معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله اقدام سئوال برانگیز اداره کل میراث فرهنگی استان در ساماندهی خانه مسافرهای خلخال
اقدام سئوال برانگیز اداره کل میراث فرهنگی استان در ساماندهی خانه مسافرهای خلخال فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 17 تیر 1398 ساعت 21:08

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اقدامی سئوال برانگیز، بجای حمایت از شرکت خصوصی بومی ساماندهی خانه مسافرهای خلخال، و بر خلاف روال اجرایی سایر استان‌های گردشگر پذیر، در حال تحمیل یک شرکت غیر بومی برای این منظور است در حالیکه از این اداره انتظار می رود حمایت از شرکت‌ها و کارآفرینان بومی خود شهرستان خلخال را در اولویت قرار دهد.

http://up.khalkhalim.com/uploads/156252702390251.jpg

بحث گرشگری بعنوان یکی از اصلی ترین بسترهای توسعه خلخال چند سالی است که در بین شهروندان جای خود را باز کرده است و تعدادی از مشاغل که مرتبط با این مقوله هستند، به خوبی به اهمیت این موضوع پی برده و در آمد قابل قبولی نیز برای فعالان در این عرصه به ارمغان آورده است.

زمانی که خلخال بعد از اردبیل، بعنوان تنها شهر دانشگاهی استان صاحب دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و دانشگاه آزاد بود، شهر ما میزبان خیل عظیم دانشجویان غیر بومی از سراسر کشورمان بود که در زمان خودش به نقطه عطفی در توسعه اقتصادی و فرهنگی خلخال تبدیل شد و باعث شد بسیاری از خانواده های خلخال که خانه یا اطاق اضافه برای اجاره داشتند، از این راه بتوانند در آمد جانبی کسب کرده و به اقتصاد خانواده ها کمک کنند . طی سالهای اخیر و با احداث شعب دانشگاههای آزاد و غیر دولتی و غیر انتفاعی در دورافتاده ترین مناطق کشور، پای دانشجویان غیر بومی از خلخال کوتاه شد و به نوعی در آمد بسیاری از خانواده ها که از راه اجاره منازل کسب درآمد می کردند نیز قطع شد. اما طی سالهای اخیر حضور خیل عظیم مسافران و گردشگران در خلخال، مخصوصا در فصول گرم سال، خانه های دانشجویی سابق را به سوئیت های مهمانپذیر تبدیل کرد و عملا این بار این خانه های مسافر بودند که به کمک اقتصاد تعدادی از شهروندان آمدند.

و اما همانطور که در سایر شهرها متولیان و مسئولان به فکر افتادند، در خلخال نیز لازم بود این خانه های مسافر مورد نظارت و ساماندهی قرار گیرند تا خدای نکرده یک موقعی بی قانونی و بداخلاقی یک میزبان ماهیت و وجهه یک شهر را زیر سئوال نبرد و منبع درآمد سایر میزبانان را دچار اختلال نکند.

لذا در این راستا شهرستان خلخال به عنوان اولین شهرستان استان اردبیل اقدام به معرفی مجری قانونی و اخذ مجوز های مربوطه نموده و شرکت خصوصی بومی آذین رایانه افق با مدیریت جواد فرامرزی بعنوان مجری این طرح با احداث ایستگاههایی در ورودی های شهر برای جذب مناسب مسافر و ساماندهی خانه های مسافر اقدام نمود و با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد ریالی زیر ساخت های ساماندهی در سطح شهر را فراهم کرد.

با ساماندهی خانه های مسافر، ضمن نظارت بر کیفیت خود مراکز اقامتی، قیمت ها و نحوه ارائه خدمات به مسافران نیز رصد شده و عملا میتواند به یک سری معیارهای استاندارد نزدیک شده و وجهه قابل قبولی را برای شهرمان، در ارائه خدمات خانه های مسافر ایجاد کند.

هر چند که این اقدام در ابتدا با مقاومت برخی صاحبان خانه های مسافر روبرو شد ولی به مرور بسیاری از میزبانان با شرکت مجری همکاری کردند که این اقدام اعتبار خود میزبانان را نیز تضمین می کند و به مرور باعث برچیده شدن پدیده پلاکارت به دستان خواهد شد که چهره جالبی نمی تواند داشته باشد

و اما طی روزهای گذشته شاهد بودیم که متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در حال تحمیل نمودن یک شرکت غیر بومی سرعینی بجای شرکت بومی خلخال است که بنا به گفته مدیرعامل شرکت بومی خلخال، این اقدام بر خلاف روال اجرایی سایر استان‌های گردشگر پذیر کشور و مغایر با بندهای قانونی شیوه‌نامه های ساماندهی خانه های مسافر است.

سئوال از متولیان استانی گردشگری این است که چرا در شرایطی که بستر گردشگری خلخال به روزهای بهره‌وری خود میرسد اجازه استفاده منافع این توسعه را از متولیان بومی سلب می کنند، مگر خود شهر سرعین از این بستر کم عایدش می شود که این عزیزان برای سایر شهرستانهای استان نیز نقشه می کشند ؟ و چرا با وجود شرکت معتبر بومی در خود شهرستان، در حال تحمیل مجری غیر بومی هستند ؟

مسئولین و متولیان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان لازم است با دیدی مثبت به مشکلات و مسائل این شهرستان نگاه کنند و باید هر چه سریع تر به جای سنگ اندازی و ایجاد مشکل در این خصوص، اجازه فعالیت قانونی به سرمایه گذار بومی شهرستان را صادر نمایند. قطعا این به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسد که پس از هزینه‌های مختلف و زحمات چندین ساله، سرمایه گذار بومی را کنار گذاشته و از شهر دیگری شرکتی را معرفی کنند که از زحمات چندین ساله مجری بومی بهره‌بردای نماید.

از نماینده محترم، فرماندار گرامی و امام جمعه معزز درخواست می کنیم لطفا به این مقوله و موارد مشابه ورود نموده و از کارآفرینان و زحمت کشان شهرستان خلخال حمایت نمایند .


گزارش : مسعود شیرعلی‌پور


http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif







 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید