معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله خلخال چگونه «بام‌ آبی‌ آذربایجان» شد؟
خلخال چگونه «بام‌ آبی‌ آذربایجان» شد؟ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 22 مهر 1398 ساعت 13:13

http://up.khalkhalim.com/uploads/156966859326642.jpgخلخالیم؛ ساعد وثوقی کرکزلو* / به «خلخال، بام آبی آذربایجان» خوش آمدید؛ این متن خوشامدگویی است که از دو سال پیش روی تابلوی آبی‌رنگی در ورودی‌های شهر تاریخی، زیبا و خنک خلخال جا خوش کرده و چشم و دل رهگذران را نوازش می‌دهد و دور نیست روزی که به برندی خوش‌ترکیب در ذهن ساکنان و مسافرانش تبدیل شود.


موضوع این است که «برندسازی برای شهرها» از نیم قرن پیش شروع شده و در این مدت مدیران شهری در سراسر جهان تلاش زیادی به خرج داده‌اند تا به فراخور ظرفیت‌ها، امکانات، فعالیت‌ها، چشم‌انداز و سیاستگذاری‌ها، برندی ساخته و آوازه‌ای برای شهرهای خود دست و پا کرده و از این طریق، فرصتی برای کسب مزایا و منافع اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، تجاری، بازرگانی و... ایجاد کنند. درواقع، مدیران شهری تلاش می‌کنند با برجسته‌سازی یکی از ویژگی‌های شهرهای تحت مدیریت، تصویری زیبا در اذهان مردم ایجاد کنند و با استفاده از آن ویژگی که می‌تواند تاریخی، طبیعی، فرهنگی، معنوی، مکانی و... باشد، با جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران به تولید ثروت بپردازند و سطح آموزش، حمل و نقل، سلامت و خدمات عمومی را ارتقا دهند.

خوشبختانه در دوره شهردار پیشین خلخال، سرکار خانم جوادی این مهم با جمعی از صاحبان اندیشه در زمینه‌های مختلف از جمله جامعه‌شناسان شهری، روان‌شناسان، اهالی رسانه، مدیران شهری و جمعی از مردم مطرح و با ارائه پیشنهادها و استدلال‌های گوناگون از ویژگی‌های ارزشمند خلخال بزرگ، ترکیبات مختلف واژگانی کنار هم چیده شد و آنچه در پایان، همه روی آن اتفاق نظر داشتند، «بام آبی آذربایجان» بود، آن هم با استدلال‌های زیر:

- خلخال مرتفع‌ترین شهر آذربایجان پرافتخار است؛ بنابراین، «بام» مناسب‌ترین واژه‌ای است که هم می‌تواند به َارتفاع بالای خلخال اشاره داشته باشد و هم در صدر بودن و برتری و بلندی و رفعت جایگاه این خطه زیبا و زرخیز را به رخ بکشد؛ همانگونه که به شهر یاسوج، بام ایران گفته می‌شود و البته چندین شهر دیگر ادعای بام بودن دارند.

اما چرا بام آذربایجان به رنگ آبی درآمد؟

اول- یکی از مشکلات جهان امروز که گاه در کلانشهرها به بحران هم تبدیل می‌شود، نداشتن آسمان آبی و وجود آلودگی‌ها، گرد و غبار، ذرات آلاینده و مضر برای سلامتی است، اما خوشبختانه آسمان خلخال، صاف و شفاف و آبی است و این همان ویژگی است که انسان امروز در به در، در جست و جوی آن است.

دوم- از بحران‌های دیگری که جهان امروز را گرفتار خود کرده، اقلیم خشک و بی‌آب و علف است؛ به گونه‌ای که اندیشمندان، جنگ آینده جهانی را پیکار بر سر کم‌آبی و بی‌آبی پیش‌بینی کرده‌اند و در سال‌های اخیر، مردم ما هم در جای‌جای ایران این مشکل و گاه بحران را به چشم دیده یا شنیده‌اند و باز هم ما در خلخال جزو خوشبخت‌ترین انسان‌های عصر حاضریم که در منطقه سبز آبی کشور قرار گرفته‌ایم. ما نه تنها مشکل بی‌آبی نداریم، بلکه «بام آبی آذربایجان» در احاطه چشمه‌سارها، آبشارها و رودخانه‌های خروشان و لبریز از آب است.

سوم- رنگ‌ها معانی ادراک‌شده جهانی دارند و احساسات، تجربیات و هیجانات را منتقل می‌کنند و به گفته کارل جونگ، روانپزشک سوئیسی: «رنگ‌ها زبان مادری ناخودآگاه هستند» و درباره هویت و شخصیت یک برند صحبت می‌کنند. در این میان، رنگ آبی در نزد مردمان جهان، بسیار مثبت است و می‌تواند احساس اعتماد، صداقت، امنیت و مسئولیت‌پذیری را به بینندگان القا کند. آبی شما را به آسمان می‌کشاند و نیز به آب، دریا، هوا و سفر. با احساس آزادی، پاکی، رویاها و گردشگری ارتباط دارد. آبی، رنگ آفرینش و آرامش است و انسان امروز از هر جای دنیا در پی کسب اعتماد، امنیت و آرامش شهر به شهر خواهد گشت و به سرزمین اساطیری ما خواهد رسید؛ اگر خلخال را بام آبی آذربایجان بشناسد و بشناسانیم‌.

چهارم- ترکیب واژگانی "بام آبی آذربایجان" و واج آرایی چشم نواز و دلنشین حروف الف و ب و هماهنگی و زیبایی گرافیکی آن، در ذهن و دیده مخاطبانش نشسته و توانسته رضایت مردم را جلب کند.

پنجم- برندها از ویژگی‌ها ساخته می‌شوند، نه از شباهت‌ها؛ بنابراین، با تشبیه خلخال به «زر» یا «نگین» که البته تکراری و کلیشه‌ای هم شده است، نمی‌توان صاحب برندی بروز و در شأن خلخال بود. اما خلخال می‌تواند برای همیشه «بام آبی آذربایجان» باشد؛ برندی خوشنام، خوش‌تراش و خوش‌ترکیب که تا سال‌ها می‌تواند در ذهن و فکر هر بیننده‌ای رسوخ کرده و در یادها باقی بماند.

ششم- امروز، مدیریت شهری، مردم و رسانه‌ها می‌توانند بی‌توجه به حاشیه‌ها، دست در دست هم نمای خانه ها، دیوارها، پنجره ها، نرده ها، جداول و... را با رنگ آبی درهم آمیزند و با مراقبت از آسمان آبی و زمین پاک خلخال، آب و آبادانی را برای دیگر شهرهای سرزمین پهناور ایران، به تصویری ماندگار تبدیل کنند.


* روزنامه نگار و مشاور رسانه‌ای نماینده خلخال و کوثر


http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif






 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید