معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله گفت وگوی اختصاصی با استاندار اردبیل درباره چشم‌انداز جنوب استان
گفت وگوی اختصاصی با استاندار اردبیل درباره چشم‌انداز جنوب استان فرستادن به ایمیل
جمعه, 09 شهریور 1397 ساعت 08:37

گفت وگوی اختصاصی با استاندار اردبیل درباره چشم‌انداز جنوب استان: خلخال و کوثر تا دو سال آینده به قطب ویژه گردشگری تبدیل می‌شود / ساعد وثوقی کرکزلو
استاندار اردبیل معتقد است که با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تلاش و همدلی مردم و مسئولان استانی و شهرستانی، خلخال و کوثر در فرآیندی دوساله به قطب ویژه گردشگری تبدیل می‌شود.

 

اکبر بهنامجو دست کم در مدتی که سکان هدایت کشتی اجرا را در استان زیبا و پرظرفیت اردبیل در دست گرفته، با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه‌روزی خود ثابت کرده برخلاف بسیاری از اسلاف خود، حرف‌های خودش را در میدان عمل نیز به کرسی می‌نشاند؛ تا جایی که از هفتم آبان 96 که بعنوان بالاترین مقام اجرایی استان منصوب شده، تا امروز پنج بار به منطقه ما سفر کرده است. او حتی در نخستین ساعات نخستین روز امسال که هنوز بسیاری از مردم دید و بازدید خود را از دوست و آشنا و فامیل آغاز نکرده بودند، در منطقه ما حاضر شد تا اهمیت توسعه خلخال و کوثر را به همه مسئولان و مدیران اجرایی گوشزد کرده باشد؛ کاری که پیش از این از هیچ مقام مسئولی در استان ندیده بودیم.

نکته مهم‌تر اما نگاه متفاوت آقای استاندار به فرآیند توسعه و ظرفیت‌های موجود است؛ او ضمن تایید توسعه نامتوازن استان اردبیل، با تکیه بر نظرات کارشناسی و مشورتی، هماهنگی با نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان و همچنین روحیه بالای تعامل با دست‌اندرکاران امور، تاکید می کند که همه جای استان باید همپا و همراه هم به سوی توسعه همه‌جانبه گام بردارد.

عصر یک روز تعطیل در خنکای تابستان اردبیل پای صحبت نماینده عالی دولت نشستیم تا از برنامه‌های آینده وی درباره جنوب استان جویا شویم. مهندس بهنامجو پس از یک نشست دوستانه که با حضور دکتر خالقی، نماینده خلخال و کوثر؛ خانم جوادی، شهردار خلخال؛ فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی معاونان و همراهان وی برگزار شد، توجه به گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های تیم اجرایی استان دانست و گفت: «اکنون در منطقه ترکیب بسیار خوبی از نماینده، مردم و مسئولان شکل گرفته که باید قدرش را بدانیم و از این فرصت بیشترین بهره را برای توسعه ببریم.»

آنچه می‌خوانید دیدگاه‌ها و گفته‌های اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل درباره چشم‌ا‌نداز خلخال و کوثر و بایدها و نبایدها برای توسعه منطقه ماست.

محور ارتباطی استان‌های همجوار

قرار گرفتن در میانه سه استان موجب شده که جنوب استان محور ارتباطی زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی و همچنین مرکز استان اردبیل قرار گیرد که این موضوع از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های خلخال و کوثر برای توسعه در زمینه گردشگری است. بخصوص در شرایط فعلی و با وجود مساله تحریم‌ها در کشور، گردشگری می‌تواند کمک زیادی برای تغییر چهره استان ما بکند

ازناو

در این زمینه در شهرستان خلخال دو مجموعه گردشگری «ازناو» و «اندبیل» هستند که عملیات اجرایی آنها شروع شده اما ادامه کار باید با سرعت بیشتری دنبال شود و ما هم موظفیم به سرمایه گذاران در این مجموعه‌ها کمک کنیم. ساخت هتل‌های امیدی، مجموعه کمپ دانش‌آموزی متعلق به آموزش و پرورش، اراضی متعلق به خانواده سرهنگ جلیلی و... مواردی است که در کنار ساخت پل معلق، آبشار و قصر چوبی در ازناو پیگیری می‌شود و می‌خواهیم این پروژه‌ها را در یک پروسه دوساله به نتیجه برسانیم. ما تلاش خود را انجام می‌دهیم تا ازناو را به‌عنوان قطبی که بتواند مسافر را جذب کند و نگه دارد، هرچه زودتر به پایان برسانیم و در این باره از منابع و تسهیلات روستایی هم استفاده می‌کنیم.

بیله‌دیر

درباره مجموعه بیله‌دیر اندبیل هم تجهیزات و لوازم مربوط به نصب تله‌سیژ از اتریش خریداری شده و در حال انتقال به کشور است و در سال آینده ان شالله مورد بهره برداری قرار می گیرد. پیست اسکی اندبیل هم که ظرفیت بسیار مناسبی است، شرکتش تشکیل شده است. در اینجا سازمان همیاری‌های شهرداری متولی اصلی است و می‌توانیم بخش‌های مختلف این مجموعه را به هر سرمایه‌گذار بخش خصوصی که اعلام آمادگی کند، واگذار کنیم؛ چون ما دنبال تصدی‌گری نیستیم و در پی این هستیم که کار راه بیفتد. علاوه بر اینها، در بحث بوم‌گردی هم فعالیت‌های زیادی در این دو شهرستان انجام شده است.

آبگرم کیوی

مجوز واگذاری پروژه مهم آبگرم کیوی را گرفته‌ایم. نقشه‌برداری‌ها انجام و مطالعاتش شروع شده است. در این پروژه ما یک بسته اقتصادی آماده می‌کنیم. با افراد زیادی از بخش خصوصی در این باره در حال مذاکره هستیم. ما آبگرم کیوی را به هر کسی واگذار نمی‌کنیم و باید فرد یا شرکت مناسبش را پیدا کنیم؛ چون این مورد برای شهرستان کوثر نعمت بزرگی است. این واگذاری یک بار انجام می‌شود و نباید پایمالش کنیم. اگر بتوانیم مجموعه‌های گردشگری را در منطقه به سرانجام برسانیم، جنوب استان به قطب ویژه گردشگری تبدیل می‌شود.

پایاب و سد کیوی

در بحث پایاب و سد کیوی رایزنی بسیاری کرده‌ایم و سرانجام قرار شده از تبصره 56 استفاده کنیم. طبق این تبصره یک پیمانکار می‌گیریم تا کار را انجام دهد و دولت هم باید تضمین دهد که پس از بهره‌برداری، سالانه هزینه او را پرداخت کند. موافقت‌های اولیه انجام شده و قصد داریم قبل از این‌که رئیس‌جمهور به استان بیایند، تکلیف این کار و منابعش مشخص شود و وزارت نیرو فراخوانش را برای جذب پیمانکار زده باشد. این پروژه نزدیک200میلیارد تومان هزینه دارد که در این اوضاع و احوال رقم بسیار بالایی است ولی با کار تیمی که انجام می‌شود به آینده‌اش امیدواریم. توافقی هم کرده‌ایم بین وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت که از 200میلیارد تومان، حدود100میلیارد تومان را پیمانکار پرداخت کند و با دریافت وام و... پس بگیرد و 100میلیارد بقیه از بودجه سفر رئیس‌جمهور و ... پرداخت شود. من به آینده این کار امیدوارم چون تا به الان هرچه جلو رفته‌ایم مثبت بوده، کسی جلوی ما را نگرفته و به مشکلی برنخورده‌ایم.

جاده سرچم – هشجین

ما قول داده‌ایم این پروژه را دوساله تمامش کنیم. صورتجلسه هم کرده‌ایم با شورای شهر هشجین که آنها کمک کنند روی آزادسازی مسیرش در بعضی جاها که تعریض می‌شود. پیمانکار هم کارش را انجام می‌دهد. با آقای دکتر خالقی هم جلسه‌ای در وزارت راه داشتیم و قرار شد آنها هم کمک کنند و هزینه کل آسفالت را در حوزه راهداری بدهند و زیرسازی‌اش را هم از محل اعتبارات دیگر و ان‌شاءالله دوساله جمع کنیم. در این پروژه پیمانکار هم در حد خودش کار کرده و طلبکار هم هست. این روزها تخصیص‌ها دیر می‌رسد و تا تخصیص برسد و پیمانکارها بروند اوراق دوساله بگیرند و نقدش کنند و تبدیل کنند زمان می‌برد. بخشی از کندی پیشرفت هم به این دلیل است و گرنه هم ما مصمم هستیم، هم اداره کل راه و شهرسازی.

کمربندی شهر خلخال

2500متر اول کمربندی شهر خلخال که در حال اتمام است، اما 2500متر دوم می‌خورد به باغ‌های خوجین و بحث معارضان و... که کار سختی است. این بخش را باید یک مشاور بیاید و مطالعه و بررسی کند که ببینیم با وضع موجود می‌توانیم انجام دهیم یا نه؟ از طرفی می‌خواهیم مسافر را به بهانه‌های مختلف وارد شهر کنیم تا مردم از مزایای گردشگری بیشتر بهره‌مند شوند. می‌خواهیم با یک مطالعه کارشناسی، از همین 2.5 کیلومتر موجود برای گردشگری استفاده و بعد آن را به کمربندی فعال تبدیل کنیم.

و اما زیرساخت ...

در بحث زیرساخت‌ها هم راه‌های ارتباطی را داریم که نماینده محترم هم بسیار پیگیر هستند و بشدت و سرعت در حال اجراست؛ جاده ماسوله – ماجولان در حوزه ما در حال اتمام است، متاسفانه در حوزه گیلان رغبتی به همکاری ندارند؛ چون فکر می‌کنند در صورت تکمیل این راه، مسافران آنها به سمت منطقه ما سرازیر می‌شوند، در صورتی که این‌طور نیست. قطب‌های گردشگری که در کنار هم هستند، می‌توانند به همدیگر کمک کنند. چه بسا گردشگری که از آبگرم کوثر استفاده می‌کند، به ماجولان برود و از آنجا به ماسوله، و برای آنها سودی داشته باشد. اما ما این موضوع را در سطح وزارتخانه‌ای و مدیرکلی جلو می‌رویم و البته برای همکاری بیشتر رایزنی‌هایی هم کرده‌ایم.

برای پروژه کلور – درام هم پیمانکار خوب و توانمندی انتخاب شده است. امسال هم دوباره از اعتبارات عمرانی برایش در نظر گرفته‌ایم. ان‌شاءالله کارخانه آسفالت را هم بتوانیم راه‌اندازی کنیم، دوستان روزشمار را نصب می‌کنند برای بازگشایی مسیر.

مردمان خوب منطقه

یک از حسن‌های منطقه شما، داشتن مردمان خوب و پیگیری‌های زیاد مردمی برای توسعه شهرستان است. اکنون در این منطقه ترکیب بسیار خوبی از نماینده، مردم و مسئولان شکل گرفته که باید قدرش را بدانیم و از این فرصت برای توسعه، بیشترین بهره را ببریم. تشویق‌های مردمی در سرعت اجرای کار پیمانکاران و مسئولان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

* سپاس ویژه از آقای بهرام پارساپور به دلیل فعالیت‌های دلسوزانه برای منطقه و هماهنگی گفت‌وگو با استاندار محترم اردبیل

 

یادداشت  

 
#1 علی م 1397-06-09 10:18
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل
کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها


جناب استاندار ، خدای را شاکریم که در این برهه حساس و بیم موج روزافزون که همه مان را در بر گرفته ؛ از بخت خوشمان کشتیبانی چون شما نصیبمان گردیده است . اینطور اگر هم از گذشته ناصواب اسلاف حضرتعالی بسیار ملولیم ؛ ولی با شما میتوانیم خودمان را از استان و استان را هم از خود بدانیم . استانی که در بدوتاسیس و در ادامه همواره نگاهی استعماری به خلخال داشته و انگار که ما فقط باید در حقش فرزندی کنیم و او همچون ناپدری هیچ ذمه ای بر گردنش احساس نمیکند . هرچند که نگاه استان به جنوب استان تغییر پیدا کرده و شاید خیلی ها بگویند که سیاست رونق گردشگری باعث توجهات جدید شده است اما بگذار ما در این خوش انگاری مان و ساده بودنمان غرق باشیم که مرکز نشینان استان با ما به از آن شده اند که با خلق جهانند .

امتنان بی پایان از زحمات جناب پارساپور و جناب وثوقی و مجموعه خلخالیم ( فرزندان راستین خلخال )
 
 
#2 دیلی آجی 1397-06-10 15:57
سلام وعرض ادب حضور استاندار دلسوز و ساعی اردبیل

تلاشهایتان را جز لطف و عنایت حق تعالی نمی تواند جبران کند.

بنده از همت بلندتان از زمانی که خانم مروتی نماینده سابق خلخال در مجلس بودند آشنا هستم و انتخاب شما به عنوان نماینده عالی دولت را توفیقی برای دولت و مردم استان می دانستم که چنین فرد تلاشگر و متخصصی نصیب هردوی شان شده است.
اکنون به عنوان یک خلخالی بسیار مشعوف هستم که شما بزرگوار با نگاهی نوع دوستانه و شهروند نگر به خلخال، مانعی بزرگ بر سرراه پس رفت خلخال شدید و صد البته اگر موارد و موانع مالی رخصت دهند موتور محرکه پیشرفت خلخال نیز خواهید شد به لطف و عنایت الهی.

بی شک پشیرفت خلخال مانع از مهاجرت مردم به مرکز استان و سایر مراکز کشور می شود که این خود یکی از اهداف کلان مورد نظر دولت است که با همت شمابرادر دینی و نماینده و فرماندار و سایر محترمین و دلسوزان و ایران دوستان،به صورت محلی محقق می گرددکه می تواند الگویی برای نقاط دیگر ایرانمان باشد.

همه عاشقان پیشرفت وطنم در پناه حضرت دوست باشند.
 
 
#3 مرادخانی 1397-06-13 11:35
سلام و وقت بخیر خدمت تمامی دست اندکاران عزیز و خدوم استان
با تشکر ویژه از بذل توجه و عنایت استاندار محترم و نماینده محترم شهر خلخال و اینکه نظر مساعدی نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان خلخال دارند . موضوع پروژه کلور درام ، یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که خلخال را از بحران و در نتیجه مشکلات عدیده ای اعم از اقتصادی گردشگری و مابقی مشکلات دور خواهد کرد با تشکر
 
 
#4 ربعلی 1397-08-12 15:10
جاده خلخال کلور عالیه
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید