معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله توضیحات شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در مورد سایت زباله
توضیحات شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در مورد سایت زباله فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 24 آبان 1397 ساعت 15:51

http://up.khalkhalim.com/uploads/15422935876971.jpgروابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال ضمن ارسال توضیحاتی، از توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال نسبت به مسئله سایت زباله خبر داد.

شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در خصوص سایت جدید زباله و سایت موجود در منطقه کئرنو؛ ضمن تشکر از حساسیت مسئولین قضایی ، در کنار همه مشکلات و حواشی های بوجود آمده اقدامات ویژه ای را انجام داده که به منظور آگاهی مردم شریف شهرستان خلخال لازم است به اطلاع برسد.

 

تاریخچه سایت جدید زباله در منطقه یلوجه

سایت جدید زباله یلوجه از تاریخ ۹۰/۱۱/۱۰ بعد از تایید مکان توسط مشاور و مسئول طرح و برنامه شهرداری خلخال کلید خورد که روند کاری آن به شرح ذیل می باشد:

۱۳۸۸ شروع مطالعه مشاور

۹۰/۹/۱۲ تایید مکان توسط کارگروه مدیریت بحران پسماند استان

۹۰/۱۱/۱۰ تعیین اعتبار به میزان ۸۰۰ میلیون ریال جهت تملک دارایی

۹۱/۶/۱۱ تخصیص اعتبار جهت تملک دارایی،

۹۲/۲/۲۵ تایید کارگروه پسماند استان به شروع فعالیت سایت یلوجه

۹۲/۵/۶مرحله استعداد یابی توسط جهاد کشاورزی

۹۴/۱۲/۲۴تحویل زمین محل سایت

۹۵/۴/۹درخواست تحویل محل دفن زباله خلخال توسط اداره کل محیط زیست

۹۵/۱۰/۲۸درخواست تخصیص اعتبار توسط شهرداری از فرمانداری

۹۵/۱۲/۱ نامه شهردار به ریاست اداره محیط زیست خلخال در خصوص صعب العبور بودن کلوار

۹۵/۸/۱۱ رای هیئت واگذاری اراضی به شهرداری جهت واریز مبلغ اجاره زمین سایت

۹۵/۸/۱۸ تحویل سند اجاره اموال غیر منقول به شهرداری نامه دستی فرماندار وقت مبنی بر تاکید در خصوص واگذاری زمین در پلاک 1931

 

اهم فعالیت های خانم دکتر جوادی (شهردار خلخال) و شورای اسلامی شهر خلخال جهت راه اندازی سایت زباله جدید یلوجه از آذر ماه 96

1. دیدار با روستائیان و نمایش فیلم پسماند کرمانشاه در مسجد روستای یلوجه برای اهالی و توضیح در مورد دفن ودفع بهداشتی زباله، آذرماه ۹۶

2. شرکت در جلسات کارگروه پسماند شهرستان و استان وپیگیری مداوم مصوبات صورتجلسات به استناد صورتجلسات موجود

3. بازدید از سایت یلوجه به همراه مهندس کنعان پور( مسئول دفتر فنی استانداری اردبیل)

4. شرکت در جلسه کارگروه پسماند استان به تاریخ ۹۷/1/۱۶ و مصوبه کارگروه که شهرداری با همکاری فرمانداری برای تصرف سایت و حل مشکل معارضین اقدام نماید و تعیین ضرب الاجل یک ماهه تا آخر فروردین ۹۷

5. شرکت در جلسه کارگروه پسماند استان به تاریخ ۹۷/۱/۲۱ و تاکید بر اثرات زیست محیطی سایت فعلی ( کرنو) به کارگروه

6. بهسازی سایت فعلی و کنترل وضع موجود.

7. بازدید از زباله سوز در شهرک صنعتی نمین

8. شرکت در جلسه کارگروه پسماند شهرستان به تاریخ ۹۷/۲/۲۳ که مصوب شد نمایندگان محترم ادارات جهاد ، منابع طبیعی، محیط زیست، دادستانی ، فرمانداری و نیروی انتظامی روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۲/۲۶ در محل حضور یابند که عدم حضور نیروهای انتظامی در محل باعث شد روند عملیات اجرایی در سایت توسط معارضین متوقف شود.

لازم به ذکر است چنانچه در فیلم های پخش شده از حضور شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر خلخال در سایت یلوجه مشخص است، متاسفانه اهالی روستای یلوجه با حضور و ممانعت از شروع فعالیت شهرداری خلخال و حمله عده ای از اهالی به شهردار و نماینده دادستان و دیگر اعضاء کارگروه پسماند و خبرنگار صدا و سیما مانع شروع عملیات ایجاد سایت زباله جدید شدند که مراتب به اطلاع استاندار محترم، معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل و دیگر نهادهای مربوطه رسیده است. لذا شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال بارها اعلام کرده است که بدون حمایت مسئولین شهرستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی نمی تواند نسبت به ایجاد سایت جدید زباله اقدام نماید و در این بین باید صداقت و حمایت کافی نسبت به مسائل موجود در سایت یلوجه وجود داشته باشد. و شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال اعلام می کند که در صورت وجود همت و عزم جدی، همدلی و همکاری لازم و تامین امنیت نیروهای اجرایی و خدمات شهری برای انتقال سایت زباله به یلوجه، اقدامات اجرایی لازم را انجام خواهد داد و هیچ گاه از استقرار سایت در یلوجه عقب نشینی نکرده و کوتاه نخواهد آمد.

 

سایت موجود در منطقه کئرنو

شهرداری خلخال با همت نیروهای واحد خدمات شهری و با پشتیبانی اعضاء شورای اسلامی شهر خلخال در زمستان سال 1396 در حرکت جهادی نسبت به تثبیت وضعیت سایت کئرنو و جلوگیری از آتش سوزی زباله ها اقدام نموده است که این مهم توسط چند دستگاه بولدوزر و گریدر امکان پذیر شد ولی با شروع فصل عمرانی و آسفالت که مردم شریف شهر خلخال نیز شاهد نهضت آسفالت و فعالیت های عمرانی بودند عملاً با توجه به کمبود امکانات فیزیکی و ماشین آلات، کنترل سایت موجود نسبت به زمستان 96 کمتر شد ولی با این حال طبق تصمیمات گرفته شده در شورای اسلامی شهر خلخال و شهرداری خلخال، از اواخر آبان ماه، عملیات ساماندهی سایت کئرنو در فاز اول با فنس کشی و ایجاد نگهبانی و کنترل ورود و خروج، روشنایی و در فاز دیگر کنترل شیرابه و عملیات زهکشی و ...طبق مطالعه مشاور ذیصلاح شروع خواهد شد. همچنین بحث تفکیک زباله از مبداً نیز در مراحل پایانی ارائه آگهی جهت انتخاب پیمانکار ذیصلاح می باشد و این کار که هم فعالیت فرهنگی حساب شده و هم به کاهش و کنترل زباله های سایت منجر خواهد شد از اولویت شهرداری خلخال می باشد.

 

درخواست همکاری

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهادها و ادارات خدمتگذار مردم شریف و صبور باید با یکدلی و وحدت درصدد حل مشکلات جاری هر منطقه ای باشند و مسلماً تقسیمات اداری و تقسیم کار مبتنی بر فردگرایی آسیب زا نمی تواند دردی از مشکلات مردم را دوا کند، چنانچه شهرداری خلخال در طول سالیان گذشته بیشترین همکاری فی مابین را با ادارات و نهاد های مربوطه، به خصوص اداره برق، آب و فاضلاب و بهداشت و درمان داشته و در خصوص سایت کئرنو نیز برخی از ادارات در همان سایت نسبت به آتش زدن اسناد کاغذی بلااستفاده اقدام نموده اند که شهرداری خلخال از ارائه گزارش و ... امتناع نموده است و بدیهی است سلامتی مردم شریف خلخال برای شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال اهمیت ویژه ای داشته و این مجموعه همدل و یکدست با تکیه بر الطاف الهی و صداقت در رفتار، از این گردنه سخت به آسانی عبور خواهد کرد، باشد که صداقت در همه جوانب سرلوحه عملکردمان باشد.

طبیعی است که با وجود اطلاع از روند انتقال سایت زباله به منطقه یلوجه و چرایی عدم انتقال و عدم موفقیت شهرداری در فنس کشی سایت یلوجه، جای تعجب خواهد بود که شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال را متهم به بی توجهی و عدم توجه به مصوبات کارگروه پسماند بکنیم، در حالی که اهالی یک روستا با تمام قوا و توان، به هتک حرمت نسبت به شهردار خلخال اقدام کرده و شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال هیچ گونه تکیه گاهی در این خصوص نداشته است چگونه می توان از مجموعه شهرداری انتظار داشت تا بحث انتقال سایت را دوباره دنبال کنند؟! مسلما متهم کردن دیگران به کم کاری و بی توجهی در کنار بی توجهی مسئولین مربوطه که باید پشتوانه محکمی برای شهرداری بودند تا انتقال سایت زباله طبق مستندات فوق با موفقیت صورت گیرد کار صحیحی نمی باشد!

بسیار صحیح خواهد بود که در بحث انتقال سایت زباله و چرایی عدم اجرای دفن بهداشتی زباله در سایت یلوجه واقعیت ها را به مردم شریف خلخال بگوییم و خود را از میدان حل مشکل مردم دور نکشیم و کسانی را که به هنگام عمل در میدان آزمایش حاضر نشدند و همکاری نکرده و حتی موجبات تحریک اهالی را فراهم نمودند را به مردم معرفی کنیم، مسلما مقصر جلوه دادن یک نهاد خدمتگذار که در سال عمرانی 97 موجب رضایت عموم اهالی شریف خلخال از خدمتگذاران خود شده است ثمره ای جز ایجاد بدبینی بین اهالی را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است در بحث مدیریت پسماند، دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط زیست باید همگام و همراه شهرداری خلخال باشد که متاسفانه در این قضیه در تقابل با شهرداری خلخال قرار گرفته اند و شهردار خلخال بجای تمرکز بر فعالیت های عمرانی و شهری باید تمرکز خود را بر پاسخگویی و حضور در دادگاه ها بابت شکایت نهادهای نامبرده صرف کند. اینها برخی از حقایقی است که مردم شریف خلخال لازم بود تا اطلاع داشته باشند.

مسلما اعضاء شورای اسلامی شهر خلخال و شهردار خلخال و همچنین مجموعه خدمتگذار شهرداری در این شهر زندگی کرده و سال های سال است که با چشم خود مشکلات سایت کئرنو را دیده و لمس کرده اند و اگر احساس وظیفه نمی کردند هرگز نسبت به حضور در سایت یلوجه بابت فنس کشی و اجرای سایت اقدام نمی کردند، ولی کسانی که مانع از اجرای طرح شدند بابت سلامت مردم بی توجه بودند که شهرداری و شورای اسلامی شهر را در یلوجه تنها گذاشتند...

 

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 فرزانه 1397-08-25 12:27
پر واضح ومسجل است ، که مشکلات کنونی وبالاخص مورد انتقال پسماند به سایت جدید ،میراث مدیریت های قبلی شهرداری بوده است .که هیچگاه بدنبال حل مشکلات اساسی شهر نبوده اند.
ازدیگر مسیولین شهرستانی واستانی انتظارمیرود ،درحل مشکلات پروژه شهرداری را یاری دهند.
 
 
#2 صفری 1397-08-28 17:25
بعداز ده‌ها سال برای شهرمان فرصتی پیش آمده که مدیری فرهیخته سکان امور شهر را عهده دار شود.
با توجه به بضاعت درامد شهری ؛ تبحری میخواهد که با امکانات محدود شهرداری رضایت همگان را برآورده سازد.
واین جز با همبستگی مسئولین شهرستان امکان پذیر نخواهد بود.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید