معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home شهدای والامقام خلخال ابراهیمی - قنبر
ابراهیمی - قنبر فرستادن به ایمیل
شهدای والا مقام خلخال


شهید قنبر ابراهیمی

نام : قنبر

نام خانوادگي : ابراهيمي

نام پدر: ريحانعلي

محل تولد : روستای کرکزلو

تاريخ تولد : 1341

تاريخ شهادت : 8 / 8 / 1362

محل شهادت : پنجوين

نوع عضويت : پاسدار رسمي


زندگي نامه

شهيد قنبر ابراهيمي در روستاي کرکزلو در يک خانواده محروم و بسيار مذهبي به دنيا آمد. از آنجائيکه فرزند بزرگ خانواده بود پدر و مادرش علاقه زیادي به وي داشتند و او را جهت تحصيل و فراگيري علم به درس گذاشتند و انتظار زيادي از ايشان داشتند .

دوران ابتدايي را در روستاي کرکزلو در مدرسه ابتدايي گذراند . جهت ادامه تحصيل مرحله پنجم ابتدايي و راهنمايي درمرکز بخش( هشجين) مشغول به تحصيل بوده و با دوستان ديگرش در يک منزل زندگي مي کردند و دوران دبيرستان را نيز در خود شهرستان خلخال به ادامه تحصيل مشغول شد.

بعداز شروع جنگ تحميلي و  به دستور حضرت امام (ره) در جنگ شرکت نمود و بعد از پايان تحصیلات چهارم متوسطه، به عضویت سپاه پاسداران خلخال به عنوان پاسدار رسمي در آمد .

در منطقه مريوان و در جريان عمليات والفجر 4 ايشان در واحد تخريب فعاليت داشتند و در منطقه کله قندي مورد تهاجم دشمن قرار مي گيرند و به درجه رفيع شهادت نائل گشتند .


وصیت نامه

اين جانب قنبر ابراهيمي اعزامي از سپاه پاسداران خلخال هشجين از روستاي کرگزلو که حالا چند روز پيش به عمليات نمانده با سلامتي خودم قلم بر تکه پاره سفيد گذاشته و سياهه مذبور را به عنوان وصيت به عموم ملت و اهالي شهرستان خلخال تقديم مي کنم.

سلامم بر مهدي آقا امام زمان عج ونائب مهدي امير مستضعفين جهان و قلب تپنده مسلمين و درود بي کران بر ارواح مقدس شهدا و به خون خفتگان تاريخ و سراجان منير و سلام بر لاله هاي پرپر و سلام قلبي خودم را بر شما تقديم مي دارم که با اميدواري در تشييع جنازه ام با قلب پاک شرکت نموده ايد . همانا هدفي براي اتحاد و شايد تسکيني به خانواده شهيد کنار مزارم آمده ايد. پس بنا به وظيفه شرعيه خويش را در نوشتن وصايا ادا مي نمايم . گرچه که نوشتن وصيت نامه براي يک جوان مشکل به نظر مي رسد  و از آنجايي که پيامبر اکرم فرمود : "يا علي هرکه هرکه وقت مرگ وصيت خود را کامل نکند و در مروت او نقصاني وجود دارد و به شفاعت نائل نشود" . بدين جهت در ميدان جهاد في سبيل الله نوشتن وصيت نامه را در عدم وقت به صورت مختصر، از فرايض ديني دانسته تا مومنين افتخار و واماندگانم گفته هايم را سرمشق قرار داده و چشم دشمنان اسلام و منافقين کور باشد .

من خجالت مي کشم که پاره کاغذ را و مطالب مذکور برايتان ايجاد مزاحمت نمايم و خود را يک پاسدار قلمداد نمايم. من لياقت پاسداري را نداشتم و پاسدار نبودم . پاسدار ائمه اطهار و انبيا سلام الله عليهما بوده اند . پاسدار امام است .پاسدار شهدا هستند. پاسدار کسي هست که مرگ با عزت را مايه شرف بداند. زيرا فرزند يکي از شهداي محراب مي فرمايد : آقايم با لباس پاسداري خوابم آمد و بعد از زيارت و ملاقات پرسيدم: بابا جان مثل اين که پاسدار هستي و لباس مقدس را بر تن نموده اي .فرمود: آري پسرم ؛چهار ابر مرد تاريخ و معلمين و مهندسين و اسوه هاي زهد و تقوي با لباس خونين وارد بهشت شده اند . پس چنين است پاسدار اسلام بدين صورت توصيف مي گردد . مانند گلي است ،مهد زميني که ابر بهاري آن را مي پرورد مکتب قرآن چنين لاله هاي خونين را در خود مي پرورد .

آري چنين است ، منافق حيا کن ، حيا کن ديگر بس است. شرم کن .نتوانستي با سلاح توطئه بهشتي ها را مدني ها را صدوقی ها و دستغيبي ها و رجائي هاو با هنرها را از بين ببري .هرچند که آنان جسم و کالبدي در ظاهر ندارند، ولي بدانيد که ايشان شاهدان هميشه جاويد تاريخند . پس بنگر آيه ي قرآن به چه وصفي به نظم در آمده؛                  هرگز نميرد آنکه دلش زنده شد به عشق .ثبت  است در جريده عالم دوام ما

اي کسي که مي خواني گفته هايم را              با متانت بگو نامه هايم را

شايد اين کلام نابيان باشد                           بگواندرون دردهايم را

شايد اين سطرها يادگار باشد                      ببوس اي پدر يادگارم را

امروز وقت غفلت نيست به هوش باشيد .سلاح افتاده شهيد را برگيريد و پويندگان راه مقدس شان باشید .راه شهدا، راه حسين (ع) و راه علي اکبر و علي اصغرهاست . امروز روز جهاد با کفر است اسلام و قرآن در خطر است.

"يا ايها النبي جاهد الکفار و اغلظ عليهم و ماواهم جهنم و بئس المصير" (سوره توبه )

امت حضرت محمد (ص) بايد جهاد کنند . اي پيامبر جهاد کن با مشرکان با مشرکان و منافقان.

(ودر آخر يک جمله براي پدر زحمت کش و مادر مهربانم مي گويم: بعد از اظهارات در دعاي اندرونم که به صورت مختصر گفته شد، از اين سرزمين خونين حسين که زهر در خون جوانان عزيز ريخته شده سلامي از ته قلب دارم اميدوارم که پذيرا باشيد . اي پدر هميشه با زحمت و هزاران مشکلات و با کارگري و عرق جبينت به درس گذاشته بودي و آگاهم کرده بودي، اجرت در پيش خدا . اي مادر دلسوز که هميشه قلبت برايم مي تپد که شايد برايم آرزوي ديگري داشتيد . بالاخره برايم غصه مخوريد. اولا که نمرده ام، بلکه در کنار شهيدان زنده هستم . من که نتوانستم از عهده زحمات شما برآيم و مقابل آن را عرضه نمايم، از اين بابت مرا حلال کنيد وافتخار کنيد. آري پدر گل ترا چيدند. اي باغبان، گل هايت را پرپر کردند ،اما نگران نباش اگر اين گل ها چيده نشوند، درخت بزرگ و رشد نمي کند وافتخار کن همچون فرزند روستا زاده ات، از مکتب خويش (اسلام) را درک کرده است . آگاهانه و داوطلبانه به سوي جبهه رفتم و بعد از تلاش، شهادت را در آغوش خود گرفتم . به گفته هاي امام امت و اين ستون اسلام و منجي بشريت ، گوش فرادهيد .مبادا از طرف من سوء استفاده شود. پدرم من قرباني خدا بودم . برادر کوچکم را براي اسلام و ادامه راهم تربيت کنيد، تا منافقان و دشمنان بدانند ما از دانشگاه به کربلا رفتيم . گفته هايم را به کاغذها بنويسيد به باسوادها بدهيد تا بخوانند.

در آخر به تمام اهالي شهرستان خلخال و تمامي روستاي گرگزلو و آشنايان ،سلام و تحيات خالصانه ارسال مي دارم که همگي مرا حلال کنيد. چنان چه قبلا هم به دوستان خود گفته ام ،جنازه مرا در نزديکي روستا ،در کنار چهارراه مشهور به خرمن آلتي دفن کنید . اميدوارم که انشاء الله به اين ها عمل شود . در روي قبرم بنويسيد:

ما زنده به آنيم که آرام نگيريم

گر مردي رهي ميان خود بايد رفت

وزپای فتاده سرنگون بايد رفت

شايد مادرم هميشه در کنار مزارم نباشد .تکه يخي روي قبرم بگذاريد تا مثل مادرم بگريد و قطره قطره روي قبرم جاري شود . و بيش از اين نمي خواهم ايجاد مزاحمت نمايم و تمامي شما را به خداوند متعال مي سپارم و به دعايم آمين بگوييد تا به اتمام برسد .

خدايا ؛امت امام را تا ظهور آقا امام زمان عج محفوظ و مستدام بدار و تا کنار آقا طول عمر عنايت بفرما

رزمندگان را نصرت و کافران را نابود شان بگردان

پرچم خونين اسلام را در سراسر گيتي به احتزاز درآور

ما را باشهداي کربلا محشور بگردان و به خانواده هاي شهدا صبر عنايت فرما

به دل هاي ماخوف و رجاوبه زبان هاي مافقا و دشمنان ما را رذيل ودر قيامت روسياه بفرما

آمين يا رب العالمين           اول مهرماه 1/7/62

وظيفه مهمتر و مسئوليت به عهده جوانان به خصوص محصلين و دانش آموزان مجاهد مي باشد. خود را بسنجيد و به مرزها بنگريد و هم چنين در مدرسه بايد وقت خود را بيشتر با قرآن بگذرانند و کتب غير درسي مطالعه تا براي تزکيه نفوس موثر واقع گردد .  هدف از علم و طلب علم براي خدا باشد و مسئله مهم به تزکيه نفس و مبارزه شيطان به خلوص نيت اهميت فوق العاده توجه شود . چون اول بازگشايي مدارس است مدرسه به يادم افتاد . نشستن در صندلي ها به به چه زيبا بود و خودکار صلاحم بود .  بيشتر خودکار را دوست مي داشتم. حتي در جبهه اگر وقتي خودکار را گم مي کردم يعني مثل اینکه  سلاحم را گم کرده ام. بعد به تذکر خواهران و برادران :

اي خواهر گرامي ،اگر مي خواهي اسلام پيروز شود و کفار نابود به حفظ حجاب زياد توجه کن .

اگر مي خواهي اسلام پيروز شود ومنافق نابود، در راه رفتن مواظب خودت باش.

مي خواهي جبهه را در نظر مجسم کن حال زينب را بنگر و حال زهرا را بنگر و گريه کن و غمگين باش.

برادران معلم ،خود الگوي انسانيت و حافظ خون شهدا باشید و فرهنگ اسلام را تدريس نموده تا برادران از طلب يادگيري علم و معرفت معلمي ديگري باشند و تا شما با فعاليت خود دشمنان را خوار و ذليل و رزمندگان اسلام هم با ياري کنند. و تنها وصيت ديگر من اين است که سخنان امام ،دواي هر دردي است. اگر گوش فرا دهيد و عمل کنيد تا اینکه خانواده هاي شهدا خيالشان راحت باشد .انشاء الله به آرزوي ديرينه خودشان به زودي خواهند رسيد. انشاء الله .ما هم سلاح آنان را گرفته بر زمين نخواهم گذاشت و راهشان را تا آخرين قطره خون ما ادامه خ.اهیم داد . ما اهل کوفه نيستيم .ما ميثاق بستيم. فکرتان راحت باشد. تا رزمندگان اسلام خون در رگ دارند نترسيد. آهني در مقابل اين ناکثين و بعثيون کفر ايستاده و مقاومت خواهیم کرد . (به ملت شهيد پرور خلخال وظيفه مي گردد بيشتر به گفته هاي ائمه و علما توجه کنند نماز جمعه که حج مستضعفين و مستنمندي است شرکت کنند و به خصوص سخنان دلنشين امام جمعه محترم حضرت آيت اله يکتايي که وجود ايشان براي اسلام احتياج است، فوق العاده اهميت بدهيد . برادران؛ ديگر آخرين نفس هاي اين شيطان است. انشاء الله که خداوند ياور ماست و ما پيروزيم و او بالاترين قدرت ماست . خداوند در سوره التغابن آيه 13 مي فرمايد ومتذکر مي شود "یاايهاالذين آمنوا ان من ازواجکم و اولادکم عدوا لکم فاحذروهم وان تعفوا و تصفحوا و تغفروا  فان الله غفوررحيم."

ای کسانی که ایمان آورده اید ، بدانید که زنان و فرزندان شما هم برخی دشمنان شما هستند . از آنان حذر کنیدواگر از آنان عفو و آمرزش و چشم پوشی کنید خدا هم بسیار آمرزنده و مهربان است  .

خداي نکرده روزي نباشد که آيه ي قرآن بر ما نفرين کند.

"یاايها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون"(سوره صف)

ای کسانی که ایمان آورده اید ،چرا چیزی به زبان می گویید که در مقام عمل خلاف آن می کنید  ؟ این عمل که سخن بگویید و خلاف آن کنید ، بسیار خدا را به خشم و غضب می آورد .

به سوي جهاد هجرت کن تا ،مجاهد و يک مهاجر باش. روکن به سوي خدا. بسوي عشق به سوي خونين شهر. به سوي سوسنگرد. به سوي مهران. به سوي دزفول .آري ياران خدا رفتند و جاي تحمل نيست .

حاميان قرآن کريم و ياوران اسلام کجاييد؟" ان ينصرکم الله فلا غالب لکم  " اگر شما به سوي خدا برويد و با خدا باشيد هيچ نيرويي بر شما مسلط نخواهد شد . اي مسلمانان همه فنا هستند .اگر عالمي و عالمين هم فنايند، مگر عاملوني پس عاملون هم فنايند، مگر خالصيني ، شما هم از خالصين باشيد . امروز وقت شعار نيست ،وقت عمل است . مردان عمل هميشه بيدارند. انشاء الله که خون شهدا با عث بيداري خفتگان باشد .خون شهدا مانند چراغي روشنگر است که کاروان به مقصد مي رسانند .

پناه ببريد بر خداوند متعال از روزي که کيفيت جنگ را در پشت راديوها و ايثارگري ها را در تلویزيون نشان دهند . اي پيروان علي به دنيا دل نبنديد .

علاقه و محبت به دنيا ريشه هر گناهي است . مولاي شما دنيا را 3 بار طلاق دادند .دنيا به کسي وفا نکرده پس بندهاي شيطاني را بگسل و رو به سوي خدا کن . قرآن مي فرمايد :" کل من عليها فان ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام" .

آري فنايند همه چيز جز خداي عزوجل

پس بيا برويم فناييم ما                      سرود عشق نهيم سزاييم ما

بازگشت ما به سوي خداست                از ياد نرود ذکر الله

جسم و کالبد همان خاک است              از اول چنين است بر اين بناييم ما

عزيزم طريقت مردن را از حسين بن علي سرور وسالار شهيدان آموختيم. چه شيرين تر است مرکب عزت .هيهات چه ننگ است زندگي ذلت بار . بايد رفت و براي شکوفا نمودن درخت اسلام بايد از جان گذشت تا با سرخي خونت تاريخ شهيدان را رنگين تر کني .

در سياهي شب ها در تپه مي گشتم و گهگاهي باد ملايمي به حرکت درمي آمد که مرا به ياد بهترين خاطره ام مي انداخت . گويا اين که در آغوش مادرم هستم. مي گفتم: مرا در اين صحرا چه کار؟ فورا به ياد خدا و ياد ياران حسين و مناديان اسلام مي افتادم و ميگفتم اي باد که مي روي بر وطنم سلام ناقابل من را به خانواده شهدا و به روحانيون در حد امام وبه مستضعفين برسان . تمام زحمات ما و نگهباني و حراست و پاسداري اسلام است ، نه به خاطر جاه و مقام و شهرت طلبي .ما با اين ها نمي سازيم.

پس بيا قدم نهيم به مکتب قرآن             پس بيا پند نهيم آيه قرآن

پس بيا و نظري کن زحال مارا              پس بيا برويم زراه قرآن

برخيز آتشي که از قيام امام حسين برپا شده و هرگز خاموش شدني نيست و نخواهد شد و نور خدا را با فوت دهن هرگز خاموشي نشود.(اشاره به يريدون ليطفعوا نورالله ... ) دلمهایمان را از شک و ترديد برهانيد تا به ساحل برسند وگرنه غرقند.بفرمود امام عزيز امروز جبهه ها واقعا دانشگاه است . و هرانسان را به ياد قيامت مي اندازد.پيام شهدا دعوت به جبهه ها و هدف آنهاست . تنها هدف کربلا نيست ،تنها هدف قدس عزيز نيست، هدف عمل به وظيفه است. آنهم وظيفه شرعي . (اهالي محترم شهيد پرور خلخال جبهه ها در حد امکان مالي و جاني از ياد نبريد.)

 

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید