معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار اخبار کوتاه زباله‌، محیط زیست خلخال را تهدید می‌کند
زباله‌، محیط زیست خلخال را تهدید می‌کند مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 03 مهر 1398 ساعت 14:35

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل گفت: شرایط بسیار نامناسب محل فعلی دفن زباله‌ها، محیط‌ زیست شهر خلخال را به‌شدت تهدید می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، سعید شهند روز یکشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: با وجود اخطارهای متعدد به شهرداری خلخال برای راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های این شهر و ساماندهی محل فعلی دفن زباله‌ها، شهرداری همچنان به هشدارهای زیست‌محیطی بی‌توجه بوده و ادامه فعالیت این محل بشدت سلامتی شهروندان ،حیات وحش و محیط‌زیست پیرامون را تهدید می‌کند.

او اظهار داشت: روزانه بیش از ۶۰ تن زباله شهر و دهها تن زباله‌ روستاییدر حالی به این محل حمل می‌شود که هزاران تن زباله جمع‌آوری شده فعلی فاقد پوشش مناسب خاک بوده و بوی تعفن زبتا چندین کیلومتر احساس می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این دود حاصل از به آتش کشیدن عمدی و یا غیرعمدی زباله‌های انباشت شده در این محل همواره موجب اذیت شهروندان و اهالی روستاهای علی‌آباد و سنجبد در مجاور این محل می‌شود.

شهند بیان کرد: نگهداری این حجم از زباله در محلی مجاور مناطق مسکونی و بیمارستان شهر خلخال و پراکندگی آن در مسیر وزش بادهای شمالی و جنوبی منطقه‌ وسیعی را آلوده کرده و محیط رودخانه پایین دست این محل را نیز در معرض خطر آلودگی به شیرآبه زباله‌ها قرار داده است.

شهند با تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه برای شهرداری خلخال جهت تعیین تکلیف محل زباله‌های فعلی و اقدام عاجل برای پوشش زباله‌ها با استفاده از خاک و به هر وسیله ممکن افزود: در صورت بی‌توجهی شهرداری به مهلت تعیین شده مراتب از طریق محاکم قضایی شهرستان پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین با بیان اینکه پسماند یک مقوله چندوجهی و چندبعدی است، اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف مدیریت پسماند علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی نیازمند ترویج فرهنگ کاهش تولید زباله در بین مردم و چگونگی تعامل با دست‌اندرکاران مدیریت پسماند مناطق مختلف استان هستیم.

او گفت: در حالی که منابع طبیعی استان مالک اراضی تحت مدیریت مناطق حفاظت شده است ، محیط‌زیست تنها به عنوان مستاجر این اراضی وظیفه حفظ و حراست از مناطق حفاظت شده و گونه‌های گیاهی و جانوری این مناطق را برعهده دارد.

او با اشاره به اینکه ۷۰ روستای خلخال در منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان قرار دارد، بر لزوم اجرای مدیریت صحیح پسماند در روستاهای واقع در این منطقه و همکاری بخشداران و دهیاران در این زمینه تاکید کرد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: با توجه به زمان‌بر بودن راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های شهر خلخال ساماندهی محل فعلی ،پوشش خاک ،فنس‌کشی و جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها در اطراف از سوی شهرداری ضروری است.

فریدون بابایی با انتقاد از ضف عملکرد شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مقابله با معضل نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی شهر اظهار داشت: بی‌توجهی به این موضوع با وجود هشدارهای داده شده به یک مشکل سخت‌تر از مشکل محل دفن زباله‌ها تبدیل شده است.

علی ملکی ، مسئول واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال هم گفت: بحث راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های این شهر و توقف فعالیت محل فعلی چسبیده به مناطق مسکونی از سوی شهرداری خلخال از ۲۰ سال پیش در جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان طرح شده ولی نتیجه همه پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده و فعالیت محل فعلی دفن زباله‌های شهر همچنان سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.


http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif







 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید