معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله نقش فراموش شده نخبگان و متخصصان در انتخابات
نقش فراموش شده نخبگان و متخصصان در انتخابات فرستادن به ایمیل
شنبه, 07 دی 1398 ساعت 15:39

http://up.khalkhalim.com/uploads/157761494193281.jpgجواد صبوری کزج؛ وقتی به شعار های انتخاباتی نگاه میکنیم، رقابت در وعده دادن و چگونگی پرداخت به موضوع وعده های انتخاباتی بخش جدایی ناپذیر فرآیند تبلیغاتی نامزدان انتخابات بوده است. وعده هایی که توسط نامزدان انتخاباتی ناظر به حل مسائل و مشکلات مردم داده میشود.


ماجرای وعده ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی بویژه در شهر های کوچک شکل خاص تری به خود بخشیده است. وعده ها و شعارهایی که عموما پاسخ های غیر اصولی و غیر متخصصانه به مشکلات است. دقیق تر بگویم شعارهای بیشتر نامزدان انتخاباتی پوپولیستی و قابل فهم برای عموم بوده است. حال اینکه "این وعده ها چقدر عملی و اجرایی است؟" سوال اصلی ماجرا است.

بیشتر نامزدان وعده های شبیه به هم میدهند مثلا حقابه قیزیل اوزن، راه کلور-درام و ... . برخی نیز وعده های متفاوت تر و زیبا تر میدهند ولی همچنان ضمانت اجرایی وعده های شان در هاله ای از شک و ابهام است. می توان گفت نامزدان انتخاباتی با شعارهای عرفی و پوپولیستی سعی در همراهی اذهان عمومی برای رسیدن به صندلی سبز مجلس هستند.

اوج تاسف آنجاست که این موضوع تبدیل به یک داستان تکراری برای رای آوردن شده است و گویی این موضوع تبدیل به مکانیسم انتخابات در شهر های کوچک بویژه خلخال و کوثر شده است.


راه برون رفت از این ماجرای تکراری (عوام فریبی) چیست؟

به نظر می رسد اصل ماجرا نقش فراموش شده متخصصان و نخبگان در روشنگری و مبارزه با عوام فریبی است.

گروهی که رسالت اصلی شان شفاف کردن قضایا و به چالش کشاندن نامزدان، متکی بر اصول علمی و تخصصی است؛ رسالتی که می توان گفت در بین نخبگان و متخصصان مورد بی توجهی واقع شده است.


چه شد که این گروه(متخصصان و نخبگان) از وظیفه اصلی خود کنار کشیدند؟

از یکسو برخی از متخصصان و نخبگان با یک نوع سرخوردگی ترجیح بر انزوا و گوشه گیری از مسائل سیاسی را دارند و از سوی دیگر وقتی به برخی از متخصصان و نخبگان می نگریم با پدیده هم دستی آنها با نامزدان در عوام فریبی مواجه می‌شویم.

سهم خواهی نخبگان و متخصصان در انتخابات از نامزدان انتخاباتی علت اصلی پشت کردن آنها به رسالت اصلی شان است. در واقع نخبگان سیاسی بدنبال میز و افزایش قدرت خود بوده، نخبگان علمی بدنبال استفاده از رانت و پارتی برای ارتقا خود بوده و نخبگان اقتصادی نیز بدنبال گرفتن امتیازات اقتصادی برای کسب سود بیشتر هستند. یک کلام بگوییم؛ آنها نیز شریک جرم در عوام فریبی ها بوده اند.

به نظر میدسد تا زمانیکه نخبگان و متخصصان از سیاست دوری میگزینند یا در اغواگری و عرفی کردن انتخابات همسو با نامزدان بوده و بدنبال سهم خواهی هستند این داستان ادامه دارد.

جواد صبوری کزج


http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif







 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید