معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله سرعت گیرهای غیر استاندارد جاده فیروز حادثه ساز شد
سرعت گیرهای غیر استاندارد جاده فیروز حادثه ساز شد فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 01 آذر 1397 ساعت 12:37

خلخالیم، مسعود شیرعلی‌پور / با وجود هشدارهایی که طی هفته های گذشته توسط همشهریان و کارشناسان در خصوص غیر استاندارد و غیراصولی بودن سرعت گیرهای جاده خلخال به فیروز آباد از طریق سایت و کانال خلخالیم منتشر شد و همچنین طی مصاحبه هایی که با مسئولین خلخال و مدیر کل راه و شهرسازی مبنی بر تعیین تکلیف این سرعت گیرها داشتیم، متاسفانه تا کنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است و شب گذشته شاهد بروز حادثه ای در این محور بودیم که اصلی ترین عامل این حادثه را میتوان به همین سرعت گیرهای غیر اصولی و غیر استاندارد ربط داد که ظاهرا تا حادثه وحشتناک تری در این مسیر روی ندهد، مسئولین پلیس راه اقدام اساسی در این خصوص انجام نخواهند داد.

لازم به ذکر است که تعداد 9 عدد سرعت گیر در قسمتهایی از مسیر خلخال به فیروزآباد کار گذاشته شده است که طی ماههای گذشته اعتراض شدید همشهریان و رانندگان این مسیر را به همراه داشته است. چرا که این سرعت گیرها نه تنها در مکانهایی نصب شده اند که به هیچ وجه شاهد هیچ تقاطعی نیستیم، بلکه هیچ تابلو علامت و هشداری مبنی بر اینکه به سرعت گیر نزدیک می شویم هم نصب نشده است و عملا رانندگان ( مخصوصا در شب ) زمانی به سرعت گیر می رسد که زمان حتی برای ترمز گرفتن و کاهش سرعت هم دیر شده است و فقط تنها چیزی که این وسط عاید شهروندان می شود، جلوبندی داغون اتومبیل ها و تحمیل هزینه های اضافی تعمیرات ماشین در این وانفسای گرانی هاست. و در واقع هیچگونه کارآیی که مد نظر آقایان هست را نیز ندارد و در ضمن با توجه به غیر استاندارد بودن و نا هماهنگ بودن شکل ظاهری این سرعت گیرها، رانندگان سعی می کنند از قسمتی عبور کنند که دارای ارتفاع کمتری بوده و چه بسا کاملا به سمت چپ جاده منحرف می شوند که کمترین خسارت به خودرو وارد شود .

از مسئولین محترم و مدیریت کل اداره راه و شهرسازی و عزیزان زحمتکش در پلیس راهور عاجزانه درخواست میشود حداقل از ایده های سایر استانها استفاده نمایند و یجای ایجاد هزینه های اضافه برای شهروندان، با نصب تابلوهای کافی و مناسب، مکانهای پر خطر و محدودیت سرعت را در قسمتهایی از جاده، اطلاع رسانی کنند.

راننده بزرگواری که دیشب بخاطر این سرعت گیرها دچار خسارت و حادثه شده است ضمن اظهار این نکته که خود پلیس راه در صحنه حاضر شده و شاهد اتفاق پیش آمده بوده است، با ارسال مطلب زیر خواستار رسیدگی جدی مسئولین محترم شهرستانی و استانی شد

 

دردم را به كجا ببرم ؟؟؟

استفاده از سليقه های شخصی و مديريت های من در آوردي در شهرستانها باعث تلف شدن جان انسانها و ضرر و زيان هاي مالي جبران ناپذير مي شود. سرعت گير هاي غير كارشناسي در جاده ها و فرار رانندگان از اين سرعت گير هاي غير اصولي و غير كارشناسي باز هم در شهرستان خلخال حادثه آفريد.

در شامگاه مورخ 97/09/01 در نزديكي روستاي پروچ حادثه وحشتناكي رخ داد. راننده اتوبوس كه از خلخال به سمت جاده سرچم در حال حركت بود به خاطر فرار از دست انداز‌های غيراصولي جاده از لاين خود منحرف شده و در لاين مخالف با دو دستگاه سواري شاخ به شاخ گرديد، كه اين عمل باعث شد راننده دستگاه سواري ازمسير خود منحرف شده و صدمه ببيند خوشبختانه با توجه به سرعت عمل راننده سواري تلفات جاني نداشته است. چقدر مردم بايد تاوان اين همه بي مسئوليتي و ندانم كاري مسئولين را بدهند؟؟؟ از ماست كه برماست!!!

http://up.khalkhalim.com/uploads/154287788592731.jpg

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 جواد جوادی خوجین 1397-09-01 14:11
سلام
همانگونه که در بخش نظرات خبر راجع به این موضوع نوشته بودم باید منتظر تصادفات اینچنینی می بودیم. خوشحالم که این حادثه تلفات جانی نداشت ، به نظر می رسد این حادثه زنگ خطری برای این 9 سرعت گیر غیراستاندارد است. مسئولین محترم برای زمستان سخت و اجتناب از خطرات بزرگتر در این مسیر اقدام کنید.
در مورد این حادثه بنا به فرض پلیس راه مثلا 20% مقصر شناخته شود که سرعت گیرهایی بدون تابلو و غیراصولی ایجاد کرده، قاعدتا از بیت المال و منابع مالی پلیس این قصور پرداخت می شود و آن فرد آمری که دستور ساخت این سرعت گیرها را داده و در مقابل برچیدن یا اصلاح آنها مقاومت می کند مصون خواهد بود. یک بار برای همیشه مطالبه گری نه از بیت المال بلکه از شخص خاطی در هر پست و سمتی که باشد اخذ شود در این استان دیگر شاهد تصمیمات و لجاجت های بیجا نخواهیم بود.
موفق باشید- جواد جوادی خوجین 1 آذر 97
 
 
#2 حمید عبدالحسین زاده 1397-09-01 16:09
با سلام و تشکر از مدیریت محترم سایت خالخالیم بابت درج مطلب برای تذکر به مسئولان و اطلاع رسانی به همشهریان.
واقعا این سرعت گیرها خیلی نامناسب و غیر استاندارد از لحاظ استانداردهای ترافیک می باشد ( هم از لحاظ موقعیت نصب و هم از لحاظ ارتفاع و پهنای سرعت گیر). با بارش برق و یخبندان جاده ها این سرعت گیرها بسیار حادثه خیز خواهد شد.
ممنون
 
 
#3 ارش 1397-09-02 15:08
با سلام. در مورد سرعت گیرهای جاده فیروز اباد کلا بحث استاندار یا غیر استاندار بودن سرعت گیرها نباید اصلا مطرح بشه . کلا نصب سرعت گیر به غیر تقاطع پیریک غیر قانونی و غیر کارشناسی هستش و باید کلا جمع بشه . متاسفانه این سرعت گیرها هم نقشه پلیس راه استان هستش برای خطرناک جلوه دادن جاده های منتهی به خلخال .مثل همیشه دشمنی با شهرستانهای خلخال و کوثر و القای این فکر در ذهن مسافرین و هم استانها که جاده مذکور خطرناک هستش، وگرنه جاده های شمال استان مرگبارتر از جاده های خلخال هستن
 
 
#4 شهروند دوم 1397-09-03 12:25
در طول سال های گذشته، بارها شاهد حضور عزیزان پرتلاش پلیس راه خلخال-اردبیل در پاسگاه نیروی انتظامی خروجی شهر در خوجین و حتی در روستای مجره و محدوده بعد از گردنه الماس، خصوصا در ایام پرتردد سال بودیم. ولی تا به حال یک بار هم ندیدیم که در جاده فیروز حضور فعالی داشته باشند. ظاهرا این مسئولیت به سرعت گیرهای بینوا و مغضوب مردم محول شده است! حالا این عدم حضور به هر دلیل که هست ما کاری به آن نداشته و اصراری هم برای به زحمت افتادن این عزیزان نداریم، ولی حداقل این امکان وجود دارد که دوربین های سرعت سنج استانداردی در این مسیر نصب گردد.

به هر حال این مسئله راه حل های اصولی متعددی دارد ولی ظاهرا مسئولین خصوصا مسئولین استانی ترجیح داده اند که فعلا خودشان را در کانون انتقادات و نارضایتی مردم قرار دهند.



مسئولین راهنمایی و رانندگی استان، لطفا پاسخگوی این وضعیت و نارضایتی به وجود آمده باشید.
 
 
#5 اسدزاده 1397-09-03 13:42
چند روز پیش دقیقا همین اتفاق برای من افتاد به زور جمع کردم راننده اتوبوس از خدا بی خبر دقیقا باما کم مونده بود شاخ به شاخ شه بخاطرانحراف بچپش.تا خلخال دست و پام میلرزید زنگ زدم ترنینال بدونم کیه جواب ندان.۱ثانیه تا مرگ فاصله داشتیم با خانواده
 
 
#6 حسن 1397-09-05 11:49
با سلام خدمت همشهريهاي محترم
اينكه سرعت گيرهاي جاده سرچم غير اصولي هست شكي درش نيست.
ولي اون راننده اتوبوس هم بايد فرهنگ و منش بالايي داشته باشه و از لاين خودش خارج نشه بخاطر سرعت گير!!!!!!
نميشه كه بخاطر حالا كوتاهي يا خلاف يه عده اي هركسي اين اجازه رو به خودش بده كه خلاف كنه و با عث دردسر يه عده ديگه بشه!!! اينها همه توجيهي هست براي كوتاهي و خلاف خودمون هركسي بايد از خودش شروع كنه. زمين و زمان را مقصر ميدونيم ولي خودمون را اصلا !!!!!!!!!!
 
 
#7 هم وطن 1397-09-07 08:37
با سلام و عرض ادب
اگر کسی اعلام میکنه که بعضی قسمت جاده خطرناک است و می خواهد با نصب سرعتگیر از این خطرات بکاهد میتوان طراحان و پیمانکاران این مسیر را باز خواست کرد و نسبت به رفع این نواقصات اقدام گردد. والا در هیچ جای ایران در جاده اصلی بدور از تقاطع و مناطق مسکونی نصب سرعتگیر هیج توجیح عقلی ندارد
 
 
#8 شهروند دوم 1397-09-28 12:24
موقع انتقاد، همه باهم و البته به حق، نظر می دهیم.
جا دارد الان که این دست اندازها جمع آوری شده، تشکر بکنیم.

امیدوارم هرچه سریع تر نگرانی پلیس راه محترم از بابت امنیت جانی مسافران، به صورت اصولی برطرف بشود.
 
 
#9 ایمانی 1397-10-03 18:09
باسلام،جادارداز جناب آقای مهندس قربانی از بابت پیگیری های لازم ازطریق استان و وزارت راه ترابری در خصوص این سرعت گیرها تشکر کنیم.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید