معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله وجود املاح معدنی در آب، دلیل اصلی سنگ کلیه در خلخال
وجود املاح معدنی در آب، دلیل اصلی سنگ کلیه در خلخال فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 12:36

 

گفت‌وگوی اختصاصی خلخالیم با دکتر اسماعیل صالحی‌مرنی، پزشک متخصص اورولوژی:

2500 عمل سنگ کلیه در بیمارستان خلخال انجام داده‌ایم


وجود املاح معدنی در آب، دلیل اصلی سنگ کلیه در خلخال

 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) خلخال معتقد است که میزان ابتلا به سنگ کلیه در خلخال بیش از سایر بیماریهاست. به گفته دکتر اسماعیل صالحی، وجود املاح معدنی در آب موجب شده که هر هفته حدود 35 تا40 نفر برای درمان بیماری‌ سنگ‌کلیه به بیمارستان مراجعه کنند و تاکنون بیش از 2500 عمل جراحی در این زمینه انجام شود.

دکتر صالحی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است. این متخصص اورولوژی، پس از اینکه بخشی از عمر پزشکی خود را در نمین گذرانده، در سال 95 به خلخال آمده و همین حضور موجب شده این نوع بیماری‌ها در خلخال به موقع معاینه و درمان شود.

برای آشنایی با دکتر صالحی و نحوه کار و زندگی او در خلخال به سراغش رفتیم تا برای ما از روش‌های جراحی و درمان بیماری‌های کلیه، مثانه و مجاری ادرار بگوید؛ با یادآوری این نکته که خوشبختانه در چند سال اخیر، فعالیت پزشکان کارآمد و متخصص در زمینه بیماری‌های کلیه، چشم پزشکی و... در شهرستان خلخال سبب شده که بیشتر بیماران خلخالی رنج سفر و هزینه‌های سنگین درمان در شهرها و استان‌های همجوار را کمتر احساس کنند و مردم ما از این بابت قدردان پزشکان توانمند و مسئولیت‌پذیر هستند.

 

مردم خلخال بیشتر برای درمان کدام بیماری به تخصص شما مراجعه می‌کنند؟

در زمینه بیماری‌های مربوط به مجاری ادراری و اورولوژی در خلخال، سنگ‌کلیه بیشترین مراجعه‌کننده را دارد. البته انواع بیماریهای مجاری ادرار در اغلب رده‌های سنی مشاهده می‌شود اما معتقدم بیماری سنگ‌کلیه در شهرستان بیشتر است و به‌نظر می‌رسد آمار این بیماری در منطقه بیشتر از سایر شهرستان‌های استان باشد. وجود املاح معدنی در آب که در تشکیل سنگ تاثیر بسزایی دارد، یکی از شایع‌ترین علل بیماری سنگ کلیه در خلخال است.

 

به یاد دارید تا الان چند عمل جراحی در خلخال انجام شده؟

در طول یک هفته حدود 35 تا 40 نفر تحت جراحی اورولوژی در بیمارستان خلخال قرار می‌گیرند و تابه‌حال حدود 2500 نفر عمل شده‌اند.

 

در بیمارستان خلخال چند نوع عمل جراحی و دفع سنگ کلیه انجام می‌دهید؟

جراحی کلیه معمولاً به چند روش جراحی بسته و باز انجام می‌گیرد. برای مثال، در صورتی‌که اندازه سنگ در حالب فوقانی یا کلیه کوچک باشد از روش سنگ‌شکنی برون‌اندامی استفاده می‌کنیم. در این روش سنگ کلیه بیمار بدون انجام عمل جراحی و با بهره‌گیری از پرتو اشعه سنگ‌های درون کلیه‌اش شکسته و دفع می‌شود. ما انواع روش‌ها از جمله سنگ‌شکنی برون‌اندامی (ESWL)، درون‌اندامی (TULو RIRS), PCNL یا سنگ‌شکنی ازطریق ایجاد سوراخ در پوست و رسیدن به سنگ کلیه و نفرولیتوتومی یا عمل جراحی باز سنگ کلیه و ایجاد سوراخ درپوست و رسیدن به سنگ کلیه و سنگ‌شکنی(PCNL) می‌توانیم استفاده کنیم.

در بیمارستان خلخال از روش سنگ‌شکنی درون‌اندامی (TULوRIRS) برای سنگ‌شکنی با دستگاه لیزر استفاده می‌کنیم و دستگاه لیزر و سنگ‌شکنی با یورتروسکوپ‌فلکسیبل(RIRS) یکی از بروزترین دستگاه‌هایی است که داریم. حتی در شهرستان اردبیل و استان‌های همجوار هم چنین دستگاهی وجود ندارد.

 

شما چطور موفق شدید چنین دستگاهی را برای خلخال تهیه کنید؟

باتوجه به اینکه بنده در بهترین دانشگاه پزشکی کشور (دانشگاه شهید بهشتی)و در مراکز مجهز و با آخرین روش‌های درمانی آموزش دیده‌ام، همیشه تلاشم بر این بوده که بتوانم از این روش‌ها در خلخال هم استفاده کنم. خوشبختانه با عنایتی که ریاست محترم دانشکده آقای دکتر شکارچی و نماینده محترم خلخال آقای دکتر خالقی داشتند و کمک خیرین محترم سعی ما در تجهیز بیمارستان امام‌خمینی(ره) نتیجه داد و با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان تجهیزات و دستگاه‌های مجهزی مانند دستگاه سنگ‌شکن لیزر، دستگاه یورتروسکوپ ریجید، فلکسبیل، مانیتور و دوربین برای بیمارستان تهیه کردیم.

 

چه راهکارهایی برای پیشگیری از این بیماری به مردم پیشنهاد می‌کنید؟

مردم رژیم غذایی خود را تغییر دهند و به توصیه‌های پزشکان حتما توجه داشته باشند. مصرف زیاد نمک، غذاهای پرچرب و با کلسیم بیش ازحد مانند لبنیات، فست‌فودها و انواع سس‌های غذایی، نوشابه، گوشت و پروتئین حیوانی و البته مصرف کم مایعات باعث افزایش این بیماری‌ها می‌شوند که همشهریان باید این نکات را رعایت کنند. هر فرد درطول روز باید حداقل 3 تا 4 لیترآب مصرف کند. چاقی و کم‌تحرکی هم از علل مهم تشکیل سنگ کلیه است.

 

سخن پایانی؟

در این دوسالی که در خلخال بودم باتوجه به مسئولیت خطیر ریاست بیمارستان و مستقل شدن دانشکده خلخال و حجم زیاد کار اداری، شبانه‌روز درخدمت مردم قدردان شهرستان خلخال و روستاهای اطراف بوده و سعی کردم در جهت کاهش آلام و دردهای بیماران عزیز تلاش کنم. توصیه می‌کنم خانواده‌های بیماران به جای صرف هزینه‌های گزافی که جهت سفرهای درمانی پرداخت می‌کنند به پزشکان فعال و مجربی که در شهرستان سرگرم طبابت هستند، اعتماد و برای درمان به بیمارستان و درمانگاه تخصصی خود خلخال مراجعه کنند.

 

مصاحبه : محمدعلی کریمی
ویراستاری : ساعد وثوقی
انتشار : مسعود شیرعلی پور

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 شهروند خلخال 1397-06-19 14:04
باسلام وتشکر از نماینده محترم جناب دکتر خالقی وجناب دکتر شکارچی وهمچنین تشکر از ویژه از ادب و صداقت و برخوردانسان دوستانه جناب دکتر صالحی عزیز که با بیماران دارند امیدوارم که در تمامی مراحل زندگی خود موفق و سربلند باشند و پشنهاد به جناب دکتر صالحی ونماینده محترم و آقای دکتر شکارچی داشتم با توجه به هزینه های بالای امور پزشکی و مشکلات رفت آمد مردم بلاخص افرادی پول و آشنا در دیگر شهر ها ندارند اگر لطف کنند یک متخصص غدد به جمع پزشکان بیمارستان اضافه گردد برای مردم بهتر خواهد تا برای درمان بیماریهای تیروئد و...به شهرهای دیگربروند وهمچنین دستگاه آم ارای و انزیوگرفی و تجهیز بخش ارولوژی بیمارستان به دستگاه پیشرفته عمل پروستات ومثانه ومجاری اداری را عنایت کنند مردم همواره دعا گویی شما عزیزان خواهند بود.
 
 
#2 مهدی 1397-06-20 08:33
باسلام. پیشنهاد میکنم اگر امکان و توان خرید تصفیه کن خانگی را ندارید از کوزه های سفالی بدون لعاب جهت نگهداری آب استفاده کنید که هم تصفیه آب را انجام میدهد و هم آب را برای خوردن خنک نگه میدارد .البته مواظب باشید اگر کوزه ساز ها و کوزه فروشها متوجه شوند دیگر کوزه هم احتکار شده و قیمتش هم چند برابر میشود و با دلار محاسبه میگردد .
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید