معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله خسارت های چندین جانبه و جبران ناپذیر برخی معادن شن و ماسه خاطی بر پیکره خلخال
خسارت های چندین جانبه و جبران ناپذیر برخی معادن شن و ماسه خاطی بر پیکره خلخال فرستادن به ایمیل
شنبه, 07 اردیبهشت 1398 ساعت 23:11

http://up.khalkhalim.com/uploads/155639410804472.jpgاگر قبول کنیم که گردشگری بعنوان بستر اصلی توسعه خلخال، مورد قبول همه ماست، نحوه حمل و نقل شن و ماسه از جاده های منتهی به شمال که شامل خلخال- پونل و خلخال- اسالم است، خود به معضلی بزرگ تبدیل شده است، حمل بار غیر مجاز با تناژ بالا، باعث از بین رفتن زیرسازی و تخریب کامل جاده اسالم شده است. جاده اسالم بعنوان یکی از برندهای معروف گردشگری کشور، چنان وضعیت نامناسبی دارد که هر مسافری فقط با یک بار گذر از این جاده، قید خلخال و مسافرت به خلخال را می زند و این یعنی اولین ضربه به اولویت اصلی توسعه منطقه.

 

 

خسارت های چندین جانبه و جبران ناپذیر برخی معادن شن و ماسه خاطی بر پیکره خلخال


مسعود شیرعلی پور/ خلخالیم؛ طی روزهای گذشته خبری به نقل از ایرنا و از زبان فرماندار خلخال منتشر شد با این مضمون که 80 درصد شن و ماسه استان گیلان توسط خلخال تامین می شود.

خبری که طی آن فرماندار گرامی در خود خبر به آمار و ارقامی اشاره کردند که خود موید مخرب بودن و ویرانگر بودن فعالیت بدون قاعده و قانون برخی از این معادن شن و ماسه است .

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/155639410792421.jpg

 

متاسفانه طی سالهای گذشته و در برهه ای، بدون در نظر گرفتن طبیعت و اکوسیستم منطقه ، مجوزهایی به برخی از همشهریان بابت احداث معادن شن و ماسه داده شده است که ظاهرا این امر به طور جدی طبیعت و کوه و خاک و رودخانه های خلخال را به مخاطره انداخته است .

دلیل اصلی اینکه خلخال نزدیک به 80 درصد شن و ماسه گیلان را تامین می کند، وضع قوانین سخت گیرانه و اعمال محدودیت در برداشت شن و ماسه در گیلان است و این قوانین در حالی در گیلان در حال اجراست که ما در خلخال به طبیعت و خاک و کوه و رودخانه خود رحم نمی کنیم و در برهه هایی با نادیده انگاشتن طبیعت بکر خلخال، مجوزهای بی حد و حصر و بعضاَ کارشناسی نشده معدن شن و ماسه در خلخال داده شده است .

واقعا برای ما جای سئوال است که طبیعت خلخال که متعلق به همه اهالی و متعلق به نسل کنونی و آیندگان است، چطور یک عده به خودشان اجازه داده اند که بدون در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی منطقه، اجازه بهره برداری و فروش سرمایه کل منطقه را به این راحتی در اختیار یک عده خاص بگذارند؟

در کنار بحث بسیار جدی و زیست محیطی این معادن که در جای خود بسیار مهم بوده و به نوعی با خاک فروشی، سرمایه آیندگان را نیز به تاراج می بریم، موضوع اصلی، نحوه بهره برداری از این معادن است که آن نیز در نوع خود بسیار جالب توجه و تاسف برانگیز است که امیدواریم دادستان محترم خلخال بعنوان مدعی العموم به این موضوع ورود نموده و برداشت خارج از ظرفیت و بی ضابطه برخی از معادن شن و ماسه را مورد بررسی جدی قرار دهند .

از زمان انتشار خبر تامین 80 درصدی ماسه گیلان توسط خلخال، شاهد تماس های متعدد تلفنی و پیام های همشهریان مبنی بر اظهار تاسف در این زمینه بودیم و همگی خواستار انعکاس نارضایتی خود از خاک فروشی و تاراج طبیعت و خاک و کوه و در کنار آن تخریب جاده های خلخال بودند .

متاسفانه در کنار تاراج طبیعت خلخال که شاید برای تعداد محدودی از شهروندان ما در آمد قابل توجهی به همراه بیاورد، چنین اقدامی برای اکثریت شهروندان خلخال، به جز زیان و خسران و تباه شدن سایر بسترهای توسعه، عایدی دیگری برای منطقه به همراه ندارد.

اگر قبول کنیم که گردشگری بعنوان بستر اصلی توسعه خلخال، مورد قبول همه ماست، نحوه حمل و نقل شن و ماسه از جاده های منتهی به شمال که شامل خلخال- پونل و خلخال- اسالم است، خود به معضلی بزرگ تبدیل شده است، حمل بار غیر مجاز با تناژ بالا، باعث از بین رفتن زیرسازی و تخریب کامل جاده اسالم شده است. جاده اسالم بعنوان یکی از برندهای معروف گردشگری کشور، چنان وضعیت نامناسبی دارد که هر مسافری فقط با یک بار گذر از این جاده، قید خلخال و مسافرت به خلخال را می زند و این یعنی اولین ضربه به اولویت اصلی توسعه منطقه.

طی سالهای گذشته، ایجاد باسکول سیار و پلیس راه ثابت بعنوان یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل مطرح شد ولی متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. وجود پلیس راه گذری در این مسیر هیچ تاثیری ندارد، چرا که کامیون داران با رصد جاده و ارتباطاتی که با هم دارند، از وضعیت جاده مطلع شده و سپس اقدام به حمل می کنند و حتی زمانهایی تا پاسی از شب صبر می کنند تا بتوانند بدون حضور پلیس راه و با خیالی راحت از جاده های خلخال عبور کنند و نتیجه اش میشود وضعیت کنونی آسفالت و زیرسازی جاده خلخال به اسالم! ! !‌

متاسفانه حتی شاهد بوده ایم که برای بارهای غیرمجاز، دو صورتحساب و بارنامه صادر شده و در یکی تناژ واقعی برای ارائه به مشتری و دیگری تناژ کمتر و نادرست جهت ارائه به پلیس راه نوشته می شود

طی درخواستهای متعددی که همشهریان گرامی داشته اند، خواستار رسیدگی جدی مسئولین خلخال، اعم از نماینده، فرماندار، دادستان، پلیس راهور، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .... و ورود جدی به این مقوله هستند .

درخواست همشهریان در وهله اول احداث پلیس راه و باسکول شبانه روزی در سه راهی شاهرود یا هر مکان دیگری که بتواند کلیه محموله های گذری از جاده های منتهی به شمال را پوشش دهد و در وهله دوم، اعمال قوانین سخت گیرانه، همچون استان گیلان در نحوه و میزان برداشت شن و ماسه توسط معادن شن و ماسه است و حتی لازم است مجوز تعدادی از معادن شن و ماسه مورد بازبینی مجدد و جدی قرار گرفته و اعطای مجوز جدید، ممنوع شود.

مسئولان گرامی لطفاً تا دیر نشده و طبیعت و اکوسیستم و جاده هایمان بیش از این از بین نرفته اند، فکر و چاره جدی و اساسی به حال این موضوع کنید. آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد و سکوت و بی تفاوتی نسل کنونی و مسئولین را نخواهند بخشید .

 

مخاطبان گرامی لطفا نظرات و یادداشت های خود را در ارتباط با این موضوع برای ما ارسال کنید.

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 

یادداشت  

 
#1 حجت اله اسماعیل زاده 1398-02-08 15:49
باسلام ...تو خودمعدن شن وماسه باسکول تعبیه وازطرف ناظرین دفعات ازدرست کارکردن باسکول مطمین وازمدیرکارگاهعد ن تعهدکتبی که کامیون هاحق بردن باراضافی ندارنداخذگرددچن انچه هرکامیونی با.باراضافه گرفتارپلیس گردد راننده خاطی ومدیریت خاطی معدن شن وماسه تحت پیگردقانونی قرارخواهندگرفت وهردونفرخاطی موردماخذه قرارمیگیرند
 
 
#2 جواد جوادی خوجین 1398-02-10 06:26
سلام
تصمیم گرفته بودم به دلیل عدم درج نظرم در خصوص ایجاد کمپینی برای خرید باسکول دیگر هرگز به وبسایتتان مراجعه نکنم. اما چه کنم که زخم های جاده اسالم به خلخال و سواستفاده های از آن دلم را به عنوان یک خلخالی به درد می آورد.
این نظر را جهت درج در وبسایت ننوشته ام امابرای همکاری در هر کمپینی به منظور کمک به ایجاد باسکول در پلیس راه باشد اعلام آمادگی می کنم
جواد جوادی خوجین


پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . تمام تلاش ما در انعکاس یادداشتهای همشهریان در این سایت است . با این حال این عدم درج برخی نظرات و یا تاخیر در انتشار، بعلت ذیق وقت، مشغله و نداشتن فرصت کافی برای بررسی و انتشار اتفاق می افتد، لذا از این بابت از شما و سایر عزیزان پوزش می خواهیم .
 
 
#3 همشهری 1398-02-10 11:24
با سلام باعنایت به اینکه این موضوع چندین سال است مطرح وانتقاد و...می شود ولی متاسفانه متولی حل این مشکل مشخص نیست کارشناسان محترم ومتخصص راهکار عملی و فنی وبا اطلاعات متقن به مسولان محترم شهرستان و استان ارائه کنند.ومنافع مردم وملی را نباید به خاطر سودجویی چند نفر فداکرد فرماندار محترم ودادستان محترم ومردمی ومحبوب خلخال هم به عنوان مدعی العموم بصورت جدی به این قضیه ورود کرده ونگذارند بیش ازاین حقوق وبیت المال که بعد از چندین سال پی گیری ودوندگی بودجه وهزینه احداث جاده وآسفالت آن شده به خاطر چند نفر تخریب گردد .ومسولان نباید درمسایل پیش پا افتاده مثل این از خود عجز و ناتوانی نشان دهند
 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید