معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله دانش آموزان مستعد و "علوم انسانی"
دانش آموزان مستعد و "علوم انسانی" فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 25 شهریور 1397 ساعت 13:57

http://up.khalkhalim.com/uploads/153709411406281.jpgپدر و مادرها و معلمان بخوانند؛ به فرزندان کشور ظلم نکنیم / استاد سهیل رضایی، روان شناس عمق نگر، در یکی از سخنرانی هایش می گفت که پزشک جراحی در دهه 50 زندگی اش به او گفته است که تازه متوجه شده که باید نقاش می شده است نه جراح! و از این که زندگی اش را در مسیری خلاف شادابی روح اش پیموده است، اظهار پشیمانی می کرد.

خلخالیم به نقل از عصر ایران - دانش آموزان مستعدی که پایه نهم را تمام می کنند و در آستانه انتخاب رشته قرار می گیرند، معمولاً از سوی اطرافیان شان تحت فشار قرار می گیرند که یا در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهند یا علوم تجربی.

این فشار، البته در بسیاری از موارد نامحسوس است و دانش آموز بی آن که بداند در یک فضای روانی غیرعلمی قرار دارد، تصمیم می گیرد.

کسب نمرات خوب در علوم و ریاضی، الزاماً به این معنا نیست که دانش آموز علاقه مند به رشته های ریاضی و تجربی یا حتی مستعد تحصیل در این رشته هاست. بسیاری از دانش آموزانی که به صرف نمرات خوب شان در ریاضی و علوم، در رشته های ریاضی و تجربی ادامه تحصیل می دهند، در اعماق وجودشان به رشته علوم انسانی یا رشته های فنی علاقه مند هستند ولی تحت فضای روانی موجود، خلاف علاقه مندی درونی شان حرکت می کنند و در رشته هایی تحصیل می کنند، که حتی اگر آینده شغلی شان را تامین کنند، قادر به تامین آرامش روحی عمیق شان نخواهند بود.

دانش آموزان مستعد و

استاد سهیل رضایی، روان شناس عمق نگر، در یکی از سخنرانی هایش می گفت که پزشک جراحی در دهه 50 زندگی اش به او گفته است که تازه متوجه شده که باید نقاش می شده است نه جراح! و از این که زندگی اش را در مسیری خلاف شادابی روح اش پیموده است، اظهار پشیمانی می کرد.

موضوع این نوشتار، رشته علوم انسانی است و لذا موضوع رشته های فنی و هنری را به زمان دیگری موکول می کنیم.

اگر نگاهی به دانشگاه های آمریکا داشته باشید، خواهید دید که اکثر دانشجویان آمریکایی در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند و اغلب دانشجویان خارجی در رشته های فنی و پزشکی. علت کاملاً مشخص است: استراتژیست های آمریکایی به درستی دریافته اند که جامعه را فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی هدایت می کنند؛ فیلسوف ها با تولید اندیشه های کلان، سمت و سوی راهبردی جامعه را تعیین می کنند، جامعه شناسان به اصلاح و بهبود رفتارهای عمومی جامعه می پردازند، متخصصان سیاست و دیپلماسی، منافع داخلی و بین المللی کشورشان را تامین می کنند، روان شناسان مراقب سلامت روانی افراد هستند، اقتصاددانان رویکردهای اقتصادی جامعه را می پایند تا معیشت مردم ناخوش نشود، تاریخ دانان، از میراث تاریخی مراقبت می کنند و علقه های مردم با ریشه هایشان حفظ می کنند و ... .

آنها می دانند برای ساختن مثلاً یک خودرو، تعداد محدودی مهندس لازم است اما برای این که همان خودرو را در ژاپن، مالزی، ایران، عربستان، نیجریه، صربستان، پرتغال، مکزیک، بزریل و کانادا بفروشند، به تعداد زیادی جامعه شناس، روان شناس، هنرمند، طراح کمپین های بازاریابی و ... نیاز دارند تا هر کدام شان با شناختی که از فرهنگ و اقتضائات جوامع مختلف دارند، آن را در اقصی نقاط دنیا معرفی و تبلیغ کنند تا زمینه فروش و سودآوری اش فراهم شود.

آنها خوب می دانند که در شرایط عادی، یک خانواده، یک بار نیاز به ساختن خانه خواهد داشت و هر چند ماه یک بار نیازمند پزشک می شود ولی همان خانواده در تمان مدت زندگی، نیازمند و درگیر علوم تربیتی، روان شناسی، سیاست، اقتصاد و ... است. لذا در عین تربیت بهترین مهندسان و پزشکان، تعداد بیشتری از افراد مستعد جامعه رادر رشته های علوم انسانی جذب می کنند.

در ایران به غلط فکر می کنند که علوم انسانی، رشته حفظیات است در حالی که علوم انسانی واقعی، اساساً حفظیات نیست بلکه برعکس، توانمندی مواجهه، تحلیل و حل مشکلاتی است که در هر لحظه و از جایی به جایی دیگر، متفاوت اند. اگر در یک شهر، طلاق زیاد شده است و نیازمند واکاوی های جامعه شناسانه است، تحقیقات و راهکارهای آن شهر، الزاما در شهر مجاورش کاربرد نخواهد داشت. در حالی که اگر این رشته، حفظیات محور بود، با حفظ یک نسخه می شد همه مشکلات را حل کرد.

وانگهی، علوم انسانی در بسیاری از رشته ها، نیازمند وجود متخصصانی از همان جامعه است؛ قطعاً یک جامعه شناس ایرانی که خود عضوی از جامعه ایرانی است، در بررسی مشکلات اجتماعی ایران و رائه راهکار ، در شرایط برابر علمی، بهتر از یک جامعه شناس خارجی عمل می کند. اما پزشکی که عمل قلب باز انجام می دهد، می تواند آمریکایی باشد و قلب یک روس را عمل کند یا روس باشد و یک آفریقایی را مداوا کند.

قطعاً جامعه به متخصصان رشته های ریاضی و تجربی نیاز دارد؛ همین خانه هایی که در آنها نشسته ایم و سلامت جسمی که داریم را مرهون متخصصان رشته های مرتبط هستیم. سخن این است که نباید همه دانش آموزان مستعد به سمت رشته های پزشکی و مهندسی سوق داده شوند و نتیجه، انباشت فارغ التحصیلان این رشته ها و بیکاری آنها باشد ولی در همان حال، تعداد جامعه شناسانی که بتوانند برای معضلات انباشته شده جامعه ایران، راهکار علمی دهند به تعداد انگشتان یک دست نباشد یا در عین نیاز به روان شناسان خبره، در این زمینه کمبودهای اساسی داشته باشیم.

زمان آن رسیده است که نگرش ها را تغییر دهیم؛ این که فضایی ایجاد کنیم که مستعدها، ریاضی و تجربی بخوانند و بقیه علوم انسانی و رشته های هنرستانی، اول از همه ظلم به فرزندان مان است که در فضای روانی آلوده، انتخاب رشته و در واقع انتخاب سرنوشت می کنند و سپس، ظلم به کشور است چون رشته های سرنوشت ساز علمی از وجود افراد مستعد محروم می مانند و کشور آسیب می بیند.

البته خوشبختانه باید گفت که در سال های اخیر، این روشن اندیشی در میان بسیاری از خانواده ها و معلمان شکل گرفته است و رشته علوم انسانی شاهد ورود دانش آموزان ممتازی است که استعداد تحصیلی شان اجازه تحصیل در رشته های ریاضی و تجربی را می داد ولی آنها علاقه مندی های شخصی را بر همه چیز ترجیح داده و راه درست را انتخاب کرده اند. این بسیار نویدبخش است و باید روند تازه شکل گرفته تقویت شود، به خاطر روح و روان و آینده فرزندان مان و به خاطر فردای کشور.

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 قربانی 1397-06-25 21:23
مطلب جالبی بود.ان شاءالله که بهش عمل بشه.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید