معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار اخبار کوتاه اشتباه در مسیر توسعه گردشگری اردبیل/ جنوب استان گنج پنهان توریستی کشور
اشتباه در مسیر توسعه گردشگری اردبیل/ جنوب استان گنج پنهان توریستی کشور مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 04 مرداد 1398 ساعت 21:19

خطیب جمعه اردبیل با بیان برخی ایرادات در خصوص زیرساخت‌های گردشگری این استان تاکید کرد: در جهت توسعه صنعت توریسم و بویژه تمرکز گردشگری در یک منطقه اشتباه کردیم.

به گزارش خلخالیم به نقل ازمهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: ما از جهت توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب‌های معدنی آن است در حالی که جنوب استان از گنج‌های پنهان توریستی کشور است. آنجا هرچقدر سرمایه گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم؛ اولین قدم در آنجا توسعه راه‌های مواصلاتی است.


وی با تاکید برلزوم تسریع عملیات جاده کلور– درام در جنوب این استان بیان داشت: این جاده مزایای زیادی دارد. اولاً جاده‌ای است بسیار امن برعکس پونل – خلخال و هم جاده اسالم که برف گیر است و خطر آفرین. دوم اینکه ارتباط استان با مرکز کشور ۸۰ کیلومتر کوتاه می‌شود. سوم اینکه برای توسعه خلخال و مخصوصاً باز شدن پای توریست به جنوب استان بسیار مفید است.

نماینده ولی فقیه دراستان ادامه داد: جنوب استان ما گنج پنهان و ناشناخته است. با باز شدن این جاده، خلخال تنفس اقتصادی بزرگی پیدا می‌کند. کل مسیر این جاده در استان ما ۲۸ کیلومتر است و جزو طرح‌های ملی است و ردیف بودجه برای آن باز شده است. ۲۰ کیلومتر آن اجرا می‌شود و نقشه هشت کیلومتر دیگر هم کاملاً تمام شده است.

وی با بیان اینکه کل ۲۸ کیلومتر قرار است چهار بانده اجرا شود، تصریح کرد: پنج کیلومتر از طرف زنجان کار شده و هشت کیلومتر از طرف اردبیل به صورت چهار بانده آماده آسفالت ریزی است. هم این خط ردیف ملی دارد و هم چهار بانده شدن سرچم و نیز محور رضی – گرمی – بیله سوار و هم جاده اردبیل – پارس آباد ردیف ملی دارد که چهار بانده شود. اصلاندوز– آذربایجان شرقی نیز ردیف ملی دارد.


ظرفیت گردشگری «کمربند سبلان» مغفول مانده است

عاملی یادآور شد: برای کل اینها در محدوده استان ما ۱۳۰ میلیارد برای امسال گذاشته اند.۳۰ میلیارد هم دوباره گذاشتند و لذا کل این خطوط امسال ۱۶۰ میلیارد تومان پول دارد و ۲.۵ برابر سال گذشته است. از این مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به جاده درام اختصاص دارد. اما تخصیص همه اینها کم است. جاده درام در سه ماهه اول با ۲۰ درصد تخصیص چهار میلیارد تومان دارد و این مبلغ خیلی کم است. از مدیریت ارشد استان می‌خواهم در خصوص تخصیص جاده‌ها مخصوصاً جاده درام اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ورود گردشگران به این استان متذکر شد: این روزها جمعیت بسیار زیاد توریست به استان سرازیر شده اما زیرساخت‌های لازم وجود ندارد. سرعین پر می‌شود، بر می‌گردند؛ فضای سبز، سرویس بهداشتی، محیط پاک، محیط امن، چشم اندازهای متعدد ارزانی اجناس نسبت به سایر نقاط و… تأثیر فوق العاده در جذب توریست دارد. کمربند سبلان ظرفیت عظیم برای جذب توریست دارد ولی مغفول مانده است، این کمربند از شهر نیر شروع می‌شود و به مشگین شهر ختم می‌شود این منطقه در دنیا نظیر ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: توریست هرجا درختی و فضای سبزی همراه با سرویس بهداشتی می‌بیند اتراق می‌کند تا فقط از هوای استان مرتفع اردبیل که بام ایران و ییلاق ایران لقب گرفته استفاده کند. اما متأسفانه سرانه فضای سبز ما از میانگین کشوری هم کمتر است.

وی با بیان اینکه بعضی از فرمانداران ما آنقدر ضعیف هستند که من تعجب می‌کنم استاندار برای چه منفعتی و چه خدمتی و چه شاهکاری اینها را نگه داشته است، افزود: بعضی از اینها آنقدر بی حال است که حال درختکاری و ایجاد فضای سبز برای اطراف شهر خود را هم ندارد. ابقاء اینگونه فرمانداران ظلم به استان است.


عرضه یک دهیار یا بخشدار از برخی فرمانداران بالاتر است

عاملی تاکید کرد: گاهی عرضه یک دهیار یا یک بخشدار از این فرمانداران بالاتر است. فرمانداری که اعتقاد به اهمیت محیط زیست، فضای سبز و محیط معطر و جذاب ندارد یک روز هم نباید در سمت خود باشد چنین فرمانداری قطعاً در توسعه صنعتی، کشاورزی و تجاری هم موفق نیست.

وی عنوان کرد: در رقابت‌های اخیر والیبال لیگ جهانی مهمانان زیادی از داخل و خارج به استان ما آمدند و در سرعین مستقر شدند چه می‌شد که جاده اردبیل تا سرعین هر دو طرف با درخت کاری شایسته و نه پراکنده به استان چهره سبز می‌داد، استان ما کویر نیست؛ بالای همین جاده سد یامچی، سد الماس و رود خانه دائم جاری قرار دارد. منطقه شام اسبی باید کلاً متحول شود. شام اسبی صرفاً یک روستا نیست در نقطه حساس توریستی به حال خود رها شده است.

امام جمعه اردبیل افزود: خروجی اردبیل از طرف آستارا را ملاحظه کنید تپه تپه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی روی اتوبان ریخته شده است. این موضوع یک افتضاح برای همه ماست و مهمانان قطعاً به چشم استان‌های عقب مانده به ما نگاه می‌کنند. نه مسئولان اقدام می‌کنند و نه مردم پیگیر رفع این افتضاحات هستند. توریست هر کجا درخت و سرویس بهداشتی می بیند اتراق می‌کند و می‌گوید از این استان فقط هوای خوب آن را داشته باشم کاملاً برنده ام. اما مصیبت این است که در حساس‌ترین مراکز تفریحی هم خبری از سرویس بهداشتی نیست.

وی ادامه داد: من این هفته به مناسبتی در کنار دریاچه نئور که از استثنایی‌ترین مراکز توریستی است، حاضر شدم. آنجا توریست‌های جنوب کشور در به در دنبال سرویس بهداشتی بودند اما افسوس و هزاران افسوس خبری از سرویس بهداشتی نبود. نبود سرویس بهداشتی یک مصیبت است. اما مصیبت بالاتر از آن این است که هر میهمانی این وضعیت را می بیند در عقل مدیریتی ما شک می‌کند. من از آقای استاندار تعجب می‌کنم که در ابقاء مدیران ضعیف چه برکتی و چه توفیقی دیده است.



ابقاء مدیران ضعیف چه برکت و توفیقی برای استان دارد

عاملی بیان داشت: این هفته دو حرکت ضد اخلاقی بر علیه گردشگران در استان ما صورت گرفت و دو نزاع بسیار زشت درست شد. در هر دو مورد هم مقصر اصلی از استان ما بود. کافی است چند مورد از این گونه بد اخلاقی‌ها صورت بگیرد دیگر فاتحه جریان توریسم خوانده می‌شود. در چنین مواردی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی باید بسیار بی رحمانه عمل کنند تا بازدارندگی خوبی صورت بگیرد تا کسی جرأت جسارت و تعرض به مهمانان را نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به دستگیری ۱۷ جاسوس سیا در کشور یادآور شد: از وزارت اطلاعات و از سربازان گمنام امام زمان تشکر ویژه داریم که با رصد اطلاعاتی بسیار دقیق ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای سیا در ایران را به دام انداختند. این موفقیت ضربه بسیار کاری و حرفه‌ای بر پیکره سیا است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سال ۹۲ نیز ضربه بسیار کاری توسط وزارت اطلاعات ایران صورت گرفت. آن زمان کارشناسان ارشد سازمان سیا آن را به عنوان افتضاح اطلاعاتی و بزرگترین شکست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر معرفی کردند. از عجایب امور این است که در زمان شاه سازمان اطلاعات ایران ملعبه دست آمریکا بود و حالا یک کابوس عظیم برای آنهاست.

وی افزود: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان بارها تفوق حرفه‌ای خود را در سازمان سیا و سازمان‌های دیگر و سرویس‌های قدر اطلاعاتی دنیا ثابت کرده اند و این از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است.


ایران نشان داد قلدری انگلیس و آمریکا به نقطه آخر رسیده است

عاملی عنوان کرد: چندین قرن است که مسلمانان در اثر عقب ماندگی بسیار فاحش علمی، صنعتی و تکنولوژی عملاً برده غربی‌ها شده اند. آنها مسلمان‌ها را به طور مدام تحقیر می‌کنند و تو سری می‌زنند و مسلمان‌ها قادر به هیچ عکس العملی نیستند. برای اولین بار ایران اسلامی غرور مقدس دینی و ملی امت را احیا کرده است.

وی ادامه داد: عکس العمل ایران در برابر دزدی دریایی انگلیس و توقیف کشتی متخلف انگلیسی نشان داد که روزگار ذلت دیگر گذشته و زورگویی و قلدری چندین قرن انگلیس در برابر ایران در عصر جمهوری اسلامی به نقطه آخر رسیده است. اقدام ایران آرزوی تمام مسلمان‌ها بود. بعد از اقدام حماسی ایران یک نویسنده بزرگ عرب نوشت: این همان قدرتی است که ما سال‌ها در آرزوی آن بودیم.

خطیب جمعه اردبیل متذکر شد: آنها باید بدانند که روزگار مقابله به مثل شروع شده است. ما به ترامپ حالی خواهیم کرد که هزینه خروج از برجام برای او بسیار سنگین است. تمام تنش‌هایی که فعلاً در منطقه پیدا شده همه نتیجه خروج از برجام است نه نتیجه سیاست‌های منطقی و عقلانی ایران. بیداری و آگاهی ملت آمریکا نیز ترامپ را تحت فشار گذاشته است. آنها می‌گویند خروج از برجام امنیت آمریکا را به مخاطره انداخته است.


http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید