معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/khalkhalkala.gif

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/banner-amagol-gif.gif



http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله نطق میان دستوری دکتر خالقی در مجلس
نطق میان دستوری دکتر خالقی در مجلس فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 13 مهر 1388 ساعت 10:11

دکتر خالقی دیروز یکشنبه 12 مهر 88 سومین نطق میان دستوری مجلس شورای اسلامی را ایراد کردند . متن کامل :

 

با درود و سلام به محضر ولي عصر (ارواحنا له فداء) روح بلند امام راحل، شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و همچنين آرزوي صحت، سلامت و تندرستي براي مقام معظم رهبري نكاتي چند را به استحضار شما همكاران گرامي، ملت شريف ايران و موكلين عزيزم در شهرستانهاي خلخال و كوثر و بخشهاي خورش رستم، شاهرود و فيروز مي‌رسانم.

اين روزها در محافل سياسي و رسانه ها به ضرورت وحدت نيروها و بيرون رفت از تبعات وقايع بعد از انتخابات صحبت مي شود.

بايد تاكيد نمايم كه تحقق وحدت در جامعه ما تنها با شفاف سازي حق، روشنگري و دفاع از حق و معرفي محور وحدت امكان پذير است.

امروز دفاع شفاف و شجاعانه از ولايت فقيه و عمل به قانون و مقابله با قانون شكنان و تودهني زدن به استكبار و صهيونيسم عامل وجود وحدت است و پيچيدن هر نسخه اي كه حاوي اين اجزاء نباشد محكوم به شكست است.

امام راحل در جلد 15 ص 68 صحيفه نور مي فرمايد: ما در جنگ با آمريكا و تفاله هاي آمريكا هستيم. هريك از اينها را شناسايي و بدادگاه معرفي كنيد خط اين بود كه اصلاً امريكا منسي شود يك دسته مرگ بر شوروي را مطرح كردند تا امريكا منسي شود.

 

1- در برنامه‌هاي دولتها تا كنون سلامت از اولويتهاي خاص برخوردار نبوده است. عليرغم تصريح بر حقوق ملت در قانون اساسي كه در اصل سوم هدف دولت در پي‌ريزي اقتصاد صحيح و عادلانه را سلامت جامعه بيان مي‌كند و يا در اصل 29 آمده است كه دولت مكلف به تامين بهداشت و درمان تك‌تك افراد است و در سياست كلي و قانون برنامه 5 ساله موارد متعدد آن دلالت بر تامين سلامت عادلانه مردم و به ويژه اقشار محروم روستايي و عشايري دارد. بايد اعتراف نماييم كه اهداف قانون برنامه چهارم كه قرار بود توزيع عادلانه امكانات و نيروهاي متخصص پزشكي در كشور رخ بدهد صورت نگرفته است و يا قرار بود هزينه‌هاي پرداختي درماني از جيب مردم به حداكثر 30% برسد ولي اكنون حدود 70% هزينه‌ها را خود مردم مستقيماً مي‌پردازند و سهم بيمه‌ها و دولت پايين تر از حكم قانون برنامه است.

قرار بود با هدفمند كردن يارانه‌ها و با هدايت آنها به سمت تامين اجتماعي مردم، حداقل سه دهك پايين جامعه به طور رايگان از خدمات درماني و توانبخشي برخوردار شوند.

عليرغم شعارها، صحبتهاي بسيار در دفاع از مناطق محروم مردم آسيب‌پذير روستايي، اين عزيزان كه حق مساوي از بيت المال دارند در شرايط بسيار بد اقتصادي وضع اسفبار بهداشتي و درماني به سر مي‌برند. وجود سرانه‌هاي غيرعادلانه درماني در كشور گوياي اين موضوع است. سرانه درماني بعضي خواص و دستگاههاي دولتي بيش از 50 هزار تومان و سرانه درماني يك روستايي حدود 2200 تومان مي‌باشد.

اما در مورد يكي از مشكلات جامعه بشري بايد گفت كه اضطرابها، افسردگي‌، اعتياد و بيماري‌هاي شديد رواني زياد بوده و اهميت آنها از بيماري‌هاي قلبي و عروقي و تصادفات و سكته‌هاي مغزي كمتر نيست. سازمان جهاني بهداشت افسردگي را چهارمين بيماري كه بار اقتصادي بر جهان دارد مطرح نموده و پيش‌بيني شده سال 2020 به دومين بيماري برسد و بر اساس آخرين مطالعات در تهران ميزان افسردگي 30% است.

ضمناً بيماران مزمن رواني كه نياز دارند در بيمارستانها بستري شوند بيمه‌هاي درماني هزينه‌هاي مربوطه را به صورت محدود پرداخت مي نمايد و در نتيجه بيشترين آسيب را بيماران و خانواده آنها از مرخصي زودهنگام متحمل مي‌شوند.

اميدواريم با تشكيل دولت دهم با شعار پيشرفت و عدالت و با تصويب سياست كلي آمايش سرزميني ايران اسلامي به صورت كامل و عادلانه ديده شود. تك‌تك افراد جامعه در هر منطقه از كشور هستند از حقوق مساوي برخوردار شوند و كشور بايد از حق توسعه و پيشرفت و برخورداري از امكانات در همه زمينه‌ها به ويژه بهداشتي و درماني به صورت عادلانه برخوردار شوند.

 

2- يكي از مصاديق عمل به عدالت در جامعه اجراي درست قانون در مورد آحاد جامعه است. چه فرد مسئول و حاكم باشد يا يك شهروند عادي باشد. همه در مقابل قانون برابرند و اگر دولت بخواهد به شعار عدالت تن دردهد ابتدا بايد فرهنگ قانون گرايي و قانون مندي را پياده نمايد و خود به آن عمل نمايند. اختلاف دستگاههاي مختلف دولتي منجمله بهداشت و درمان و رفاه و بيمه‌ها موجب رنج و محروميت مردم و بيمارستان‌ها را فراهم نموده است. با يك موافقت‌نامه پزشك خانواده و بيمه روستايي بين وزير بهداشت و رفاه كه با چند ماه تاخير صورت گرفت موجب ضرر و زيان فراوان شده است. روستاهاي مناطق محروم از وجود پزشكان بي‌بهره  و پزشكان خانواده روستايي با تاخير پرداخت حق‌الزحمه خود با اين اختلافات صدمات زيادي را تحمل مي‌نمايند. و نهايتاً اين مردم مستضعف و بي پناه هستند كه در سايه اختلافات دستگاههاي دولتي و غيردولتي و عدم اجراي صحيح قانون دچار رنج و مشقت، و بي‌بهره از حقوق حقه خود مي‌شوند.

ضمناً يكي از مصاديق عدالت در سلامت توجه به پزشكان عمومي و متخصصين
غير هيأت علمي شاغل در دانشگاههاي علوم پزشكي بوده كه بار عمده بهداشت و درمان را به دوش مي كشند.

 

3- همگام با تغيير دولتها و كابينه‌ها اغلب شاهد گماردن مديران ضعيف و فاقد تخصص در اركان اجرايي جامعه مي‌باشيم. نه تنها با گذشت زمان كيفيت مديريتي جامعه رو به پيشرفت نيست بلكه همواره در مسير نزولي قدم بر مي‌دارد و اين امر موجب نابساماني زيادي در كشور مي‌شود.

و اما درمورد شهرستان خلخال و كوثر

بخش كشاورزي:

رودخانه قزل اوزن كه از ديواندره سرچشمه گرفته و پس از عبور از بيجار و زنجان و ميانه و خلخال، سد منجيل را تشكيل مي‌دهد و ضمناً سالانه بيش از 500 ميليون متر مكعب آب از حوزه خلخال و كوثر وارد اين رودخانه مي‌شود. 95 كيلومتر از اين رودخانه در مسير روستاهاي خلخال واقع شده و به جهت اختلاف سطح از بستر رودخانه تنها با پمپ و بصورت محدود قابل استفاده است.

هرگونه برنامه ريزي براي بهره‌برداري جهت مصارف صنعتي در استان بدون توجه به مشكلات زمينهاي كشاورزي حاصلخيز ديمي بخش خورش رستم مشكلات عديده اجتماعي ايجاد خواهد نمود.

ضمناً از وزارت محترم نيرو مي‌خواهم براي آب شهرستان مديريتهاي علمي و منطقي ارائه نمايند چرا كه رودخانه‌ها بيش از يكي دو ماه در سال قابل استفاده كشاورزي نيست و ضمناً در تكميل سد گيوي اهتمام جدي بعمل آورند. و يكي از علل مهاجرت روستاييان عدم امكان استفاده از زمين‌هاي كشاورزي به جهت نبود آب كشاورزي است.

در مطالعه سدهاي كوچك اندبيل، نياخرم، هشجين، زرج آباد، زاويه كرد، تبريزك، مرشت، سنگ آباد، كه در افزايش اميد روستائيان به عدم مهاجرت آنان نقش بسيار زيادي دارند اعتبارات لازم تخصيص داده شود.

كشاورزان در سال 1387 از خشكسالي و در سال جاري از خشكسالي و سرمازدگي متحمل خسارات زيادي شدند.

اشتغال:

در بحث اشتغال مشكلات مردم و بخصوص جوانان نگران كننده است. نرخ بالاي بيكاري، فقر، مشكلات ديگر اجتماعي ناشي از آن دليل بر اين است كه دولت نتوانسته است مشكل بيكاري را حل كند.

عدم سرمايه گذاري بخش خصوصي، ريسك بالاي سرمايه گذاران، عدم همكاري برخي از مسئولين استان و بانكها يكي ديگر از موجبات رشد بيكاري است كه تاكنون حل نشده و اغلب در ادارات به خواسته‌هاي مردم پاسخ منطقي داده نمي‌شود.

يك جوان 18 ساله براي كاريابي بعنوان كارگر ساختماني در يكي از شهرهاي مركزي كشور مشغول بوده، بجهت سقوط از داربست دچار قطع نخاع شده است.

معادن:

سه معدن سنگ مرمريت توسط اداره كل صنايع و معادن استان به سه نفر غيربومي و به مدت 50 سال واگذار و نه تنها براي يك نفر هم اشتغال ايجاد نشده بلكه روزانه چندين كاميون سنگ به مركز كشور حمل شده و آسيب جدي به جاده‌هاي روستايي و بين شهري وارد مي‌سازد.

 

گردشگري و صنايع دستي:

دو شهرستان به جهت موقعيت خاص، وجود آبهاي گرم، چشمه‌ هاي پر آب، جنگلهاي بكر، همجواري با شهرهاي تالش – ماسوله فومن – طارم زنجان – ميانه، محيط بسيار مناسب براي سرمايه‌گذاري بوده ولي به جهت نبود راههاي ارتباطي مناسب، عدم توجه اداره كل گردشگري استان و نبود اداره گردشگري و صنايع دستي كه به صورت نمايندگي اداره مي گردد محجور مانده و حتي در برخي از جشنواره هاي محلي كه توسط مردم و به صورت خودجوش برگزار مي‌گردد به نام خود ثبت مي‌كنند. با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه گردشگري بايد مسئولين با احساس مسئوليت و با توجه به نقاط محروم در توسعه گردشگري برنامه‌ريزي نمايند.

 

بهداشت و درمان:

وضعيت درمان در بيمارستان خلخال و بخشهاي هشجين و كلور و فيروز رضايت بخش نيست. روزهاي تعطيل كه بيمار تصادفي مراجعه مي‌كند اغلب جراح و ارتوپد نيست و با اعزام مجروحين به شهرهاي بزرگ اطراف تلفات بيشتر مي شود.

ضمناً در احداث بيمارستان 32 تختخوابي گيوي تسريع شود.

 

راه:

راهها نقش بسيار مهمي در ايجاد ارتباط و توسعه گردشگري و سرمايه گذاري داشته و با وجود واقع شدن در بين شهرهاي طالش – فومن – ماسوله – ماسال - طارم – ميانه راههاي مواصلاتي مناسب نبوده و با وجود اينكه شهرستان در سال 1315 داراي فرماندار بود و بيش از 103 سال از تاسيس مدرسه ابتدايي مي‌گذرد فاقد يك كيلومتر راه اصلي است.

البته از سال گذشته در زمينه راههاي ارتباطي از سوي وزير محترم راه و ترابري و معاونين ايشان اقداماتي صورت مي گيرد تشكر مي كنم. اميدوارم كه با تخصيص اعتبار مناسب در فاصله زماني كوتاه به راه اردبيل - سرچم كه انشاالله در سال جاري افتتاح مي‌گردد وصل شود.

اعتباراتي كه هر سال براي راههاي روستايي تخصيص داده مي شود كم بوده و بايد روستاييان عزيز ساليان طولاني منتظر آسفالت بمانند.

يكي از اصول مهم قانون اساسي كه به دليل كوتاهي و اهمال‌هاي دولتها به مجالس عملي نشده است اصل هشتم است كه بحث اساسي ديني و اجتماعي ماست موضوع امر به معروف و نهي از منكر كه يك فريضه همگاني بوده است و يك مسئله متقابل بين مردم و دولت كه طرف دولت مرتباً از طريق امكانات خود ملت را ارشاد و دستور مي‌دهد ولي مردم چگونه و با چه شرايط و حدود و كيفيتي آن را انجام دهند تا مورد سوءاستفاده و سوءبرداشت نشده وضعيت غيرقانوني و يا حالت امنيتي پيدا كند.

در اين اصل اين شرايط را به قانون موكول كرده است كه بايد مجلس هشتم براي اصل هشتم چاره‌انديشي نمايد. امروز خسارات زيادي از عدم اجراي اين اصل بر ملت و دولت وارد مي‌شود و ضروري است كه اين فرهنگ اصيل اسلامي به شكل قانونمند به مرحله اجرا درآيد.

 

22 خرداد مردم شريف با شور و شوق زايدالوصفي در انتخابات شركت نموده و بيش از 76% (به نسبت جمعيت بالاترين رأي در استان) به رئيس جمهور محترم داده شد و مسائل حاشيه‌اي در اين شهرستان موجود نبود و قضاوت‌هاي برخي از مسئولين استان در ايجاد تفرقه نقشي در به هم زدن وحدت بين مردم نداشته چراكه طعم تلخ تفرقه بيانداز را چشيده اند. شهرستاني كه در سال 1315 داراي فرمانداري بود و بيش از 103 سال از تأسيس اولين مدرسه مي‌گذرد فاقد يك كيلومتر راه اصلي است. عليرغم اينكه جاده فومن- خلخال- ميانه معروف به جاده سنتو بيش از 40 سال است شروع شده ولي هنوز تمام نشده. البته وزير محترم راه و ترابري و معاونين محترم ايشان از سال گذشته پيگير هستند درصورت اتمام پروژه راه ارتباطي غرب و شمال غرب كشور با مركز استان گيلان 160 كيلومتر كوتاه مي‌گردد.

راههاي روستايي با اعتبارات استاني كه تخصيص داده مي‌شود براي آسفالت بيش از بيست سال زمان لازم خواهد بود./ع

 


** برای درج یادداشت و نظر باید وارد سایت شوید **

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید