلخال به منطقه 3 تغییر پیدا کرده است دانش آموزان خلخال با بسیاری از روستا ها و مناطق کم برخوردار رقابت خواهند کردکه بسیار به نفع خلخالی ها هست چون رقابت با آنها عادلانه تر خواهد بود و همچنین چون دانش آموزان خلخالی سخت کوش تر و سطح علمی بالاتری نسبت به بقیه دانش آموزان منطقه 3 دارند شرایط قبولی آنها تسهیل تر خواهد شد.

با بیان مثالی مسئله را شفاف می کنیم :

به عنوان مثال در کنکور 96 تجربی،دو دانش آموز را از شهر خلخال(منطقه 2) و مشکین شهر (منطقه 3) در نظر می گیریم که هر دو با درصد های مشابه رتبه ی کل5000 (پنج هزار)را در کشور به دست آورده اند.

دانش آموز خلخالی چون منطقه 2 محسوب می شود رتبه در سهمیه «2200» را کسب می کند.

دانش آموز مشکین شهری چون منطقه 3 محسوب می شود رتبه در سهمیه «700» را کسب می کند.

دانش اموز خلخالی با توجه به رتبه 2200 خود می تواند رشته داروسازی اردبیل قبول شود در حالی که دانش آموز اهل مشکین شهر با وجود درصد ها و رتبه کشوری یکسان ولی سهمیه متفاوت پزشکی اردبیل قبول شود.

یا یک مثال دیگر در رشته ریاضی

به عنوان مثال در کنکور 96 ریاضی،دو دانش آموز را از شهر خلخال(منطقه 2) و مشکین شهر (منطقه 3) در نظر می گیریم که هر دو با درصد های مشابه رتبه ی کل8000 (هشت هزار)را در کشور به دست آورده اند.

دانش آموز خلخالی چون منطقه 2 محسوب می شود رتبه در سهمیه «2300» را کسب می کند.

دانش آموز مشکین شهری چون منطقه 3 محسوب می شود رتبه در سهمیه «600» را کسب می کند.

دانش اموز خلخالی با توجه به رتبه2300 خود می تواند رشته برق تبریز قبول شود در حالی که دانش آموز اهل مشکین شهر با وجود درصد ها و رتبه کشوری یکسان ولی سهمیه متفاوت معماری شهید بهشتی تهران قبول شود.

 

واقعا تفاوت فاحش و قابل تأمل است .

هم اکنون که خلخال تبدیل به منطقه 3 شده است دانش آموزی خلخالی که پارسال با درصد میانگین 50 در بهترین حالت می توانست فیزیوتراپی قبول شود امسال می تواند در پزشکی اردبیل پذیرفته شود.

به امید اتفاقات بهتر برای مردم خلخال و فردایی روشن برای آینده سازان کشورمان که هم اکنون برای موفقیت در کنکور تلاش می کنند و به امید اینکه تعداد مسئولان دلسوز بیش از پیش شود.

علی محمدی اصل

دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

رتبه 12 کنکورتجربی سال92

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 A.k 1397-04-25 07:02
علی آقا افتخار خلخال هستین.
ممنون از توضیحاتتون
 
 
#2 حسین طالب پور 1397-04-25 13:03
آفرین به شما نخبه خلخالی که برای پیشرفت منطقه ات قلم به دست گرفته ای و مینویسی، درسته که نخبگان را فراموش کرده اند ولی نخبگانی چون شما خلخال را فراموش نکرده اید
 
 
#3 علی عباسی 1397-04-26 00:36
دکتر جان سلام
ان شاء الله سلامت باشین و روزی برسد که به مردم شریف ایران و بالاخص خلخال در مسیر پیشرفت کمک شایانی بفرمائید.
 
 
#4 امیر 1397-04-27 10:19
یاشاسین نخبه شهریمیز علی اقا
 
 
#5 علی م 1397-04-28 10:55
اطلاعات باسط و جامعی بودند . از جناب محمدی ، نخبه عزیزمان ، و مجموعه خلخالیم بسیار متشکر و سپاسگزارم.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید