معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله پرونده 10 ساله پسماند شهر خلخال بسته می شود
پرونده 10 ساله پسماند شهر خلخال بسته می شود فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 27 دی 1397 ساعت 08:50

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل گفت: با اجرای پروژه سایت جدید زباله های خلخال پرونده 10 ساله مربوط به مدیریت پسماند این شهر و دفن بهداشتی زباله ها که از سال 88 توسط مسئولان وقت استان گشوده شده و بی نتیجه مانده بود، بسته می شود.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: در سال 1388 طرح راه اندازی سایت جدید دفن بهداشتی زباله های این شهر از سوی شهرداری به کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل ارجاع شد.

وی گفت: پس از تایید محل اعلام شده به مساحت 192 هزار متر مربع از اراضی ملی و در مالکیت دولت واقع در منطقه شیخ جانلوی این شهرستان از سوی شهرداری خلخال در این کارگروه و برغم تلاش های صورت گرفته اخیر از طرف شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برای راه اندازی آن بدلایلی اجرای این طرح بیش از 10 سال بود که مسکوت ماند.

امامی اظهار داشت: با توجه به درخواست فرماندار خلخال مبنی بر بررسی مجدد محل مورد اجرای طرح و نیز طرح موضوع در جلسه سه شنبه گذشته کارگروه مدیریت پسماند استان بهمراه بازدید امروز اعضای این کارگروه از محل اجرای سایت در منطقه اعلام شده و نیز اعلام نظر موافق اکثریت اعضای کارگروه مبنی بر مساعد بودن این محل برای اجرای طرح ،مقدمات کار برای راه اندازی سایت جدید در حال فراهم شدن است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام نظر نهایی جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تا یک هفته زمینه لازم برای راه اندازی محل جدید سایت دفن زباله های شهر و انتقال زباله ها به این محل فراهم می شود، افزود: محل فعلی دفن زباله های خلخال تعطیل و معضل دفن غیر بهداشتی زباله ها که مدام مورد توجه افکار عمومی و رسانه های جمعی و تهدیدی علیه بهداشت شهروندان است ، برطرف خواهد شد.

امامی گفت: اجرای هر طرحی مشکلاتی همچون معارض محلی را به همراه دارد ولی اظهارنظرهای غیر کارشناسی از سوی افراد غیر مسئول نمی تواند مانع از اجرای یک طرح در چارچوب قانون و مطابق با ضوابط و مقررات باشد.

بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در اجرای طرح جدید شهرداری و راه اندازی سایت جدید جوانب کار از جمله رضایت مردم حال حاضر منطقه مورد نظر برای اجرای طرح و آیندگان باید لحاظ و از شتاب زدگی پرهیز شود.

وی افزود: رعایت حق و حقوق حتی یک نفر از ساکنان منطقه مورد نظر برای راه اندازی سایت جدید برای مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه مدیریت پسماند استان ضروری بوده و در عین حال تصمیم نهایی کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل در این خصوص مورد احترام همگان خواهد بود.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم گفت: نظر کارشناسی مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل به عنوان حجت برای پرونده 10 ساله راه اندازی سایت جدید زباله های شهر بوده و هرگونه مسئولیت اجرای این طرح در بحث های زیست محیطی ، آلودگی آب های زیرزمینی ، قطعیت مالکیت دولت در اراضی واگذاری از سوی منابع طبیعی ، فنی و بهداشتی به عهده امضا کنندگان و تایید کنندگان این طرح است.

فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز گفت: منطقه مورد نظر اجرای طرح در سال 88 و پیش از این از طریق مشاور طرح مطالعه و جوانب کار در 19 شاخصه از جمله مهلت 6 ماهه برای جواب استعلام از دستگاه های اجرایی ذی ربط و کارهای مربوط به رعایت مسائل زیست محیطی انجام شده است.

او افزود: شهرداری در اجرای این طرح ضوابط مربوط به دفن بهداشتی زباله ها ، جمع آوری شیرابه بصورت فنی و سیستماتیک ، ایزولاسیون ، فنس کشی سایت ، کانالیزه محل و سایر کارهای مربوط به یک سایت با مشخصات فنی دفن بهداشتی را رعایت کرده است.

او اظهار داشت: برای کاهش تولید زباله روزانه شهر از 60 تن فعلی به 40 تن در آینده نیز تلاش خواهد شد.

سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.

فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 فرزانه 1397-10-27 15:37
درود به شهردار فرهیخته، که بعداز سپری شدن ده سال این پروژه اساسی ومهم را به سرانجام میرساند. طرحی که میبایست در مدیریت های قبلی شهرداری انجام میشد.
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید